• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Hej Allihopa!

Tjikar in en snabbis, ska snart ut på sjön igen. Har läst när jag kunnat, grattis till tjejen KEL!!! och grattis alla andra som gjort RUL, och fina bröllopsbilder och magbilder!

Vickan, lycka till m ul på torsdag, hoppas det går bra!

Carlan, skönt att du slutat kräkas, hoppas verkligen du ska kunna börja må bra snart! 

EGO; mår rätt bra, känner bebisen väldigt lite jämfört m förra gången, men antar att det är moderkakan som ligger i vägen. Utlyser dock hjälp här, det är kaos i rellationen IGEN.... Vet inte vad jag ska göra, vill helst bara slänga ut min sambo och leva ensam. Antar att vi får sätta oss i någon slags rådgivning efter sommaren. Mitt största problem tror jag är att han inte verkar vara kapabel att ändra sig. Vi har haft massa samtal om vad/hur han gör mig lesen/besviken, han lyssnar, säger att han förstår, men gör sen precis samma sak några dagar senare. När jag sen blir arg (riktigt förbannan denna gång) hittar jag honnom googlande på "humörssvängningar graviditet". Då brakade helvetet löst kan jag säga, jävla människa! Han gör ALLT för att inte se sina egna brister, skyller på allt! förr var det jobbet, när han bytte o inget blev bättre var det nåt annat. Allt för att skydda sitt ego. 

Det skulle vara jätte kul att ses o fika. 

Kramar, K        

• Kelsson1

kasa: Tackar! Härligt att du mår bra o att du känner ändå bebis!
    Ja vad säger man om karlar. Min kan också reta gallfeber på mig, gör något som han vet att jag blir flyförbannand av o när jag frågar varför han med vett o vilje retar mig påstår han att han inte gör det. Hur annars kan man tolka ett beteende där han vet att jag flyger i taket av? Just nu är det lätt för männen att skylla på gravidhormoner utan att tänka på att något fel kan ligga i deras beteende också. Lät som en väldigt bra idé att gå på rådgivning, kanske han lyssnar mer på en utomstående...

• kasa01

Kel, jo det funkade faktiskt förra gången vi var där, han lystnade på ett annat sätt fast jag sa precis samma saker. Det som gör mig lite uppgiven är att han efter 4 år fortfarande gör just de sakerna vi haft 10000 samtal/bråk om att han INTE ska göra, tex lägga sina smutsiga strumpor överallt. Om han inte kan ändra en sån enkel sak, hur ska det då gå med allt det andra!?!.. som är viktigt. Han lystnar (vilket är bra), men sen händer inget mer (mindre bra).

KRAM på dig o din lilla tjej! 

• Speck
    Strössel: Du mindes rätt! Kasa var på sjön! Hur kommer det sig att du inte drabbats av teflonhjärna? Har du nå knep du kan dela med dig av Flört

Vickan, Jis, Kelsson: Skönt o höra att jag inte är den enda som tar genvägar ibland Skrattande 

Kasa: Usch va jobbigt med karln din! Jag kan tyvärr inte hjälpa med råd då jag o min man ar haft det ovanligt bra under grav. Jag har bara blivit ledsen ett par gånger av vad han sagt, men ett par av dom handlar om missförstånd pga att jag ÄR lite extra känslig. Sen när han sa att han inte ville jag skulle följa med på bröllop för att jag bara klagade hela tiden o han inte trodde att jag skulle kunna bete mig bland folk - DÅ var jag så otroligt arg, ledsen och besvken på honom.. Men de gick ju över, ag gick på bröllopet och sen tadaa jag var fanimig den trevligaste personen där. Att man klagar o gnäller hemma gör ju inte att man gör de ute bland folk...
    Förlåt, nu handlade det om dig. Jag skulle bara säga att det låter lite som Aleksandr Petrovsky i Sex and the City "as soon as the show opens" "as soon as".. dvs att de tror att saker blir bättre automatiskt så fort en situation försvinner, då det faktikt är de själva som måste justera attityd eller prioriteringar. Jag är en sån som tror på par-terapi/rådgivning vad du nu vill kalla det, då det är det som behövs för vissa att inse hur man ska komma fram till en lösning.
    T ex om mina föräldrar skulle gå i terapi så skulle pappa få höra att han måste bli bättre på att dela på hushållsjobb samtidigt som mamma skulle få höra att saker kan bli bra gjort ändå även om de inte görs på hennes sätt... det är alltid bra att få hjälp utifrån just för att få hjälp att se vilka förändringar som ska genomföras för att undvika grus i maskineriet.
    Hoppas ni har en toppensemester iaf!! Kram!

