• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elizabett: vi kör varje dag från dag nio. Jag har ägglossning dag 12-14 . Då har vi sex tre dagar efter pos ÄL-test oxå. Men det ultimata är ju att ia ha sex en dag innan pos ält test och två dagar efter . Samt äl dagen då.. Men svårt kanske och veta vilken da det ska bli pos så därför sexar vi varje dag från dag nio som sagt..

• viochdu

Mini: ja och det funkade ju de två första månaderna eftersom jag blev gravid. Därför vi fortsatt så...

• viochdu

Sen är jag en som inte tror på varannan till var tredje dag sex för att spermiernas kvalite blir sämre. Många nya artiklar står det tvärtom att ju mer sex (varje dag) ju mer nya fräscha simmare är det. Min faster är BM och på deras sjukhus har dom börjat rekommendera varje dag sex runt äl ist för va dom sa innan. Varannan dag sex!

• viochdu

Längtan: när jag blev gravid andra månaden kände jag ett hugg äl+7 och hade stickningar till och från på kvällen. Ingen värk utan bara en konstig känsla då det stack och drog i både livmodern och tjejmagen.. Första månaden jag blev gravid kände jag INGET.

Tror inte man ska känna efter så mkt. Jag hade fullt upp med annat när jag kände hugget.. Och stickningarna.. Gick liksom inte att undvika ..

• viochdu

Loppan och ungmamma: jag börjar mitt testande på lördag som tidigast. Då är jag på äl+7(6) Alldeles för tidigt att testa men kommer inte kunna ha en normal helg om jag inte får stilla mitt testbegär :)

• viochdu

Ungmamma: ser hellre neg på flera test än inväntar om mensen ska komma eller inte. Är det neg på äl+12 så "vet" jag att mensen kommer och slipper gå på toa 200 ggr per dag för att kolla om den kommit.

• viochdu

Ungmamma: andra månaden plussade vid på äl+8. Det är TIDIGT men så klart har man tålamodet så klart man ska vänta.

• viochdu

Jessa: från mobibeln ser jag ett ytterst yttert svagt streck. Men på datan är det svårare

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester