• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

Jaha, så har man fått nya funderingar.. Jag tänkte fråga er, då vi har åtminstone 2 mammor sen tidigare i den här tråden.. Barnbidrag - är det nåt man ansöker om eller får man det automatiskt?

Och sen har jag o maken räknat och sett över föräldrapengen och maken blev chockad hur lite jag kommer få ut. Men ja.. vad ska man göra. Det är bara att be till gudarna att räntan inte kommer höjas för mycket de närmaste åren och att vi inte råkar ut för några större oförutsedda kostnader...

• Speck

Flrresten, såklart - Anderska! Grattis till lyckat VUL! Är så inne i det ekonomiska tänket just nu att jag nästan glömde gratta Glad

• Vickan I

Speck - Om jag minns rätt så kommer det automatiskt månaden efter barnet är fött. Nästan helt säker.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella
    Spets, vad härligt att han blev så glad. Det är sådana minnen man har kvar resten av livet och vårdar ömt.

Vickan, ja men just det. Jag hade helt glömt bort det där med att pappan inte får sova kvar överallt. Det var ju därför jag så himla gärna ville till BB Stockholm, där har dom bara familjerum och dessutom patienthotellet som iofs Danderyd också har. Trafiken dit är iofs inte alltid så roligt från stan. Grattis till köpet av garderobsvägg föresten!

Kelsson, vad tråkigt med din pappa. Kram

Vickan och Kasa, vilken tuff bebistid ni båda verkar ha haft med förra bebisen. Jag fick föresten också någon inflamation av allt bärande och hade någon stor svart läskig grej på armen. Hon gillade inte selen så den här gången tänkte jag testa bärsjal vid sidan av selen.

Anderska, grattis till lyckat VUL. Min arbetsgivare hjälpte till med bruttolöneavdrag sista IVFet så min chef har vetat hela tiden och rekryteringen av ersättare är redan klar.

Jis, välkommen hem!

Speck, om jag minns rätt får man en blankett hem när barnet är registrerat där man fyller i kontouppgifter etc. Du behöver inte ansöka om det.
  • Cahela

Hej tjejer: Måste fråga er som oxå är gravida och kommit en bra bit i graviditeten. Imorse fick jag en ljusrosa flytning, går in i vecka 17 idag. Har inte haft något sånt sen vecka 6 så jag blir så orolig. Har haft ont i magen sista dygnet, det sitter under revbenen så det är inte långt ner i magen men orolig blir jag när den rosa flytnignen kommer nu.

• kasa01

cah, det finns massa tunna blodkärl runt livmodertappen som kan blöda lite... Jag blödde ju dagligen i 6 veckor, men nu har det äntligen slutat. Märkte att det kunde bli värre om jag var hård i magen..? Eller efter sex.. Bebismagen sitter ju fortfarande långt ner, men eftersom den tar mer o mer plats stökar det ju till det för allt annat soms ka få plats i magen. Man kan även få förstorade urinledare (eller vad det heter...) av hormonerna, o det gör SKIT ONT!! men är helt ofarligt. Som att få njursten ungefär. Tycker du ska ringa din BM om du är orolig, men det är säkert inget fel m bebben. KRAM!

Speck, har för mig att barnbidraget trillade in på kontot helt av sig självt. Inte blir man rik på föräldrar penningen, jag kommer dessutom nästan bli utan ersättning. Driven eget, och fick ett stort underskott under 2008. Får jobba när bebsien är liten helt enkelt, har inget annat val.

Jis, det är säkert ignen fara om du fått i dig lite "fel ost".. I andra länder äter man ju det, och deras barn verkar ju ändå överleva!

• Cahela

Kasa: Tack snälla du för svaret. Jag har ringt BM och bett henne ringa upp när hon får tid.
    Känner mig trött och hängig men det är nog mer sömn som behövs och vila. Jag har haft njurgrus (enklare variant av njursten) och det gjorde fruktansvärt ont. Riktigt så ont har inte det här gjort. Just nu är det en molande smärta på vänster sida men som sagt det flyttar sig lite i magen. Ska göra RUL nästa vecka på torsdagen så jag hoppas inget händer innan dess.
    Tack igen, snälla du!

• Jis
    kasa01 skrev 2011-06-22 09:42:42 följande:

.

Jis, det är säkert ignen fara om du fått i dig lite "fel ost".. I andra länder äter man ju det, och deras barn verkar ju ändå överleva!

Tack, det var så jag resonerade. Å så sa jag det är det något land som sätter stor pride i sin mat så är det ju Italienarna så dom borde ha koll.
  • Kelsson1

Karmosin: Tack. Det är länge sen min pappa gick bort, har lärt mig att leva med det. Kan bara kännas vemodigt att han inte kommer att se den lill*.

cah: Bra att du ringt till BM, ringer hon inte tillbak inom vettig tid kan du ju åka in o kolla att allt är bra så du slipper oroa dig! Kramis!

Jis: Välkommen hem!

• carlan

Hej gravidisar!

Fick åka till akut gyn igår för att få dropp. Fick en fin bild på bebis som jag lagt upp på min hemsida:
    http://reproduktion.blogg.se

Nu är jag sjukskriven i två veckor, skönt och jobbigt men bra.

cah: Hoppas det inte är något allvarligt. Kramar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011