• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 89

Mongotungt Crossfitpass idag. Avslutande b-c delen tog 48 min nonstop. Sliten i kroppen och nu blir det mycket mat och vila i några dagar.

• Margaux

Man bör inte äta för mycket soyaprodukter och absolut inte som man då det innehåller ämnen som i kroppen fungerar som östrogen. Jag ger absolut under inga omständigheter soya till barn! Det är dessutom hårt besprutat om man inte hittar ekologiskt och det är jättesvårt....

• Studentpappa

Pass 90

Vilat och ätit i dagarna två. Tempopass ikväll och försökte verkligen trycka på, 3 km i 4:35min/km. I helgen är det 10 km hinderbana och helgen efter springer jag stafett 3 km. Då är målet under 13 min. Hoppas på en bra rygg så ska det vara möjligt. 

• JTo

8km igår, gick väldigt segt och jag blev tvungen att gå 2 ggr.

• Studentpappa

Pass 91

Löpning i skogen, delvis på stig och delvis ingen stig alls. 9 km 5:42min/km. Vila imorgon sen tävling på lördag!

• Studentpappa

Pass 92

10km terränglopp, kul tävling men så jävla mycket jobbigare än vad jag trodde på förhand. Det var mycket vatten och en del träsk, det var värst. Visste inte om det skulle bära eller plumsa varje steg, ramlade några ggr och det tog rejält på krafterna.

Tid 1:19, vilket är ca 30 min mer än normalt på asfalt, 36 av 49 tävlande på 10km herrar, var iaf inte sämst

• Studentpappa

Pass 93

Crossfit

A teknik pullups

B Powerclean + frontsquat + jerk 8 set på 16 min 50-60-70 kg

C thrusters, burpeeboxjump, marklyft 21-15-9

• Studentpappa

Pass 94

Marklyft 3x5 120kg, clean 5x5 60kg, teknik Toetobar, gjorde ett gäng med 5kg medicinboll mellan fötterna också.

• Illusion

Satsar på att bli snabbare nu. Tycker det är roligast att springa i kuperad terräng.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!