Träningsnördar - här samlas vi!
Det ska stå bänk 1 x kv.
Det ska stå bänk 1 x kv.
Herrejävlar jag ser ju att det inte stämmer med tjejer men jag tränar med en tjej som gör 140kg i böj. Hon skulle ju kunna vinna tävlingar på det?!
Jag är inte speciellt stark alls. Tar samma vikt som flera andra otränade tjejer (som väger mer), att jag är tränad märks t ex på att jag gör fler set, kan träna samma muskelgrupp längre tid innan failure och är generellt uthålligare. Har långt mycket mer volym på mina muskler (armar, axlar, rygg) också vilket ju är ett bra tecken att jag faktiskt tränar efter mina mål (maximal hypertrofi).
Öh, skrev fel på knäböjen. 50 kg x 5, 1-2 set.
Ah, jag gör bara djpa knäböj, det brde jag ha skrvt.
K varflr bara 1 set knäböj?
Skrattade lite idag när jag gjorde marklyft och knäböj, men tio kilo på stången. Det är allt långt ifrån vad jag borde ha det. Fast jag vrider mig så fokus nu är att väcka musklerna så jag lyfter rakt...något jag upptäckte när jag började lyfta med stången istället för hantlar eller banden jag har. Känner ju att jag kan lyfta betydligt mer om jag vill, vilket är väldigt positivt med tanke på att jag inte ens klarade min egen kroppsvikt för ett år sedan, då klarade jag bara att stå upp korta stunder.
Jag kommer nog bli kvar i det första stadiet längre än åtta veckor. Att jag ska kunna ta i ordentligt 8x3 känns långt borta i de övningarna. ...och 5x3 ännu längre bort. Fast vem vet, det kan gå fort.
Kan fortfarande inte träna men kan i alla fall ta en bild på den opumpade dagsformen. 174 lång, 60 kg.