• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Haha, ser att jag stavar sååå illa! Haha, vi kanske kan få till en fika i slutet av aug/början på september? Ujujuj, det där m strumpor...min man lägger dom i smutsen i små bollar, han tror att dom ska bli rena! Åh! För att inte tala om hans iPhone beroende, den är m överallt, imorse fick jag ropa in på toaletten -det är fler som vill in! Typ som han vore tonåring!! Suck!

• Speck
    Kasa: Jag ska säga till dig som en kompis sa till mig en gång.. att en relation är som ett hus, man sätter grunden och sen bygger man på våning för våning, och då våningarna är byggda i trä och grunden är gjuten i cement, så kan det hända att en enskild händelse kan få nån våning att rasa men grunden är stark och tålig, och om man har svårt att bygga stabila våningar kan en terapeut vara som ett extra stöd, ett stöttepelare för taket om du så vill. Så jag tror att så länge du känner att ni inte fått fuktskada i källaren så finns det ingenting som ni inte kan reda ut med lite tid, vilja och tålamod.Ha de så skönt på havet o försök att inte tänka så mkt på det som irriterar dig! Kram

Kelsson: Haha ja du brukar säga att du får lite skumma blickar på jobbet, kanske tur du jobbar som konsult och byter arbetsplats emellanåt Flört 
    Haha jag klickade på länken och det är lustigt vad folk kan bråka om. Jag o maken är itne paret som bråkar - längre. De första 1,5 åren brkade vi en hel del och vi förstod inte varandras sätt att tänka. NU vet han att inte prata med mig förrän jag ätit frukost och jag vet vad jag ska undvika med honom (t ex att inte nödvändigtvis nappa när han fäller knäppa kommentarer utan bara låta dom glida förbi då jag vet att de är irrelevanta).  
  • Kelsson1

Jis: Vi har HTC telefoner men lika illa med maken, han är helt besatt. Blev tokig på honom en kväll när jag försökte prata med honom o berätta något roligt så har han bara blicken fäst vid telefonen hela tiden! Gav han telefon förbud en vecka (menar lekförbud). Och det där med strumpor som bollar känner jag också igen, vägrar räta ut de åt han.

Speck: Oj bråka har vi inte slutat med trots 18år tillsammans . Mitt humör ser till att det sprakar till ibland . Men för det mesta har vi det rätt lungt. En sak som vi aldrig har bråkat om är pengar, det är jag rätt stolt över (vi vill inte vara som alla andra utan hittar på andra ämnen)
    Du anar inte vad jag fick för blickar när jag läste en tråd här om blivande pappors dumma komentarer, brast ut i gapskratt mellan varven...

Ego: Var o fyndade på H&M, hittade ett par mamma byxor för 50kr!!! Sen köpte vi en hel del kläder till bebis men de var inte på rea

• anderska

I eftermiddags fick jag akut ont i magen. typ som magknip (vet inte om det var det). Började må riktigt illa så fick åka hem och lägga mig. Blev en tur på toa också, vet inte om jag kan ha varit lite förstoppad. Trodde det var kört för lilla magen men efter två timmars sömn känns allt som vanligt. Någon som upplevt liknande??

• Vickan I
    spets - Som Speck sade är det ingen fara att lyssna lite snabbt då och då. Men kan vara svårt att hitta rätt i början. Bebis hjärtslag går mycket fortare (låter nästan som en galopperande häst) än ditt så om du hör ngt som är långsamt så är det din egen puls. Håll två fingrar mot pulsådern samtidigt så känner man om det slår i takt= din egen puls. Den kan man få in lite överallt har jag upptäckt. På youtube finns det klipp med angelsound där man kan lyssna hur det ska låta . Vad roligt att det gick bra att berätta för barnen.

kasa - Stor kram vännen och jag hoppas att det snart blir bättre mellan er. 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12
    anderska skrev 2011-07-25 19:02:23 följande:
    I eftermiddags fick jag akut ont i magen. typ som magknip (vet inte om det var det). Började må riktigt illa så fick åka hem och lägga mig. Blev en tur på toa också, vet inte om jag kan ha varit lite förstoppad. Trodde det var kört för lilla magen men efter två timmars sömn känns allt som vanligt. Någon som upplevt liknande??
    Ja, min mage är helt upp och ner så har haft något liknande. Kändes nästan som magkatarr för en vecka sedan. Hoppas du blir bättre! Katrinplommon är bra mot förstoppning.
  • anderska

Tack tredjemaj. Nu mår jag bara illa. Tror jag får sjuka mig från jobbet imorgon vare sig jag vill ell inte.

