• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Usch då carlan vad jobbigt du har det. Skönt du är sjukskriven och får ta igen dig lite. Hoppas du mår bättre snart. kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Carlan: Låter fruktansvärt jobbigt! =( Hoppas att det ger med sig snart! *kram*

Ego: RUL om 2 timmar. :)

• Cahela

Nu har BM ringt, hon trodde att det inte var från barnet eftersom det sitter högt upp i magen. Det kan vara ligament som sträcks och järntabletterna som är hårda mot magen. Niferex som jag äter kunde orsaka magsmärtor. Jag ska ta varannan dag nu och sen Blutsaft den andra dagen. Det rosa var ingen fara så länge det inte var långvarigt eller blev mer, isf var det gynakuten. Vilken pärs det är att vara IVF:are och gravid!

• Cahela

carlan: Hoppas du kommer få må bättre nu med näringsdrycker. Läste att de på akutgyn i U-a verkar bra. Jag har inte varit där men det känns skönt att höra om man nu skulle behöva.

• anderska

Carlan: Hoppas du snart mår bättre!! Kram

Själv ska vi till Mödravården imorgon och bli inskrivna. Känns jätte spännande. När gör dom nästa ul, är det i v 16 ell gör dom det fler gånger när man gjort ivf för att kolla så allt är bra??

• Kelsson1

carlan: Skönt att du fått sjukskrivning! Ta hand om dig själv nu!

cah: Lät som du kan andas igen. Trodde inte heller att det skulle vara något med bebis men svårt att säga när man inte är utbildad. Håller med BM om att du bör åka in till gynakuten om det blir mer rosa, hoppas dock inte det. Kramis!

• carlan
    anderska: Nästa ul som även kallas RUL är lite blandat när man gör dem, tror det är vanligast i vecka 18. Har du några komplikationer hamnar du på specislmödravården. Jag ska dit pga av min ulserös cloit. När jag väntade min dotter kollade dem extra noga så då fick jag göra extra ul. Jag ska dit den 4 juli då kommer jag vara i vecka 15. Mitt RUL kommer jag vara i vecka 19.

Nu när jag har varit uttorkad kollade dem även barnet så får du mot för modan problev kommer dem kolla bebis tidigare men hoppas du slipper det.
  • Luella

Carlan, hoppas att du mår bättre snart!

Cah,  som fler har sagt, man är känslig och det är säkert ingen fara men det är klart du blir orolig ändå.

Idag var jag hos BM. Hon tog lite blodprov och vi fick lyssna på hjärtljud Hjärta. Men hon kunde inte kolla så mycket mer så jag ska till en läkare imorgon för sammandragningarna och trycket nedåt. När hon kollade blodvärdet så konstaterade hon att järnvärddet är för lågt så nu ska jag börja med Niferex två ggr om dagen istället.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011