• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Wilowa skrev 2015-07-08 21:18:20 följande:
    Du reagerar inte på gräspollen då?
    Kan vara.... Har inte haft så stora problem tidigare men borde kanske prova några antihistaminer. Men jag blir alltid dålig i lungorna när jag blir förkyld, sätter sig direkt där! Men träning ska ju vara bra för det säger dom.
    Idag hade jag 30 min med pt. 500 m rodd. Plankan med axelvridning som uppvärmning. Handstående.
    Chin-up med hantel från golv*10, 4* Box jump, kasta medicinboll*10, bulgariskt utfall *10. Hann 9 varv på 15 min och blev pretty much död! Love him!
  • Margaux
    K grrl skrev 2015-07-08 23:40:04 följande:

Mina nackproblem berodde på gammal skulderbladsskada. Rehabar överkroppen nu, tränar underkropp som vanligt.

Min kiropraktor och pt har gjort min axel som ny.... Helt underbart att inte ha ont!!
    Krya på dig!
  • Studentpappa

Pass 84 

discofredag

bänk
    stångrodd
    strikta axelpressar
    Öva att gå på händer
    sen avslutade vi med lite otippat enhandssnatch med stång (!) Har kört det rätt mycket med kb men aldrig testat med stång. Svårt och det var påfrestande för bålen, 30 kg gick bra och 40 kg var svårt men det gick. 

• Studentpappa

Pass 85

Amrap 15 min

10 hspu

20 benböj 60kg

Tog det lugnt, kände mig inte på topp med rinnande näsa och lite låg innan passet. 3,5 varv.

Fran

21-15-9 av

Thrusters 42,5kg och pullups, tid 13:40 helt ok med dagsformen. Valkarna på vänster hand gick sönder då jag glömt handskarna. Jävligt obra..

• Gggs

Någon som har lust med en utmaning på roddmaskin? Är öppen för distans så den spelar ingen roll, välj du!;)

Behöver lite träningsmotivation och det här är ett bra sätt:)

• JTo

Sprang 8km i torsdags men fick håll och gick en bit, slutade på 56min.
    På söndagen blev det några varv på militärhindernbanan (olidligt varmt dock) tog bara tid en gång och då tog det drygt 6½ min, inte fullt ös med andra ord ;) och idag har jag sprungit 8km igen men på 48.39 och jag är väldigt nöjd med den tiden :)

• Studentpappa

Pass 86 

Mycket ben nu märker jag. Men jag har dålig rörlighet och vill jobba på djupet. Filmade lite idag för att se hur det såg ut och jag ska nog sänka vikterna nästa gång och köra mer fokus på riktigt djupa böj. 

5x3 102,5 kg
    Step up på låda 50 cm, 50kg 6x5 (3 på varje ben)
    5x8 toetobar

• JTo
    Gggs skrev 2015-07-12 16:32:18 följande:

Någon som har lust med en utmaning på roddmaskin? Är öppen för distans så den spelar ingen roll, välj du!;)

Behöver lite träningsmotivation och det här är ett bra sätt:)

vilka distanser brukar du köra? röddmaskinen är en av de roligare sakerna på gymmet men jag brukar hålla mig till 2000m så för mig skulle 10000m/veckan vara en kul utmaning! fast du kanske tänkte mer mot en tävling?
  • Gggs
    JTo skrev 2015-07-16 10:02:24 följande:

vilka distanser brukar du köra? röddmaskinen är en av de roligare sakerna på gymmet men jag brukar hålla mig till 2000m så för mig skulle 10000m/veckan vara en kul utmaning! fast du kanske tänkte mer mot en tävling?

Kör alla möjliga distanser:).. Ja tänkte typ som en tävling, något som sporrar till att ta i mer. Tränar lite allt möjligt och rodd ibland, mycket för att vara motionär. Tänkte att en tävling kan vara en kul grej, inte minst för att få reda på hur snabbt man själv ror en viss distans...:)

Har som sagt rott en del och har tidigare rott 2000m på tiden 6.39 min tror det ger ett snitt på 1,39/ 500 m. Tror inte att jag skulle klara det idag men det är skit samma, kanske 6.50. Hur som helst vore det kul oavsett distans, en kul grej helt enkelt och roligt om fler hakar på;)
  • Margaux

Är det någon här som håller på med CrossFit?
    Jag tränar nu nästan bara crossfit baserad träning och det är ju hur kul som helst. Skulle vilka gå till en "riktig" box och prova.
    Gjorde mitt tredje pass för denna vecka idag och jag misstänker att det blir smärtsamt i morgon. Återseende med min kompis push-ups med "hjul". Vad man nu kallar det?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!