Oj här har det skrivits mycket!
Har varit lite trött som vanligt och inte orkat skriva men håller mig uppdaterad :)
Nä, nu ska jag terra MVC igen och se om jag kan få lite heltidssjukskrivning. Har som vanligt så ont att jag bölar flera ggr på väg till och från jobbet, trots kryckor. Idag stannade till och med en snäll tant och frågade om jag ville ha skjuts någonstans, för att jag såg ut att ha så ont. På jobbet är jag helt blank i huvudet och klarar inte att ta tag i ngt... Blir helt deppad och jättetrött när jag kommer hem, orkar inte annat än att ligga på sängen typ. Läste på socialstyrelsen att man bör sjukskrivas helt om man behöver kryckor, så jag ska tjata lite.
Ne, nu ska jag sluta gnälla! Det är ju fantastiskt att ha en bebis som sprattlar i maggen!
Kasa: Vad jobbigt att maken inte förstår. Lite dumt att det skylls så mycket på graviditetshormoner. Ja, kanske är vi lite känsligare, men det är ju ändå något som vi är bekymrade och arga för och det måste ju tas på allvar. Kände väldigt mycket så under min graviditet med sonen, med hans pappa - han skyllde allt på hormonerna, bara för att slippa ändra på sig. Tror att det är bra att tala med ngn om han inte lyssnar på dig när ni pratar på tu man hand. Vore bra om han förstod att det är bra att ta extra hänsyn till dig just nu, eftersom det inte är så lätt att vara gravid.
Strössel: Vad skönt med grav-penning!
Kel: Härligt med hjärtljud, eller hur? Låter så fint!
Anderska: Ja, jag hade precis de smärtorna i magen, precis runt dina veckor. Kunde knappt räta på kroppen när det var som värst. Jättejobbigt att få kramper i magen - men oroa dig inte, det låter verkligen som förstoppning. För mig gick det över en stund efter att jag gick på toa. Jobbigt att du mår så illa också!
Bjurre: Grattis och välkommen! härligt med tre små mirakel - jättehäftigt att ägget delade sig så mkt!
Appropå fika - jag är fortfarande helpå! Bara jag slipper gå megalångt