• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    ander25k skrev 2015-06-30 08:29:20 följande:
    Träningen går bra, lagt på mig lite 93 kg här
    Ser stabilt ut! 
  • Studentpappa

Pass 81

Var 6:e minut i 24 min
    Power hang clean x 10 @60kg
    boxjump 60 cm x 20
    400 m run

3x8 ttb

idag var det svettigt, mest pga värmen! 28 grader nu 21:45

• Studentpappa

Pass 82

A Frontböj + halv Frontböj 5x2 kör tills det inte går mer och fortsätt på den vikten. Sjukt tungt, den halva är från botten ner fullt upp till 90 grader och sedan ner igen och upp. 70 kg var max med bra form.

B

Clean&jerk bygg 1RM på 6 min, slutade på 75kg efter ett misslyckat på 80

Amrap 8 min

90 singelhopp

10 hspu

10 Ttb

90 singelhopp

2,5 varv.

Clean&jerk samma igen 1RM 70kg stannade jag på nu.

• JTo

Mån (förra): Långt styrketräningspass med bl.a. militärpress 30kg 5x2, marklyft 50kg 5x3 stångcurls 20kg 5x3 osv osv, kändes grymt Cool

Tors: Sprang 5km på löpbandet på ca 33min + 2km rodd på ca 10min

Skyller på att jag jobbar för mycket och lovar att bättra mig den här veckan.. imorgon.. Drömmer

• Margaux

Jag blev ganska utslagen av min förkylning(sätter sig alltid i lungorna på mig). Provade att träna i fredags med pt och han tog nästan livet av mig. Cirkelträning med knäböj och stång(10), armgång runt halva buren, lyfta 20 kg sandsäck upp på axeln(10), situps(15), armgång tillbaka *5. Med uppvärmning och fem vändor så tid det 30min. Hade seriösa andningssvårigheter efter så efter det blev det ett par dagis vila.

Idag tränade jag igen, liknande upplägg med lite modifikation på övningarna. Bättre! Börjar bli bra på handstående! Kul när det går framåt!

• Wilowa
    Margaux skrev 2015-07-08 20:23:04 följande:

Jag blev ganska utslagen av min förkylning(sätter sig alltid i lungorna på mig). Provade att träna i fredags med pt och han tog nästan livet av mig. Cirkelträning med knäböj och stång(10), armgång runt halva buren, lyfta 20 kg sandsäck upp på axeln(10), situps(15), armgång tillbaka *5. Med uppvärmning och fem vändor så tid det 30min. Hade seriösa andningssvårigheter efter så efter det blev det ett par dagis vila.

Idag tränade jag igen, liknande upplägg med lite modifikation på övningarna. Bättre! Börjar bli bra på handstående! Kul när det går framåt!

Du reagerar inte på gräspollen då?
  • K grrl

Mina nackproblem berodde på gammal skulderbladsskada. Rehabar överkroppen nu, tränar underkropp som vanligt.

• Studentpappa

Pass 83

Böj 20x100kg

Clean&jerk 24x40kg

Ttb 24st

Urkass mat idag, åkte hem från i liten roadtrip på några dagar. Macka till lunch och grillkorv och 3 stekta ägg till middag. Inte mycket energi på passet tyvärr..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!