• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

karmosin - ja min lilla korv, men fortfarande lugnt så mat var väl vad han behövde. Vet inte om jag är garanterad plats egentligen...men de sade redan förra gången att det är KS som gäller för mig. Valde mvc för att jag ville få plats på bb sthlm (var så då) och bm pratade såååå gott om det tills hon kom på att jag pga mitt fragmin inte var välkommen där och då började hon svamla om annat och att KS också är proffisgt och bra haha. Om det är fullt så är det väl...vet inte..men de har sagt att det är dit jag ska. Gär ju på spec.mvc där också.

spets - vad roligt att han blev glad och visst finns det inga garantier för framtiden, men lev i glädjen nu och så hoppas vi det går bra.

anderska - Kommer gå toppen, skönt med en fm tid iaf.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    Vickan: Min bm tyckte nog bättre om KS, hon sa inget om de olika bb innan jag hade valt men sen efteråt tyckte hon att jag gjort ett bra val Tungan ute Största negativa saken är väl att OM bebis betsämmer sig för att vänta till säg måndag morgon 22a augusti, så är morgonrusningen in mot KS förjävlig.. hua. Hoppas verkligen jag får som mamma att jag vaknar av att vattnet går mitt i natten så man kan åka in medan det inte är någon trafik Skrattande

Usch dags o dra till jobbet nu.. Trist. Men 8 dgr kvar bara!
  • Vickan I

Speck- Ja den skulle vara jobbig. Vi körde ju sen lör kväll så tomt ute i trafiken då. Enda nackdelen med KS är ju om det är fullbelagt så man inte får eget rum för då får inte partnern sova kvar. Det var nära så för oss, sambon var på väg ut, men kvinnan jag skulle delat rum med fick komplikationer och skjutsades upp till operation istället och då fick han stanna! Kan säga att det gick bra för den andra kvinnan och bebisen också . Uthärda det sista sedan är det vila vila härligt .

Snart gäller det anderska , tänker på dig!

Ego - Gud vad tiden segar fram. Jo vi köpte garderobsvägg i helgen. Mitt vidskepliga jag känner mig ganska lugn ändå. Som ni sade tänker jag på den som förvaring för massa olika saker och inte bara bebis, då det faktiskt ska in annat där också. Sonen hemma idag, men grymt pigg, vilket är jobbigt med mitt bråck, men det krävs en kräkfri dag innan dagis och även om det var ngt han ätit och som inte smittar så kommer han garanterat skvallra att han spydde i soffan och personwln panika så det skulle bli pinsamt .

• anderska

Nu åker vi till Malmö. Håll en liten extra tummer för oss. Är spyfärdig så nervös jag är. Kram på er.

• Kelsson1

Spets: Härligt att han blev glad. Hoppas att det håller honom från missbruk om inget annat så lite längre än annars. Min pappa drack ihjäl sig, därför är jag väl lite mindre optimistisk än andra. Vill bara inte att du ska bli super besviken (igen). STOR KRAM GUMMAN!

• kasa01

Spets, vad jobbigt för dig, utan mamma o missbrukare till pappa. Hoppas verkligen att han klarar att hålla sig nykter nu, svårt att föreställa sig hur det är att leva m missbruk. Tänker på dig vännen, och hoppas ni kan bibehålla en fin realtion. Kram!

Anderkan, lycka till på VUL idag! Vet inte om man hör hjärtljud alls via ultraljud, jag har aldrig upplevt det i alla fall... Däremot har jag fått höra hjärtljuden via den andra manicken, vad det nu heter... Jag tycker det är roligare att se än höra i alla fall. KRAM!!

Vickan, hejja dig! Jag sitter just o funderar på vad jag ska göra av alla mina kläder som upptar garderoben i gästrummet som ska bli barnrum så småningom. Vi har en stor lägenhet, men det finns nästan inga garderober. Tänker på er, din lilla kille som verkar ha det tufft.. Vet ni varför han bli sjuk så ofta?? Du får trösta dig med att han kommer att få ett SJUKT starkt imunförsvar när han blir större, så mycket antikroppar som han bildat under den här tiden. Stor kram!