• Luella

Kelsson, min man är systemvetare och dessutom noggrannheten själv . Innan några dyrare inköp görs så ska saker och ting undersökas länge och noga. Men här är det funktion, kvalité och sist men inte mist viktigt priset. Och jag bryr mig aldrig om priset, jag vet inte ens vad jag har betalat för grejer när jag kommer hem . Bara att det kostade nått.

Jag "råkade" föresten gå förbi Pops rea-slutspurt, köp 3 reaplagg och betala för 2. Jag fick med mig lite inför dagis-starten som man inte behöver vara så rädd om. Sen är det 70% på Noa Noa också så jag tog det på vägen hem.

På onsdag ska vi till BM och lyssna på hjärtljud.

• vinterbebis12

Kasa: Så tråkigt att höra! Strumpor verkar vara ett universellt problem för just män - min man lämnar sina lite här och var och jag plockar oftast upp dem men som någon sa är just det en småsak som jag har överseende med när resten funkar. Dock kan en sådan "småsak" få en att bli arg om det ligger andra saker och gror så jag förstår dig. Jag tror absolut på professionell hjälp. Vi har haft det i samband med barnlösheten och det har verkligen hjälpt på fler plan. Vi ska faktiskt fortsätta gå även i höst och om jag får bestämma även när bebisen kommer för vi tycker den har utvecklat oss som par och som individer. Vi är mycket bättre på att resonera och förstå varandra nu. Ni har klarat er igenom ivf och statistiken säger att man då har högre chans att fortsätta tillsammans. Jag håller tummarna för att ni ska komma framåt! Kram

Jis: Någon skrev om asos så jag gick in på din blogg, fina kläder du har beställt! Jag funderar på att köpa har köpt en hel del i USA, fem klänningar (varav två inte var mamma men funkar nu i början), en kjol, två linnen samt ett par jeans. Alla på rea av olika märken bla destination maternity och pea in a pod. De har riktigt bra utbud där borta men jag ville inte köpa för mycket då mina kompisar knappt använt mammakläder utan klarat sig på a-linjeskurna klänningar etc och haft väldigt få uppsättningar (fem-sex plagg som de använt sista månaderna). Ni som kommit lite längre - hur mycket kläder behöver man?

Något jag letar är en underklänning då klänningarna jag köpte känns lite tunna samt ett bellaband http://www.ingridandisabel.com/category/ingrid-isabel-catalog/bellaband. Någon som vet var man kan köpa det?   

• Luella

Oj, jag glömde läsa en hel sida :/

Anderska, jag får ont i magen då och då. Ibland vill jag helst inte resa mig, jag tror att det bara är gaser i magen. Men det är inte kul när det händer.

Kelsson, oj vad billigt. Jag som inte gick in på HM idag :-/.

Kasa, jag förstår att det är jobbigt. Jag hade också blivit galen om min man hade googlat på samma sak när jag blir arg. Jag tycker att det kan vara bra att försöka lösa problemen innan bebisen kommer.

Min man har också en telefon som han stirrar på jääämt. Jag blir verkligen galen! Och vi bråkar också titt som tätt. Han tar gärna åt sig så fort jag säger något och väljer att tolka saker jag säger på fel sätt. Suck. Men för vår del är nog IVF-resorna något som gjort oss starkare tillsammans. Han har verkligen skött sig exemplariskt. Undrar hur allt hade varit om vi inte gått igenom all vi gjort tillsammans.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011