• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Momtobee skrev 2012-02-10 08:11:14 följande:
    tack! Jag är överlycklig.. lite rädd oxå hoppas verkligen att den stannar nu!
    GRATTIS!!!!
  • sweasmamma

äl plus 4 typ .....

ff kass i kroppen. kass i magen,illamående och sjuk "träningsvärk" i magen ..... blir det värre söker jag dr annars så biter jag ihop =) 

• sweasmamma
    sofia gbg skrev 2012-02-10 08:48:19 följande:

Jag fick 3+ i morse - helt sjukt! min cykel har varit jätte knäpp denna månad så trodde jag var på BIM +2 eller 3 nu för jag fick sen stegring på ÄL-test men 3+.... ja jag kan inte förklara!

Jag fick Suuuuper positivt på ÄL-test två dagar i rad och vågade mig på ett grav-test igår och ett digitalt i morse!

Grattis till alla er som plussat!

om ngn undrar varför jag skriver här så har jag hängt i tråden ett tag och terrat er med mina äl-test frågor!!!

grattis!!!!
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2012-02-10 08:46:45 följande:
    hihi, jag hoppas verkligen det är nått :) fan kan inte dina dagar gå snabbare så jag får veta..hoppas boragon hjälper dig..är sj nyfiken på apiforcen
    ha ha, men jag har haft detta sen innan äl så .. =) hoppas också boragon hjälper till om inte så kör jag en mn till... sen tar vi ev en paus på 2-3 månader =) 
  • sweasmamma
    sofia gbg skrev 2012-02-10 09:16:53 följande:
    senste mensens första dag var 30 januari. men jag fick pos. ÄL på dag 24 (22 jan) tror jag det var. så därför jag inte får ihop det!
    alltså... hade du vanlig mens?? för har du fått +3 så är det ju 3 v sen befruktningen skedde... så då är du i v 5 ...du kan ju inte vara i v 5 om du hade mens sista jan 
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2012-02-10 09:22:07 följande:
    kan iofs vara gott o ta en paus o slappna av o ta det mer som att det kommer när det kommer :) jag hoppas hela tiden :) sj väntar jag fortfarande på äl som borde vara vilken dag som helst
    ja vi vill ju så gärna ha en liten,dottern vill ha en lillasyster och det tjatar hon om varje dag .. tänk va mysigt att säga att hon ska bli storasyster =)

men vi kollar boende i göteborg,bor i lund nu så en paus hade inte vatt hela världen alltså =) 
  • sweasmamma
    sofia gbg skrev 2012-02-10 09:26:50 följande:
    oj menade 30 december!!
    jag tänkte väl det =) ha ha!!! 

hur lång cykel har du ? och lutenfas? 
  • sweasmamma

enligt uträkning på sista mens 30 dec-30 dagars cykel-14 dagars lutenfas så är du i v 5+5,alltså i v 6,snart v 7

• sweasmamma

då är du på dag 17 sen äl !! men alltså .. man räknar ju alltid sista mensen första dag ,så det 2 första vekorna är man ju inte gravid..men man räknar så ... så 17 dagar plus 24 dagar =41.. alltså har du gått gravid i 41 dagar ,då stämmer ju uträkningen eller hur =)

• sweasmamma
    Grodan74 skrev 2012-02-10 09:40:34 följande:
    Detta är från i morse

Detta tog jag i går morse

Nu måste jag fråga..Har aldrig använt ägglossningstest förut tog ett i går på morgonen och ett i dag   och de kom upp ett starkt rosa streck (kontroll) sen kom det upp ett till svagare men rosa så har jag fått nu 2 dagar på raken.
    Jag slutade blöda i onsdags mitt på dagen kan de ha betydelse??
    nej äl test visar ALLTID 2 streck men är det äl så får du 2 lika starka eller teststrecket starkare än kontrollstrecket 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester