• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nattönskan: samma lotnr som jag har.

• viochdu

Pzp: är du dagen innan bim är ju chansen att få plus på det digitala högre än 80% så köp ett nuuuuui så vi kan jubla :)

• viochdu

Gud va jag blir avis på alla som plussar. Vill oxå. Om 7 dagar SKA jag plussa . Så det så!

• viochdu

Jmlt: säger som jag skrev igår. När du testar innan bim ta ngt annat test än rfsu 50. Bara ett tips.

• viochdu

Osofin: jag hade eyt välisgt tidigt mf innan BIM och mina äl test va pos i 9 dagar efter mf.et. De rekomenderas inte att användas månaden efter MF MEN jag fick sedan mindre utslag dag 10-12 och sen pos dag 13

• viochdu
    loveliiii skrev 2012-10-31 17:05:38 följande:
    Hej ! Har skrivit lite här i tråden tidigare men de är så att jag äter ppiller neovletta 28. Glömde ett ppiller i första raden. Jag kände att jag hade ägglossning efter de missade pillret och idag är jag på äl+9. Egentligen ska ju pillermensen komma nästa vecka. Men jag har istället slutat äta mina hormontabletter på kartan och gått över på sockerpillerna. Jag gjorde detta för att jag skulle kolla om mensen kommer. De stod i fass att om man är på tredje raden på kartan så kan man sluta att äta på den raden och ha ett uppehåll på 7 dagar för att få mensen en vecka tidigare. Grejen är den att jag alltid får mensen på dag 3 när jag slutat ta hormontabletterna och jag har inte fått min mens ännu :O Jag har haft negativa graviditetstest än så länge... men kan de vara för tidigt att få ett plus ? Tror ni att den uteblivna mensen beror på graviditet ??
    Man kan få ägglossning av ETT missat piller. Men det händer inte dagen efter det missade pillret. MIssar du ett piller KAN kroppen börja förbereda ägglossning men det tar mkt längre tid än ett dygn för att den processen ska bli klar och att sedan ägglossa..

Jag tror inte du är gravid. Däremot nu när du slutar äta dina hormontabletter kan kroppen förbereda Ägglossning och inte MENS... eller så kommer mensen nästa vecka då du skulle haft den..
    -Fjärde försöket- ÄL 27-28/10 -- BIM 12/11
  • viochdu

Loveliii: Sen en sak till.

Om du nu vill bli gravid. Tycker jag du bara ska invänta mensen och sen sluta ta dina piller och invänta ÄL och sen ta ett test om två veckor.

Inte hålla på att ta gravtester för ETT missat piller då du tror dig haft ÄL dagen efter. Det är inte möjligt.. Som jag skrev där uppe så är det möjligt men då kommer ÄL kanske en vecka efter missat piller..

-Fjärde försöket- ÄL 27-28/10 -- BIM 12/11
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester