• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

ÅÅÅHHH JAG VISSTE VÄL DET!!!! JÄTTEGRATTIS!!! Åååh jag blir helt upprymd, jag vill ringa maken och be han köpa hem champagne nästan för det här måste firas på nåt sätt! Jag visste det jag visste det!! Solig
    Vilket HÄRLIGT besked och vilken UNDERBAR helg ni får nu!!! JÄTTEKRAM!!
  • Speck
    Strössel & Vickan: Angående magstorlek - jag säger bara såhär. Jag får höra alltifrån att jag är JÄTTESTOR och "är det verkligen 2 mån kvar?!" medan andra säger "nemen ååååh så liten o nätt mage".. Och min mage är samma storlek vid båda kommentarerna.. Det beror helt på vad personen som fäller kommentaren har för referenser. Ingen av er ska bry er tycker jag, det finns en kvinna som heter Mickan här på fl och väntar barn i augusti, hon har JUST slutat använda sina vanliga kläder, DÄR kan vi prata om liten mage. Men hennes bebis mår super, är normalstor och allt är strålande bra med hennes grav. Så bry er inte om kommentarerna, jag kan bli ledsen både när de säger jag är stor (känner mig heffaklumpig då) och när jag är liten (vill ju ändå de ska synas jag är gravid) så summan av kardemumman - bry er inte om kommentarerna Glad

Vickan: Slå till på garderoberna, de 600 kr kan du ha roligare för.

Aurora: Jag var också vecka 20 (19+) när jagh hade RUL, det är standard vad jag fick veta.
  • kasa01

Strössel, TACK Rara!! Hoppas vi båda får slipper mer oro nu. KRAM!

Lillstinis, TACK!! det kommer vätskor ur mig överallt, tårar mest, snor o svettas som en tok. Är så glad nu, vet inte vad jag ska göra av alla kännslor! KRAMAR!!

SPECK, ja tänk om man kunde fira med liute skumpa!!! kan ju faktiskt köpa hem lite alkoholfritt, fick en på bröllopet i helgen som var jätte god. TACK SNÄLLA för alla kramar, blir så rörd att ni glädjs så m mig! Tårta blir det i alla fall, och poppcorn! Har varit super sugen flera dar.

VI SKA FÅ BARN!!! Chanserna säger nu att det är en lite tös vi har, enligt blodprov kan beta-HCG vara högre om man väntar en flicka, vilket även drar upp riskerna vid KUB. Hittade jätte mycket bra info idag, så om någon undrar sen kan jag länka vidare.

• Speck

Kasa: Fick ni inte veta på mkp-provsvaret vad det var för kön? En kompis som gjorde fostervattensprov sa att på hennes provsvar stod det en länk dit man kunde gå o skriva in en kod som stod i brevet för att få veta könet på barnet eftersom det vet dom om man gör ett sånt prov....? Eller vill ni inte veta säkett kanske?
    Köp en flaska alkoholfri skumpa du, och lite jordgubbar o fira med! Skrattande

• Lillstint
    Kasa (och alla andra): Tips mottages gärna om du vet någon god alkoholfri skumpa. Jag var på en stor fin represenationsmiddag häromåret och då var jag med bil, och fick då alkoholfria alternativ. Fick kanongott vin - både rött och vitt - som verkligen smakade vin. Tyvärr vet jag inte vad det var. Köpte för någon månad sen alkoholfria alternativ på Systemet men tyckte inte alls de var goda, smakade inte alls vin, framför allt inte det röda. Så gärna lite goda tips!!
  • Dummle

Kasa: Grattis till fint resultat. Solig  En lten fråga om beta-HCG, hur högt ska det vara för att vara resp flicka pojke?

Jag är inte så aktiv i tråden, men jag är inne och läser era kommentarer flera ggr i veckan.
    Kramiz

• kasa01
    Dummle skrev 2011-06-17 15:52:21 följande:
    Kasa: Grattis till fint resultat. Solig En lten fråga om beta-HCG, hur högt ska det vara för att vara resp flicka pojke?

TACK! Det är helt i relation till vilken vecka du är i. Jag fick inte veta vad jag hade för värden i mitt blodprov, varken beta-HCG eller PAPP-A. Man mäter dem o får sedan ett värde där 1 står för normalt enligt tiden. Får man förhöjt hcg, men lägre PAPP-A är det en indikation på trisomi 21, (DS). Hcg är högre i början av graviditeten, o minskar succesivt. Vet man alltså exakt vilken vecka man är i kan blodprovet vid KUB vara jätte missvisande. För oss gäller ju inte det som vet i stort sett exakt när graviditeten börjat, värre för andra alltså. Om du vet vad du har för beta-HCG kan du säkert räkna ut om du ligger högt eller lågt för tiden, dock kan jag inte hjälpa dig m tabeller... KRAM!

Ankaja, tack! Hur har du det m illamåendet numera? KRAM!

• Vickan I

KASA VAD LÄSER JAG, SA JU DET

Kunde inte bli bättre nyheter för oss alla i tråden så här inna helgen. Sitter och gråter för jag är så glad för er skull. Min lilla vän nu kan du äntligen få njuta igen. SÅ oerhört glad. kram kram kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ankaja

Jo tack, illamåendet försvann för ca 2 veckor sedan, jag har nu gått vidare till roligare saker som foglossning Flört 

Jag och sambon hade en kul stund igår kväll, jag fick för mig att ett varmt bad skulle vara skönt för ryggen, vilket det var. Problemet var sedan när jag skulle komma upp ur vårt djupa badkar. Sambon slet och lyfte, jag försökte hjälpa till samtidigt som jag ömsom gnällde för att det gjort ont och skrattade så att jag nästan kissade på mig. Vi har i alla fall lärt oss att det är duschning som gäller för mig resten av graviditeten...

Se till att fira ordentligt ikväll, är så glad för er skull. Hur mår du annars? Jag såg att även du hade fått problem med foglossning. Det är tur att det är en liten bebbe som väntar i slutändan, det gör att allt är värt det, eller hur. 
    Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011