Träningsnördar - här samlas vi!
Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att det är så värst mycket lättare att få i sig mer kalorier av att dricka proteinpulver än att äta mat och dricka vatten. Jag blir ganska mätt av proteinpulver, inte bara kortvarigt utan en ganska lång tid. Magen fylls upp och man har bara fått i sig 120 kcal per skopa.
Om jag är mätt efter att ha ätit en måltid skulle jag ha svårt att dricka ägg. Ser inte hur det skulle kunna lösa problemet med svårighet att få i sig tillräckligt med energi. Oboy och chokladmjölk borde däremot hjälpa. Brian Shaw dricker likt ett litet barn chokladmjölk eftersom det är det enklaste sättet för honom att få i sig kalorier.
Jag skulle i hans situation satsa på nötter eftersom jag tycker att det är lätt att äta dem även om man är mätt. Tycker det är svårt att äta sig mätt på nötter. Men det kanske bara är jag.
Nu gav jag ju i och för sig inte rådet att dricka en äggdrink direkt efter en måltid. Det var helt enkelt bara en redogörelse för vad han äter istället för proteinpulvret som hans tränare avråder ifrån.