Fika vore kul, men vi får se om jag kommer med eller utan barnvagn Flört Tänkte bara att det kan va svårt att hitta ett datum då alla kan så här i semestertider.  
  • Speck

Hahaha, Kasa! Det är nåt speciellt med just smutsiga strumpor och män... Tungan ute Han kanske kan ändra på det som är viktigt men just sockorna är ett slags undertryckt rebelliskt uppror mot allt som är fel här i världen Flört Eller så har ni en elak hustomte som går o flyttar på hans strumpor.

• kasa01
    Speck skrev 2011-07-25 10:52:35 följande:
    Hahaha, Kasa! Det är nåt speciellt med just smutsiga strumpor och män... Tungan ute Han kanske kan ändra på det som är viktigt men just sockorna är ett slags undertryckt rebelliskt uppror mot allt som är fel här i världen Flört Eller så har ni en elak hustomte som går o flyttar på hans strumpor.
    jo, jag börjar misstänka samma.... Tomten kanske smutsar ner dem också, för de luktar SKIT (fotsvett from hell)!! Det är faktiskt lite komiskt om man kan se det så, hittade till o med ett par inknölade i dörren på bilen, och ett par låg mitt på golvet på hans kontor! Misstänker att han haft dem i byxbenet, inte känt det när han klädde på sig, o sedan liksom "släppt dem fria" ...  O tack för spegling ovan. Det skulle ta en bok för mig att beskriva saker o ting här, men det blir nog till att sätta sig i parsamtal helt enkelt.   Vi ska ha sällskap med ut på havet nu, det blir bra ävenom jag fortfarande är rätt lack på sambon. Han tiger ut allting dessutom, och jag är less på att "prata" eftersom inget ändå förändras. KRAM!! o skönt att du har en kille som verkar hajja läget... Man behandlar en gravid tjej med respekt!
  • Kelsson1

Faaaaan också, hade skrivit så bra o allt bara försvann när IE började bråka.... Nytt försök!

Kasa: Ge inte upp redan efter 4år! Jag har kämpat i 18år och en del av problemen är fortfarande kvar (inte allt men vissa saker är svårare att komma över) . Så det gäller att kämpa vidare och inte glömma bort de bra sidorna som man älskar mitt i bråken.

Speck: Du är bra rolig du! Börjar få konstiga blickar här när jag sitter o skrattar för mig själv .
    Just problemet att sprida strumpor omkring sig har vi kommit över (efter ett antal år). Så nu har vi varit tvungna att hitta på nya saker att bråka om. Har du förresten läst "Things me and my girlfriend have argued about" ? (www.mil-millington.com) Extremt rolig läsning...

• spets

Anderska: Tack å lov att jag inte är ensam. Spökveckor är det minsta jag kan kalla det! Läskigt! Igår va jag och köpte en angelsound. Min sambo höll på att skratta ihjäl sig först, han tycker att jag är så nojjig. Men sen tog han allt på sig hörlurarna och lyssnade noga :) Hörde ett dunkande ljud som borde ha varit lillens hjärta och en massa rörelser. Det kanske va mina tarmar eller nått, men kul va det. Dunkar lillens hjärta snabbare än sitt eget eller långsammare? Jag hittade ett ljud i magen där det var något långsammare än mitt eget, men då blev jag såklart nojjig över det eftersom jag trott att det skulle dunka snabbare..haha...

Vi har nu ber'ättat för min sambos två barn och det blev minst sagt reaktioner.. uuh.. Jag och sambons dotter står varann väldigt nära och hon gillar mig starkt så jag tänkte att hon skulle bli jätteglad. Men hon skrek i panik att hon hatade bebisar och började att gråta. Shiiit tänkte jag och sprang efter henne. Då berättar gullsnutten att hon trodde att jag skulle glömma henne. Stackarn. Efter det samtalet så pratar hon inte om nått annat än att bli storastyster och att hon vill att den ska bo med henne :) Pust, snacka om att jag blev nervös!
    Sambons son blev glad direkt och skulle lära lillen att köra cross hihi...

Nu känns allt bara som en saga och jag fattar inte att jag har något fantastiskt i magen. Mår prima efter att jag köpt järntabletter. är inte ens trött nu. Nästan så man saknar det, så man har nått symptom.

Kram på er alla

• spets

Nej usch nu läste jag att det inte var bra att använda angelsound så nu får de bli en hyllvärmare :)

• Speck
    spets skrev 2011-07-25 14:50:22 följande:
    Nej usch nu läste jag att det inte var bra att använda angelsound så nu får de bli en hyllvärmare :)
    Det ska inte användas för ofta och för länge, men nån gång då och då gör inget.. Efter vecka 25 så lyssnar BM på bebisens hjärta varje gång man är där och DÅ är de minsann inte farligt. Men de lyssnar bara några sekunder så de hör att slagen är rrytmiska o lagom snabba.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011