• Äppelkaka

IVF Umeå

Nektar skrev 2013-01-24 18:00:38 följande:
    Äppelkaka: Spännande med FET imorgon! Antar ni redan är i Umeå då och får veta hur det gått med upptiningen imorgon på kliniken? Håller alla tummar! Har ni de båda embryona på ett gemensamt strå eller olika? Tänk att få sätta tillbaka två!

Jag fick besked från kilinken imorse att jag får börja medicinera imorgon inför mitt stimulerade FET. Otroligt att vara igång igen!
    Men vad skönt att du kan sätta igång igen! Det könns alltifd lite bättre när man har påbörjat en behandling av något slag.

Vi bor bara 1,5 timme från Umeå (lyx i det här fallet)  så vi åker först imorgon efter lunch. Våra blasistar ligger i var sitt strå så de tinar upp en i taget. Om det misslyckas hinner de antagligen ringa oss innan vi hinner åka så jag kommer att ha nerverna på spänn hela förmiddagen! Och tänk om de tinar upp en, tycker att den var halvbra och väljer att tina upp den andra... och så blir den också halvbra och så får vi frågan om vi vill sätta in båda...Gaaaah! Vad ska jag svara då?? Jag vill verkligen inte ha tvillingar, jag är så nöjd om jag får ETT barn till, och min förra graviditet var rätt jobbig. Men om jag står inför att det kanske inte blir fler barn alls? Ja du, då ligger jag nog där med benen i vädret och säger "sätt in båda då"  BabyBaby Åh vad läskigt!
  • Äppelkaka

LongingForAChild: Vad skönt att du får fortsätta behandlingen!

Vackerblomma: Härligt, då håller vi tummarna för ett lyckat FET!

• Äppelkaka
    jenads skrev 2013-01-25 14:21:10 följande:
    det gick inte alls för oss. blastocysten klarade inte upptiningen

Nej, vad tråkigt!! Fy, det är precis det här man är rädd för vid FET  Det kan nog vara klokt att samla kraft ett litet tag och sedan göra ett nytt försök.

• Äppelkaka

För oss gick det bra idag och tro på sjutton, vi har satt in båda två! Jag får nästan andnöd när jag tänker på att det kan bli två barn av det Skrattande

De hade tinat den första som bara såg halvbra ut (hade tappat en del celler) så då tinade de den andra också. Den andra såg jättefint ut och höll på att "kläckas" och eftersom den första inte var helt bortom räddning så fick vi frågan om vi ville sätta in båda. Vi är helt eniga om att vi hellre får tvillingar än inget barn alls och att vi skulle klara av det om det blir tre barn i slutändan. Dessutom vore det väldigt trist om vi hade satt in en som misslyckades och då veta att vi inte gav den andra en chans. I bästa fall blir jag gravid, om det så är med ett barn eller två Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * vårt 2012 (4:e försöket) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december

• Äppelkaka

Nektar: Jag vet faktiskt inte hur tjock slemhinnan var, fick bara höra att den var tjock och fin (tror jag brukar ha runt 10-11 mm). Har för mig att läkaren sa att chansen till graviditet ökar med ca 10% när man sätter in två stycken. Vid ett FET med blastocyst så får du tillbaka på dag 6 efter ägglossning och sedan lägger de ju på ca en vecka över tiden när de räknar fram testdag. Förstår egentligen inte varför de sätter testdag så sent, vid FET i naturlig cykel så kommer ju mensen som vanligt om det inte tagit och då vet jag ändå. Jag räknar med mens den 2/2 om det inte tagit sig så fram till dess tänker jag hoppas Glad

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: Härligt, nu är du på gång! Hur fungerar Menopur? Jag har missat helt hur det används

• Äppelkaka

drömmer om ett barn:  Aha, det är så det går till. Det låter smidigare än spray-eländet och jag hoppas att det blir bättre och starkare ägg den här gången

• Äppelkaka

vårt 2012: Jag veeet! Tiden går i snigelfart just nu! Jag börjar ha lite känningar runt livmodern, det kniper lite och så men det är alldeles för tidigt för att börja leta några större symtom.

• Äppelkaka

vårt 2012: Jag känner mig lite dum för jag inser att jag inte laddat om sidan på några timmar när jag skrev till dig senast. När hade du ET och vilken testdag har du? Det är tyvärr fullt normalt att ha deppdagar i den här branschen :-/  Innan vi fick sonen så hade en del riktigt svarta perioder där jag inte kunde förstå hur jag skulle gå vidare om det aldrig blev barn. Mitt enda tips är att våga hoppas och försök att ha tillit så länge du inte är motbevisad. Kram!

EEJ: Haha, som jag känner igen det där! Jag är normalt rätt så smal men när jag blev gravid sist så blev jag panikhungrig och mådde dessutom illa om jag inte åt varannan timme. Vid inskrivningen hade jag redan gått upp 3 kg och i v 17 så låg jag på 8 kg plus. Jag höll på att smälla av efter det besöket hos barnmorskan! Det lugnade ner sig lite till slut men slutvikt låg ändå på 20 kg plus (allt försvann tack och lov på ett halvår)

3villbli4: Vad härligt att allt går bra, man kan aldrig se sin bebis i magen för många gånger

LongingForAChild: Vad spännande, klart jag håller tummarna   

• Äppelkaka
    vårt 2012 skrev 2013-01-30 21:12:07 följande:
    Äppelkaka: Näe, men ha inte det, haha.. det var då inget jag har tänkt eller reagerat på..
    Hade ET den 21/1 och TD 8/2 :)

Ok Och då har vi samma testdag och ligger precis lika just nu! Det är jättetidigt ännu och inte konstigt att du inte fick något utslag alls på testet. Jag väntar mensen i mitten på nästa vecka och kommer inte den på utsatt dag då testar jag nog.
Svar på tråden IVF Umeå