• Vickan I
    kasa - Hur känns det för dig nu när det hunnit gå några dagar sedan det underbara beskedet? Har det sjunkit in så du funnit harmoni . Så glad forftarande! Ang garderoberna så får du göra en rensning. Nu är jag en sådan som faktiskt tycker det är helt ok att städa och röja och det blir extra kul när man gör det för att fixa plats för bebis. Vi har ont om garedrober här med el har en klädkammare, men den är full då sambon har mage att kräva yta därinne också haha. Nej vi vet inte. Allt började i samband med förskolestart och antar att immunförsvaret är lite klent helt enkelt. Jag är verkligen aldrig sjuk själv och sambon inte heller särskilt ofta, så det kommer från något annat håll. Men feberkramperna blir mer och mer sällan och det var det värsta så känns ok. Man anpassar sig helt enkelt och hoppas på som du säger att han blir motståndskraftig som större sedan istället. Oroar mig mer för bebisen som kommer om sonen är sjuk mkt och RS osv, men det tar vi den dagen!
  • kasa01

Vickan, tänk inte på det nu! Kanske slipper ni allt med nr 2, o då har du oroat dig helt i onödan. Min son hade krupp när han var liten (eller falsk krupp heter det kanske..) så vi satt nätter igenom m honom i badrummet m duschen ångandes tills kramperna försvan. Det hände bara ca 5 ggr, men obehagligt! Har får alltid hosta nu när han är förkyld, men annars är han väldigt sällan sjuk. Vet att vi är jätte lyckligt lottade m det, men han fick sitt som bebis helt enkelt. I stället har vi problem m mörkrädsla, han sover jätte dåligt och vill ha massa lampor tända. Han kommer över till vår säng varje natt, vilket har funkat fram tills nu när jag sover så dåligt. Förra veckan var första som han sovit själv i sitt rum, mutad m egen mobil (skulle fått ändå, börjar gå hem från skolan själv o jag vill ha koll på honom) men men.. Alla har sitt bagage att dras med. Kram!

• Vickan I

kasa - ja vi är verkligen lyckligt lottade också. Alla har ju som sagt sitt bagage och det delas nog ut rättvist om man ser det över tid, bara att en del får lite mer redan i början. Krupp är också läskigt, allt som har med andningen att göra, usch. Ja sonen hade ju sitt som liten med och bara skrek skrek skrek och kräktes. Det var det enda han gjorde. Massa läkarbesök och mediciner mot kräkningarna, men inget hjälpte. Jag kunde inte göra något alls annat än bära bära bära. Inte gå ut ingenting för han bara skrek. Liggvagnen var typ oanvänd när den såldes då man inte kunde lägga han där. Hade stödskenor på armarna/handlederna för att jag fick inflammationer av allt bärande typ dygnet runt. Kan ibland bli lite ledsen när jag hör om andra vänner som minns spädistiden som ett rosaskimmer med bebis snusande på deras mage i soffan på kvällarna, men vi har inte ett enda!! mysigt bebisminne från den tiden . Älskade han och allt såklart, men det var kaos verkligen, får fortfarande puls när jag tänker på hur det var de fem första månaderna innan det vände och kan ibland inte fatta att vi vågar skaffa ett barn till om det skulle bli lika igen!!!! jag had eoroat mig för typ kolik innan, bah det var ju inget mot detta!

Men inte skrämma er andra, det var lite i extremaste laget och så brukar det ju inte vara för de flesta .

• Kelsson1

Vickan: Har hela mitt liv fått höra att jag skrek nästan de första NIOmånaderna! Är lite orolig att jag kommer få likadant med vår lill*... Men som allt annat, tar vad som hellst bara allt går bra i slutändan

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011