• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

tredjemaj - Buggan är en toppenvagn så den blir du säkert nöjd med . Jo med bråcket, om det nu är ett, är det samma lika. Vissa bättre dagar och andra sämre, men ska inte klaga. Är ju gravid . Ska till Ersta sjukhus på tors för UL (av det ev bråcket inte bebis) och då se hur det ser ut och vad de säger. Mkt soffliggande (och ätande) för att avlasta området, vilket ger många kilon på vågen hahaha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Tredjemaj: Haha, ja boandet har jag väl hållt på med sedan vi blev klara med barnrummet? Handla möbler och inskaffat kläder, tvättat allt och ställt iordning. Det enda jag inte gjort än är att bädda sängen men det väntar jag med nog ända till BF eller tills jag inte kan vänta längre. Vill inte att sängkläderna ska kännas dammiga när bebis ska sova i dom Glad
    Nu är jag i princip klar med allt så jag boar ingenting längre, enligt mig. Hade ett ryck förra söndagen då jag städade massor, dammade av ovanpå tavelramar och du vet, sådär riktigt noga städning så det är gjort iaf innan bebis kommer. (Nää jag är inte sådär jättenoga när jag städar i vanliga fall, det är maken som är noga med städningen, jag bryr mig bara om kök o badrum i rpincip Tungan ute och maken bryr sig mest om golven..) 

Kelsson: Jag vet! Känns helt knasigt.. Låg idag och tänkte tillbaka på förra hösten, alla turerna in till FC, plusset, att få berätta för alla..nervositeten inför varje VUL/KUB/RUL... Se hur magen växt fram, känna sparkar.. Hela året har jag varit gravid!

Karmosin: Jo jag vet, bm sa det vid förra besöket att alla barn inte fixerar sig förrän det är dags att kika ut. Jag hade väl bara hoppats på en fixering då jag hört att man får lättare att gå igen och foglossnignssmärtan försvinner... eller iaf blir bättre.

Strössel: Jag strök inte ett enda plagg. Det känns som fullständigt slöseri med tid enligt mig, haha! (Jag stryker aldrig nånting föruto gardiner och dukar, men då stryker jag dom innan jag hänger upp dom annars får dom ju ändå vikränder..) Se det så här, om bebis kläder är lite skrynkliga så släts ju de värsta skrynklorna ut av kroppsvärmen, plus att om du hade strykt ett plagg och sen lägger du bebisen ner - så när du lyfter den igen nästa gång så vips skrynklor på ryggen. Nää. Strunta i strykningen. Är den väldigt viktig för din mamma kan hon komma o stryka Flört Sorterar du tvätt efter färg?? Jag sorterar vittvätt och sen kulör. Thats it Skrattande

Jaha.. jag framställs ju som hyffsat slö känns det som nu haha!       

• Vickan I

Ähhhh Speck, så sorterar jag med och ju fler ggr grejerna blivit tvättade ju mindre sorterar jag . Här stryks inget heller. Har en del få grejer som måste strykas innan ev användning, men det gör jag inför att de ska användas sedan i så fall.

• Jis

Speck, jag hatar att stryka så hos oss stryks så lite som möjligt. Mannen har skjorta varje dag, men de får han stryka sjäkv. Jag stryker oxå dujar, insåg att vi inte har några gardiner ens, haha! Ego: nu ska jag skravla mig upp till frukosten å sen lägga mig vid takreassens pool och läsa nta Arne Dahl boken -som hag längat. Ko På, kan vi inte försöka få ihop ett fika datum snart?

• Kelsson1

Karmosin: Hör att du inte van vid att ha ingenjör till make . Då vänjer man sig vid lite udda krav på saker o ting. Gärna mycket metall o köper man hårtork (till mig, han skulle aldrig någonsin använda en hårtork) så bryr vi (läs han) inte sig om att det mest praktiska är en liten en utan vi (läs han) går på mest watt och knappar

Speck: Damtorka ovanför tavlor... ok, skulle också kunna göra det (inte gjort det på jag vet inte hur länge). Stryker lika mycket som du och sorterar tvätt som du. Förutom att jag tvättar lakan o handdukar separat i högre temperatur.
    Stryker gör jag väldigt ogärna, bara det absolut nödvändigaste (brukar bli bara ett par gånger per år ). Så nej du är inte mer slö än jag (eller så är vi slöa tillsammans).
    Ja du har ju några månaders försprång på mig men i december kan jag säga att jag varit gravid största delen av året ...

• Vickan I
    Kelsson - hahaha här är en till med en ingengör i huset. Är alltid värsta grejen när man ska köpa ngt. Tror han läste på nätet i två dygn i streck innan vi kunde välja systemkamera nu senast . Barnvagn säger han inget om iofs...eller jo jag fick inte välja en med små svängbara framhjul inför vintern, den får jag köpa i vår/sommar sedan .

Fika låter kul .  
  • Kelsson1

Vickan: Då förstår du hur jobbigt jag har det Men min man läser inte alltid på så mycket utan har förutfattade meningar, blir mer intressant så

• anderska

Idag går vi in i v14. Jag förstår verkligen varför det kallas för spökveckor, känner mig precis som vanligt!!
    Hoppas ni andra mår toppen. Kram på er!! 

• Kelsson1

anderska: Var bara nöjd så länge du inte mår illa. Bebis mår bra så passa på att njuta av graviditeten! Och grattis till ny vecka!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011