Inlägg från: K grrl |Visa alla inlägg
  • K grrl

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2014-10-29 06:38:30 följande:
    Jag började åka med dottern förra vintern men hon var lite för liten då (2,5). Men i vinter då jäklar! Det blir ju en annan grej nu att åka med barn än tidigare, men som fd skidlärare gillar jag plogsvängar också smile5.gif

Men med 18 grader igår känns vintern långt borta..
    If you wanna get fit, get crossfit.
    Tar tacksamt emot lite tips, tänkte lära min blivande femåring att åka i vinter. (pinsamt att jag inte börjat tidigare, men min man åker inte)
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2014-10-29 08:01:49 följande:
    Det absolut enklaste med en femåring är en vecka i skidskola, helt klart värt pengarna. Sen tränar ni själva resten av dagen. Inga stavar och börja med att kunna behärska farten, att kunna bromsa är grunden. En femåring är lättlärd så det är bara köra på i barnlandet smile1.gif
    Vet faktiskt inte om de har skidskola här. Jag bor ju inte på en skidsemesterort, men tillräckligt nära fjällen för att ha fina backar.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2014-10-29 11:27:04 följande:
    Finns det backar så finns det skidskola, friluftsfrämjandet brukar anordna på helger om inte annat. Jag tänkte iofs på om ni åkte på semester på vintern och passade på att gå i skidskola. Så gjorde majoriteten av barnen jag träffade, väldigt få bodde på orten. Dem är ju oftast så duktiga så det inte ger något att gå med barn som åker mer sällan.

Det gick ju givetvis barn v10 också som är sportlov i norrland, men det hade inte funkat att köra ihop dessa med v7-8 som är sportlov Skåne, Göteborg. Att sedan danskarna satte sina barn i fortsättningsgrupper när de åkt två veckor gjorde inte saken bättre..
    Haha, vill syna det. Jag bor i en av Sveriges minsta orter (på andra sidan fjället Hemavan/Tärnaby).

De som bor här åker själva med sina barn.

Tack för tipsen!
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2014-10-29 13:06:27 följande:
    Ja då kanske du bor där man anses som för norrländsk för skidskola :) Men om du har nära till Hemavan så är det väl perfekt att sätta kidsen i skidskola där? Jag är i Kittelfjäll mycket och där har man då skidlärare och det måste väl Hemavan också ha. 

Lite kuriosa, jag var och jobbade i dina trakter för några månader sedan. Bodde hos Stig Strand på hans hotell, grymt fina trakter måste jag säga smile1.gif
    Nära fågelvägen, men det finns ingen väg över fjället.
  • K grrl

Här är det fortfarande vila som gäller. Avslutade antibiotikan igår, så kanske jag kan börja om om en vecka eller två? *hoppas*

• K grrl
    Illusion skrev 2014-11-22 11:25:49 följande:

Drar 26 i jeans numera. Är redans nöjd!

Dock tycker jag att det är svårt att få de där slimmade/slanka benen med muskelkonturer. Alla har vi väl olika kroppsformer och fokus bör ju lika på styrka mer än kroppens form. 

Fast det tycker jag inte, faktiskt. Det är ju det bodybuilding går ut på - muskelmassa och estetik, inte styrka. Styrkelyftare är starkare än bodybuilders och det handlar om två olika sätt att träna. Visst tränar jag även för att bli starkare, men framför allt för att bygga muskelmassa, och det är ju inte riktigt samma sak som att träna för styrka. 
  • K grrl

Jag gjorde mitt första träningspass på två månader idag. Så jävla skönt! Det blev totalt sex set knäböj (både front och bak), militärpress, latsdrag i cable cross och stelbenta RDL:s med viktskiva (20 rep full ROM, 20 rep snabba * 3 set). 

Det märks att jag har tappat mycket. Nu gjorde jag repen långsamt och med fokus på muskelkontakt, så det blev ju tyngre av den anledningen också, men i knäböjen har jag alltså tappat tjugo kilo.

• K grrl

Gjorde axlar, bröst och triceps ikväll. Skönt! Har inte tappat lika mycket där, men bröst var svårt pga min ömma bröstkorg.

• K grrl
    Studentpappa skrev 2014-12-05 17:50:32 följande:

Ikväll är fredag, vad tränar ni ikväll? Är det fredagsmys eller fredagsfys? Cool

Jag är hemma med sjuk dotter och sambon är på julfest, när dottern somnat tänker jag köra ett intensivpass med kettlebell här hemma. 

Fredagsmys. Hann med tre pass innan jag blev förkyld igen och istället för att vara förkyld i 2-3 dagar som vanligt fick jag jordens förkylningsastma. Skitjobbigt. Ska till läkare - igen - på måndag. Hans kommentar? "Jag har ju inte fått träffa dig på två veckor, så jag har saknat dig! Erkänn att du har saknat mig också!". Ha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :-/
  • K grrl

Hemma från läkaren. Fick symbicort! Håller tummarna för att det hjälper!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!