Strössel: Du mindes rätt! Kasa var på sjön! Hur kommer det sig att du inte drabbats av teflonhjärna? Har du nå knep du kan dela med dig av
Vickan, Jis, Kelsson: Skönt o höra att jag inte är den enda som tar genvägar ibland
Kasa: Usch va jobbigt med karln din! Jag kan tyvärr inte hjälpa med råd då jag o min man ar haft det ovanligt bra under grav. Jag har bara blivit ledsen ett par gånger av vad han sagt, men ett par av dom handlar om missförstånd pga att jag ÄR lite extra känslig. Sen när han sa att han inte ville jag skulle följa med på bröllop för att jag bara klagade hela tiden o han inte trodde att jag skulle kunna bete mig bland folk - DÅ var jag så otroligt arg, ledsen och besvken på honom.. Men de gick ju över, ag gick på bröllopet och sen tadaa jag var fanimig den trevligaste personen där. Att man klagar o gnäller hemma gör ju inte att man gör de ute bland folk...
Förlåt, nu handlade det om dig. Jag skulle bara säga att det låter lite som Aleksandr Petrovsky i Sex and the City "as soon as the show opens" "as soon as".. dvs att de tror att saker blir bättre automatiskt så fort en situation försvinner, då det faktikt är de själva som måste justera attityd eller prioriteringar. Jag är en sån som tror på par-terapi/rådgivning vad du nu vill kalla det, då det är det som behövs för vissa att inse hur man ska komma fram till en lösning.
T ex om mina föräldrar skulle gå i terapi så skulle pappa få höra att han måste bli bättre på att dela på hushållsjobb samtidigt som mamma skulle få höra att saker kan bli bra gjort ändå även om de inte görs på hennes sätt... det är alltid bra att få hjälp utifrån just för att få hjälp att se vilka förändringar som ska genomföras för att undvika grus i maskineriet.
Hoppas ni har en toppensemester iaf!! Kram!
Fika vore kul, men vi får se om jag kommer med eller utan barnvagn
Tänkte bara att det kan va svårt att hitta ett datum då alla kan så här i semestertider.