• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

juste!! carlan - grattis till att du får en välkskpt tösabit! 

• vinterbebis12

Grattis till en liten tjej Carlan! Hoppas du får må bättre snart!

Lillstintis - min mage är också på gång nu (v15), hade trott att det skulle dröja eftersom jag inbillat mig att jag har starka magmuskler som håller emot men det hade jag visst inte :)

Aurora - hur gick det att flyga?

Anakaja - va mysigt med massa bebissaker! Jag har köpt några bodies, filtar, en skötväska och en vagn nu + mammakläder

Vickan - hur mår du nu? Gör bråcket lika ont?

Jis, Karmosin och Kelsson - va mysigt att känna buffar!

Strössel - va spännande att det snart är dags! Vill också

Speck - är det boar du håller på med? Har läst om det? Tydligen vanligt innan förlossningen :)

Ang syskon - vi kommer aldrig mer att skydda oss för vi har aldrig lyckats bli gravida på egen hand. Om vi inte blivit gravida inom ca ett år efter bebisen ska vi testa med våra två frysta embryon. Om det inte funkar gör vi kanske ett eller ett par färskförsök. Vi står även i kö för adoption och skulle båda gärna adoptera så det kanske blir adoption direkt istället för färskförsök. Så här resonerar vi nu, svårt att säga hur vi kommer känna när vi fått barn.

Ha en bra kväll!

• Kelsson1

Speck: Ja det är helt otroligt att det inte är många veckor bort innan din bebis kommer. Var det verkligen hela 36 veckor sedan du lyckades? Tiden går verkligen fort. Blir spännande att höra om första bebisen i tråden

tredjemaj: Om du har berättat det får du ursäkta min gravidhjärna men vilken vagn blev det?

• Luella

Speck, för mig fick jag aldrig det där beskedet att bebisen fixerat sig. Jag tror att hon fixerade sig först i samband med förlossningen.

Vad gäller syskon så hade vi bestämt att vår tjej skulle få ett syskon till varje pris och det tog både tid och blev dyrt. Vi står även i kö för adoption, har gått föräldrautbildningen och hade vi inte blivit gravida hade hemutredningen startat nu i augusti. (Nu får vi ringa och säga att vi skjuter på det istället.)

Det räcker absolut med två barn men vi ska tömma frysen så får vi se om det blir en trea.

• vinterbebis12

Kelsson - det blev en bugaboo cameleon. Funderar på att komplettera med en joggingvagn när barnet är lite större, den kan man säkert använda även i skog och mark. Har ni köpt ännu?

• strössel

Jis: Grattis till v 21 Solig

Har tvättat bebiskläder idag och jag undrar ska man stryka alla kläder oxå ? Det tycker min mamma men det är så mycket kläder och kommer ta en evighet att stryka allt, då blir det till att stryka lite kläder per dag.

• Luella

Strössel, jag kommer inte stryka kläderna om det inte behövs. Body i stl 50 kommer jag tex inte att stryka om den inte är extremt skrynklig. Men bra att du tvättat allt idag, sånt tar ju sån tid!

• strössel
    Luella skrev 2011-07-24 20:57:10 följande:
    Strössel, jag kommer inte stryka kläderna om det inte behövs. Body i stl 50 kommer jag tex inte att stryka om den inte är extremt skrynklig. Men bra att du tvättat allt idag, sånt tar ju sån tid!
    Jag tycker inte att kläderna är skrynkliga så jag får se hur jag gör då, ja det tar verkligen tid särskilt när det är så många olika färger på allting men skönt att fått det mesta färdigt iallafall.
  • Kelsson1

tredjemaj: Nej vi har inte köpt vagn än, varit o tittat o lutar mot att bli en Emmaljunga Classic Sport. Den har mest metall o det är viktigt för maken

Strössel: Tror inte att jag kommer att stryka bebisens kläder. Det kommer du ändå inte ha tid med sen när bebis är född...

• Luella

Då tycker jag att du hoppar över det Strössel . Om du går över tiden och bara går hemma och väntar kan du ju ägna dig åt det om du inte har något bättre för dig.

Kelsson, det var ett nytt vagnkrav som jag inte sett innan . Men samtidigt förstår jag för är det inte metall kan det ju kännas plastigt...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011