• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Efter en rätt lat semester med bara en runda på 7 km och en 5 kms runda med hinderbana i mitten(sjukt kul förresten) var det skönt att komma på gymmet och bli runtpiskad lite. Idag var det Crosstraining och det var mycket värre än vanligt. 8 stationer med 90 sek på var och 30 sek vila. 90 sek är låååååång tid. Sjukt sliten nu.

Krya på dis Studentpappa. Segt på sommaren att vara sjuk!

• JTo

Fjällvandrat och bestigit berg i helgen, träningsvärk i låren och öm i fötterna :)

• Studentpappa
    JTo skrev 2015-08-04 17:51:22 följande:

Fjällvandrat och bestigit berg i helgen, träningsvärk i låren och öm i fötterna :)

Vackert :) Vart har du varit? Skulle kunna vara lapporten men säkert någon annanstans också. Är nog 5-6 år sedan jag var där så minnet sviker. 
  • JTo
    Studentpappa skrev 2015-08-04 19:21:40 följande:
    Vackert :) Vart har du varit? Skulle kunna vara lapporten men säkert någon annanstans också. Är nog 5-6 år sedan jag var där så minnet sviker. 
    Kebnekaise :)
  • Margaux

Så happy! "Mitt" gym har fått ny cage med 6m monkey bars etc. Här ska det klättras.....

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-05 19:32:18 följande:

Så happy! "Mitt" gym har fått ny cage med 6m monkey bars etc. Här ska det klättras.....

Kör du armgång på det? Eller vad klättrar du på?
  • Studentpappa

Pass 95

Mjukstart efter en veckas förkylning, tränade teknik på olika varianter av pullups. Behöver bli bättre på kipping för att fixa bar muscleups.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-08-06 06:48:10 följande:
    Kör du armgång på det? Eller vad klättrar du på?
    Ja just det..... Nu har jag snart pt timme. Lovar att han kommer tvinga upp mig där igen. Måste bara köpa flytande kalk för det gjorde rätt ont i händerna. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-06 08:24:18 följande:

Ja just det..... Nu har jag snart pt timme. Lovar att han kommer tvinga upp mig där igen. Måste bara köpa flytande kalk för det gjorde rätt ont i händerna. 

Okej ja det är jobbigt med armgång, jag sabbade händerna igen igår när jag körde pullups. Men nu har jag köpt palm protectors, typ skinnlappar för handflatan. Blir så handikappad med trasiga handflator
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!