• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Speck: Du kommer nog ha mycket lättare att säga nej till släkt och vänner om du och din man har kommit överens om att inte ta emot besök. Det blir ju svårt att säga till honom att det kommer folk hem till er när ni bestämt att ingen får komma. Så var det för mig, vi hade bestämt det tillsammans och det är hans barn och hem lika mycket som mitt så jag kunde inte ändra mig och börja fatta egna beslut som rör båda oss .

• Aurora1979

Jag kommer nog oxå försöka hålla mig till att läsa om positiva och glada berättelser om förlossningar innan det är dags. Har redan läst några trådar som heter något i stil med: Rolia händelser under förlossningen". Har suttit i min ensamhet och skrattat så jag gråter. Känns bra mycket bättre än att läsa om alla hemskheter som kan hända. :P Sen vet ju alla ändå att det kommer göra ont.

Så det är efter RUL man fått ett moderskapsintyg? Funderar även på när det är dags att söka ev. gravidpenning?? Har varit helt i koma och inte alls tagit mig för att kolla upp sånt här. Men å andra sidan är jag tämligen säker på att jag inte kommer få GP godkänt. Just nu känns det motigt varje natt jag ska jobba. Är alltid helt ensam och det är verkligen högsäsongen som startat nu och det är redan extremt jobbigt att stå upp i 8-9 timmar i sträck. Hade jag varit "höggravid" under lågsäsongen så hade det var SÅ mycket lättare eftersom man då kan sitta ner i flera timmar i sträck emellanåt. Men men vi får se hur länge det går... och om ett par veckor blir det iaf semester!

RUL för mig på onsdag! Nervös som tusan...

Strössel: Skönt att du fick komma in och kolla till bebisen! :D

• Lillstint

Speck: vet inte hur det är där du bor, och vet faktiskt inte om det finns här längre heller, men många av mina kompisar har kommit till patienthotell nästan direkt efter förlossning, och sedan stannat där någon dag. Flera av dom resonerade som så att då kunde släkt och nära vänner komma dit och se bebisen. Då var det mer att man bara tittade inom och stannade en liten, liten stund. Och så fick familjen stillat sin nyfikenhet och den nybildade familjen fick sedan lugn och ro första tiden hemma. Folk har ju en tendens att stanna på längre besök i hemmen...

Carlan: Jag går in i vecka 17 nu och har gått upp 1 kilo (vilket kan hända annars också eftersom jag ofta pendlar något kilo upp eller ner). Däremot har magen växt enormt, så det går inte att dölja längre - ser mer ut som jag är i sjunde månaden eller nåt. Vänta du bara, snart syns magen rejält på dig - oavsett om du går upp i vikt eller inte.

Strössel: Så skönt att du fick kollat upp det! Och vilken tur att du stötte på lite förstående! Förstår att du är glad och lättad nu och kanske kan njuta av er lilla tripp lite bättre.

Ang. det här med förlossning... ehhhh... har inte funderat på det för fem öre. Lika lite som jag funderar på barnvagnar och sånt... kan man vänta med att fundera på förlossning och barnprylar tills barnet väl är fött tro...??? Skrattande

• Kelsson1

Strössel: Visste att allt skulle vara bra med bebis men väldigt bra att du fick åka in å få det bekräftat! Tycker verkligen att du ska fundera på att byta BM om din är så grinig. Du är värd det bästa!

Speck: Jag är inte helt säker på att jag kommer att tänka så mycket på förlossning. Är som sagt rätt övertygad om att det kommer att vara fördjävligt (för mig). Men det är inget jag har något emot, allt med att få barn har varit svårt så därför inställning till jobbig förlossning .  Men bebis måste ju ut så det är därför jag inte stressar upp mig över det.

• Luella

Aurora mfl: Bra att ni lyckas hålla er undan alla hemska trådar om förlossningar som inte är positiva. Det klarade jag inte av alls förra graviditeten vilket resulterade i att jag var så otroligt nojjig.

Carlan: Det där med vikt, jag har ingen våg hemma men jag har nog gått upp 2-3 kilo och är i v. 21 nu

Lillstintis: Patienthotell är ett jättebra tips. Förra gången gömde vi oss på förlossningen hela tiden just för att det var besöksförbud men den här gången hoppas vi på att komma till ett BB med patienthotell. Mycket för att storasyster ska få komma till oss snabbt. Men då kan man ju passa på några snabba besök av närmaste släkten så är dom avklarade.

• Kelsson1

Lillstintis: Skrattande Tror visst att du kan lämna funderandet över förlosning tills bebis är född Skrattande

• strössel
    Aurora79: Här får vi moderskapintyg i v 25 , men jag ringde och fick det av en annan barnmorska för jag var tvungen att ta med det till jobbet när vi skrev graviditetspennings ansökan, både du och din chef ska skriva på olika papper. Jag ska lägga på ansökan om min gp i början av juli tänkte jag och alla på mitt jobb har fått det beviljat så jag räknar med att jag oxå får det.

Kelsson: Skönt att veta att bebis mår bra Skrattande ja ska byta bm för den jag har verkar bara tycka att man är till besvär. På inskrivningen gnällde hon över att hon hade fått börja jobbet halvtid pga att hon bröt ryggen för ett år sedan. Tycker inte att jag har med sånt att göra på min inskrivning så om hon har ont eller inte vill jobba så får hon ta det med sin chef det ska inte gå ut över oss gravida.

Nu ska det bli skönt att åka iväg svärföräldrarna är bortresta så vi får strandlägenheten alldeles för oss själva, ska bli så skönt och vovvarna kommer bli så glada av lite havsluft !
  • Luella

Strössel, men fy vilken hemsk människa som tar upp något sådant på eran inskrivning. Bra att du byter tycker jag, du har ju ditt att oroa dig över och ska inte behöva dras med hennes sorger och besvär dessutom.

• strössel
    Luella skrev 2011-06-19 21:02:43 följande:
    Strössel, men fy vilken hemsk människa som tar upp något sådant på eran inskrivning. Bra att du byter tycker jag, du har ju ditt att oroa dig över och ska inte behöva dras med hennes sorger och besvär dessutom.
    Nej det ska väl handla om oss och graviditeten och inte om hennes privata besvär. Känns skönt när så många står bakom mig i det beslutet ni min man och alla bm jag träffat och läkare, nej nu struntar vi i henne och blickar framåt Skrattande
  • Vickan I
    strössel skrev 2011-06-19 21:10:09 följande:
    Nej det ska väl handla om oss och graviditeten och inte om hennes privata besvär. Känns skönt när så många står bakom mig i det beslutet ni min man och alla bm jag träffat och läkare, nej nu struntar vi i henne och blickar framåt Skrattande
    Bra . Det är viktigt att det ska kännas bra och man ska inte känna att man drar sig för att ta upp sin oro med sin bm! Det dem är till för ju!
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011