• Äppelkaka

IVF Umeå

EEJ: Men det är ju hur bra som helst! Vad roligt, då får tillbaka två guldägg på måndag ju, det blir den här gången det fungerar ska du se

drömmer om ett barn: Hoppas du får tillbaka ett toppfint litet embyo idag! Jag har tid imorgon för ET så jag är pänd och förväntansfull idag

Efter varje ET så har jag gått ut från kliniken nästan småskuttandes för jag blir så "hög" och glad av att veta att det finns en liten levande prick i mig. Hur har det varit för er andra? Känslorna hinner förstås ändras eganska snart men just den dagen menar jag

• Äppelkaka
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET) 
    * jenads( inväntar FET i Jan.)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11) 
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec) 
    * Freja150 (FET 3/12)
    *3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) ÄP 3/12 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * ali85 TD 3/12 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Kvinna32 TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12

* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: Men vad himla drygt att det går så ont för er! Klart jag hoppas att det ska fungera med den lilla ni fick tillbaka men jag förstår att du blir besviken. Fick du alltså inte Trombyl nu för att det bara var tredje försöket?? Konstigt, det har jag fått vid varje ET eftersom de säger att det gör ingen skada men kan hjälpa. Visserligen får jag det för att jag har endometrios men det är inte precis farligt att ta.

Vi hade ET igår och fick tillbaka en fin liten blastocyst som delat sig som den skulle. Några till var på gång att bli blastocyster och embryologen sa att det hinner hända mycket under dagen (ET för fm)så vi får se hur många som de kan frysa in.

Fråga till er alla; min äggstock känns fortfarande rätt ordentligt, det kniper och molar och ÄP var i måndags så jag tycker att det borde lätta nu. Har ni känt av äggstockarna längre än några dagar efter ÄP?

• Äppelkaka
    Emilotta skrev 2012-12-03 09:34:01 följande:
    Äppelkaka: jag har för mig att jag kände en dryg vecka efter, kanske var du som jag lite på gränsen för överstimmulering och då kan det sitta i ett tag.

Så kan det förstås vara, jag har mått sämre än vanligt den här gången även om de inte tyckte att det lät som någon fara på färde.  Just nu tycker jag att det lättat lite.
  • Äppelkaka

Nektar: Jag har haft högst varierande ÄP. Det första gjorde jätteont på första äggstocken och på den andra så kändes det ingenting. Andra ÄP så bad jag att de skulle se till att jag var ordentligt smärtlindrad innan de började och det blev jag, kände ingenting. Vid det tredje förra veckan  så ömmade det lite mot slutet men det var inte så jobbigt och det kom och gick lite. Nu senast så fick jag dessutom en dos av det korttidsverkade medlet redan innan han satte bedövningssprutan

Har läst att det krånglat för många av er just nu, i onödan dessutom ibland. Så himla tråkigt, och jag vet hur drygt det är att behöva avbryta och inte komma till ET.

• Äppelkaka

Har ni blivit ordinerade att ligga ner efter att ha tagit Lutinus?? Fick inte jag höra utan det var viktigast att hitta ett tillfälle att ta em och jag behövde inte tänka på att ligga. Jag tar morogn och kväll och en gång på eftermiddagen, oftast då på jobbet. Enda gången jag ligger ner är alltså på kvällen när jag gått och lagt mig. Skulle vara liiite svårt att säga på jobbet "hörni, nu har jag stoppat upp ett piller i muffen så nu går jag och lägger mig en timme".

Tycker att de här är mycket bättre än kladdet jag hade vid vår första IVF 2009 (kommer inte ihåg vad de hette, mende såg ut ssom stolpiller), det blev bara äckligt...

• Äppelkaka

Hur går det för alla ruvare då? Själv är jag på rd6 idag och vet inte vad jag ska tro just nu. Igår var jag övertygad om att det tagit och idag är jag bara trött, sur, grinig och har knappt hunnit tänka på pricken i magen. Fick besked idag om att vi fått två stycken blastisar till frysen och även om jag hoppades på fler så känns det ändå som att det kommer att räcka. Är det meningen att bli så blir det av någon av de tre fina vi fått fram

• Äppelkaka

Tack för tumhållning Jag känner att jag lite dålig på att titta in här och det hinner hända så mycket för er som jag glömmer att kommentera fast jag egentligen vill.

drömmer om ett barn och EEJ: Jag förstår vad ni menar, man an sin kropp rätt bra vid det här laget och även om jag inte vågar mig på att testa så känner jag mig inte positiv just nu. Vid förra FET så kändes det precis som när jag blev gravid men så stannade det av och det blev inget. Likaså känns det den här gången, som om det fäste under några dagar men nu känner jag inget särskilt. Så om inga under sker och gravidtecknen kan variera massor så tror jag att det är kört.

3villbli4: Härligt! Håller tummarna nu och skönt med så många i frysen   

• Äppelkaka

EEJ: Grattis! Ett streck är ett streck = gravid Just nu är du faktiskt det, håller tummarna för er!

Petto 83: Vad bra! Det ska ni ha efter det där stöket

drömmer om ett barn: hur känns det idag då? Jag är fortfarande pessimistisk även om hoppet är det sista som försvinner. Hade rejäla knip i äggstocken igår, vilket jag hade när jag blev gravid, MEN har även haft det de gånger det inte gått vägen. Annars känner jag inte så mycket; mår lite illa men det är antagligen från medicineringen (trombyl och lutinus har det som vanlig biverkning), trött (men det kan lika gärna vara för att sonen stökar på nätterna), grinig (antagligen för att jag tror att det är kört).

• Äppelkaka
    Kvinna32 skrev 2012-12-10 11:40:53 följande:
    Ruvdag 14 idag, inte tjuvtestat än för jag vågar inte, men visst borde det synas nu om det är nåt?

Ja, visst syns det idag Fast jag törs inte testa, hatar att behöva se negativa test i onödan, då får det hellre komma blod :-/
Svar på tråden IVF Umeå