• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Skönt att han kryade på sig så snabbt Vickan Glad.

Jag har föresten fått tid hos BM på onsdag, det känns bra. Hoppas att vi får lyssna på hjärtljud också som en bonus

• spets

Hej

Jag behöver ett råd från er "mina vänner"..
    Jag är i v.9 nu och är i valet om kvalet i fall jag ska berätta detta för min pappa...
    Min pappa vet ingenting om vad vi har gått igenom. Han sitter inlåst på ett LVM hem för alkolister/narkomaner och blir utsläppt efter 6 månader nu på fredag.Jag har haft kontakt med min pappa till och från och den sista tiden har jag pratat mkt med honom (fast inte om detta). Jag är såklart orolig att han ska hamna tillbaka i samma missbruk direkt när han kommer ut, men önskar att mitt meddelande om att han ska bli morfar kanske skulle "hjälpa" honom att se fram emot något fint... ett önsketänkande iaf. Jag vill gärna berätta det för honom innan han kommer ut så att han får smälta det på hemmet... hur hade ni gjort? kan ni råda mig?
    Jag har ingen mamma heller för hon dog 49 år i cancer (4 år sedan). Jag vill verkligen berätta för någon närstående om vårat "hjärta".
    Detta blev ett konstigt inlägg, men hoppas att någon kan ge mig nått litet råd :)

• Speck
    anderska skrev 2011-06-20 18:41:41 följande:

nä då behöver jag inte tänka på att det inte kommer finns nå ljud och vara orolig över de allefall. Jag förstår inte varför man ska behöva vara så orolig. Ena sekunden tror jag allt kommer vara bra på vul imorgon, har ju inte blödit eller haft extrema smärtor eller något sådant. sen den andra sekunden finns de dom som inte känns något konstig men det har ändå inte varit bra på vul. Tror inte de blir så många timmars sömn för min del :/

Du kommer nog inte få höra några hjärtslag förrän i vecka 25 så det kommer dröja lääääänge länge innan du får höra nåt Glad Och anledningen till varför man är orolig vet jag inte, däremot vet jag att det går aldrig över. Det börjar så fort man ser plusset på stickan och sen håller det i sig resten av livet - oron är bara för olika saker... Haha, muntrade jag upp dig nu? Flört
    Men jag var själv ganska orolig för vul, men inte jämfört med hur det var inför kub...
  • Speck
    Lillstintis: Jag ska föda på KS Solna har jag bestämt och där har dom inte patienthotell. Hade jag tyckt det varit viktigt hade jag behövt välja föda på Danderyd då de har patienthotell där. Men jag känner mig mer som hemma på KS och de har bättre beredskap när det gäller komplicerade förlossningar, vilket känns tryggt utifallatt...

Spets: Berätta för farsgubben din om bebisen i magen, det kan ju inte skada?? Skrattande
  • vinterbebis12

spets- jag tycker också du ska berätta för honom. Du verkar ju vilja det och vilken överraskning för honom! Kram

• Luella

Spets, jag håller med. Berätta för honom. Du behöver nödvändigtvis inte berätta om vägen dit just nu.

• Vickan I

Spets - ja jag tycker också du ska berätta och detaljerna kan du ju spara till senare. Han blir nog glad och kanske är det den lilla extra skjutsen han behöver.

Speck - jag ska också föda på KS i Solna. Gjorde det med sonen också. Nu har vi inte så mkt att välja på iofs eftersom jag klassas som en högriskare och inte är välkommen överallt haha, men var nöjd sist. Dock låg vi på spec.bb då så vet inte hur vanliga bb är, men säkert lika bra.

Karmosin - Ja jag hoppas det håller i sig för han fick äta middag sen. Svårt låta bli när han gråter och klättrar upp i matstolen och säger att han är sååååååå hungrig samtidigt som jag inte vill ge ngt om det bara vänder, men nu har det gått en tid sedan han åt och han sover lugnt. Lite förhöjd temp, men verkar ok.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella

Vickan, stackars liten. Hjärtat måste ju nästan gå sönder när han gråter och är hungrig.

Är du föresten garanterad plats på KS? Det kan väl inte finnas så många ställen att skicka dig till misstänker jag? Det måste hur som helst kännas jätteskönt att komma tillbaka. Jag födde på BB Stockholm och var verkligen jättenöjd. Jag vill väldigt gärna tillbaka dit men jag har förstått att man får föda där det finns plats och kanske inte där man önskar.

• spets

Hej

Tack kära ni!
    Jag berättade för honom och han började att grina och blev jätteglad. Han sa att han skulle hem och tapetsera om lägenheten för att sedan göra ordning så att han kunde ta emot oss. hihi... jag blev jätteglad! Inte för att man kan tro på allt, men det kändes riktigt bra att berätta!

• anderska

Snart är det bara 12 timmar kvar.. det pirrar i magen!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011