• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Vad underbart Kelsson, Grattis!

Anderska, jag är lite osäker på när bebismagen kom eftersom jag mådde så illa i början vilket gjorde att jag vräkte i mig och gick upp i vikt av den anledningen. 

Viksan, hoppas att du lyckas bli sjukskriven. Det måste vara jättejobbigt för dig.

Speck, låter som en härlig dag förutom armbågarna. Jag har inte märkt något sånt men däremot är det få som reser sig på bussar och t-bana. Jag tror att det är turisterna som slåss och stockholmarna som sitter och tar upp alla säten. Men nu när vi skulle hem från Mallis måste jag säga att jag blev förvånad över hur folk beter sig. Vårt flyg lämnade Palma 12 på natten, min dotter som är 2 år var så trött så hon grät. Min man bar allt handbagage och jag bar på henne. Det är ingen som visar hänsyn och låter mig gå före, tvärtom så tränger sig gubbar och tanter i 60-årsåldern före oss med armbågarna utfällda. Vad är det för människor? Kan tillägga att jag ser väldigt gravid ut nu, ingen kan missa det.

Tack för tipset om toan

Jis, ta det lite lugnt och oroa dig inte för att du måste kommentera allt som skrivits.

Vi hittade en liten växasäng idag som vi ska försöka hämta imorgon. För mig är det en stor grej för nu ska hon flytta ca 2 meter från min sida av sägen från att ha legat brevid mig exakt varje natt sedan hon föddes. Hur ska det gå?!

• Aurora1979

Rapporterar bara att flyttandet går bra... om än väldigt långsamt. Allt ska krångla känns det som, man behöver alltid ngt som är i den andra lägenheten... men men vi är en dag före i flyttschemat så jag klagar inte! :P

Hoppas ni andra har det bra där ni  befinner er!  

• Vickan I

Ja så ett inlägg tre på NATTEN!!!! Är på landet hos svärmor. Jag gillar verkligen inte att åka hit men sonen gör ju det och jag tänkte fine jag följer med denna gång. Kom vid lunch, getingar stora som mandariner och bromsar som attackplan. Sedan plötsligt flygmyror ÖVERALLT, blääääää. Maten (grillat iofs gott) men sedan vid badet hittas TVÅ fästingar på sonen blääääää igen och sedan VADFAN svärmor snarkar så hela huset vibrerar!! Kan inte sova. Hon ligger i ett helt annat rum och ändå, låter som ett grymtande vildsvin helt vansinnigt. Här har ni en gravid som kommer fetåka HEM och lägga mig så fort det blir ljust. Inte en natt till inte en chans i hela jävla världen.

• Kelsson1

Karmosin: Hoppas det kommer att gå bra för tjejen att sova 2m bort.

Aurora: Bara du kommer ihåg att inte ta ut dig

Vickan: Vi får lära oss att lyssna på oss själva mer o inte ställa upp bara för att det förväntas av oss. Jag har börjat säga blankt nej om jag inte har lust med något. Ingen har börjat storgråta än

• Vickan I

Kelsson - ja och jag är ganska bra på det i andra lägen men med sitt barn känner man liksom "att ok" när han med stora ögon tittar på en och säger "mamma följa med?" och sedan jippi jippi jippi när man säger ja. Särskilt när jag ursäktat mig gångerna innan. Men efter inatt, nej det går inte.

• anderska

Godmorgon tjejer. Har haft en natt från helvetet. Kan inte förstå varför jag ska börja må aå illa nu. Ringde mvc och hon tyckte jag skulle testa postafen och något armband från apoteket. Någon som testat dessa och haft god effekt?? Vill inte slösa bort hela mina semester på att må illa!! Så hoppas detta ska hjälpa mig!

Aurora: Härligt att det går bra. Instämmer med Kelsson, var rädd om dig!!
    Spets: Jag har RUL den 30/8 så vi ligger lite lika =)

Vickan: Hahahaha Förlåt mig men du skriver så roligt. SKrattar så tårarna rinner men vet att du inte tycker det är så kul så ursäkta mig!! Hoppas du kommer hem och kan få slappna av lite.

• kattm

Jag har också haft en dålig natt. Vaknade runt två-tiden, och sedan igen vid halv fem, och då kunde jag inte somna om ordentligt. Jag låg kvar i sängen och vände och vred på mig och var allmänt orolig i kroppen och hade ont i magen. Mådde illa en del också. Nu mår jag också illa. Börjar senare idag, men funderar på om jag ska sjukanmäla mig. Problemet är att det är så mycket jag måste hinna med innan semestern börjar nästa vecka, och en hel del saker som måste fixas klart under dagen idag. Dessutom var jag sjuk förra onsdagen, så vi ställde in mötet den veckan, och måste verkligen ha möte idag. Dilemma, för som jag mår nu är jag inte alls i form för jobbet.

Anderska, jag har i stort sett på mig armbanden från apoteket (Seabands) dygnet runt just nu. Vet inte om de hjälper så mycket, men en del åtminstone tror jag. De hjälper nog mer ju mer man tror på det. Jag har tagit postafen några dagar också. Jag är v8+3 idag, så är väl inne i värsta perioden. Jag ser så enormt mycket fram emot semestern, det är en kamp att ta sig till jobbet (och göra ett bra jobb när jag väl är där) just nu.

Bjurre, spännande med trillingar! Hoppas att allt kommer att gå bra och att de får stanna kvar därinne så länge det bara går.

• Kelsson1

Vickan: Då förstår jag att det var svårt att säga nej om det var lill killen som frågade. Men när du är där med honom verkar det som han "behöver" dig där? Menar att du på något fint vis får lägga fram att han kommer att ha roligt trots att du inte följer med...

anderska: Var det inte du som klagade över "spökveckorna"? Jag har testat Postafen o tyckte inte att de gjorde så stor skillnad. Har du märkt om du förutom illamående har sura uppstötningar o är sur i magen? För då kan Losec, samarin eller dylikt hjälpa lite också. Tycker att du kan testa Postafen innan du ber om starkare saker.

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-07-27 09:43:05 följande:
    Vickan: Då förstår jag att det var svårt att säga nej om det var lill killen som frågade. Men när du är där med honom verkar det som han "behöver" dig där? Menar att du på något fint vis får lägga fram att han kommer att ha roligt trots att du inte följer med...

anderska: Var det inte du som klagade över "spökveckorna"? Jag har testat Postafen o tyckte inte att de gjorde så stor skillnad. Har du märkt om du förutom illamående har sura uppstötningar o är sur i magen? För då kan Losec, samarin eller dylikt hjälpa lite också. Tycker att du kan testa Postafen innan du ber om starkare saker.
    jag vet inte vad som hänt. tyckte som sagt att jag inte kände något och så bomm helt plöstsligt mår jag super illa :/ Har lite halsbränna ibland på kvällen men upplever inte att magen är sur. ska pröva armbandet och postafen, bara man kan få sova på nätterna så är jag glad =)
  • Kelsson1

cattm: Försök äta havregrynsvälling, brukar göra susen mot mitt illamående. Koka gröt som vanligt men när den har kokat upp tillsätter du mjölk så det blir lite lösare.

anderska: Testa även med novalucol eller samarin eller liknande. Eller med gröten jag beskrev till Cattm ovanför. O se sen upp med vad du önskar, för det kan gå in (massa symptom som illamående istället för att må normalt)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011