IVF Umeå

3villbli4: Det är dags för äggplock imorgon och med tanke på att min enda lilla äggstock visade 17 äggblåsor på vul så hoppas jag innerligt att det finns något i dem också Jag kommer ju att ställa alla frågor om odlingstid imorgon så jag ska försöka komma ihåg att dela med mig av info
drömmer om ett barn: ÄP gick jättebra idag och vi fick fram hela 11 ägg från min enda äggstock! Nu har vi lite att "jobba med" och förhoppningsvis några till frysen.Jag så lättad för tanken var att det här skulle bli vår sista behandling med tanke på att vi lyckats få en son redan och att det sliter så hemskt på kroppen att försöka när enda sättet för oss är IVF. Så nu hoppas jag innerligt att det kan bli ett litet syskon den här gången Fast just nu mår jag rätt pissigt efter plocket, har väldigt ont i magen, är jättetrött och mår lite lätt illa men det lär väl gå över snart.
Vad bra att det blir ÄP på onsdag! Förstår om du blev orolig efter vul men gissa om jag håller tummarna på onsdag!
3villbli4: Idag frågade jag vad som krävs för att de ska odla vidare till 5-dagars och att man får en färsking direkt och svaret var att om det finns 5 st befruktade ägg som delar sig fint på dag 2 så odlar de gärna vidare om man vill. Vi fick frågan om vi ville och med tanke på att sonen kom till av en liten blasto så vill vi helst det om det går. Så i vårt fall får vi se om vi ska tillbaka på onsdag eller på lördag
drömmer om ett barn: hoppas det gått bra att köra så långt och att ÄP gick bra idag! VI fick besked idag att 8 ägg av 11 befruktats och ser så fina ut som de kan göra. Det blir alltså långtidsodling på dem och ET på lördag Känns jättebra att åtminstone processen fungerar som den ska den här gången. Sedan var det ju bara den lilla detaljen att bli gravid också....
Vad spännande förresten att vi kommer att vara så många som ruvar i december!
drömmer om ett barn: Med tanke på att du var rädd att ÄP skulle bli inställt så är 3 ägg bra ändå och precis som de säger så kan det vara så att ett av dem är guldäggen som blir bebbe
Jobbigt att du fick så ont, samma hände mig men det var mycket bättre dagen efter även om jag fortfarande mådde lite illa då. Skönt att du mår lite bättre idag
EEJ: Med så många ägg förstår jag att det gjorde ont efteråt, jättebra resultat! Vår son kom till efter vårt första FET och det går på riktigt inte en dag utan att jag är tacksam för att jag får uppleva honom! Även i de stunder som är jobbiga så kan jag ändå mitt i tröttheten/trotset tänka att jag HAR en andledning att vara trött, jag HAR ett barn som trotsar och stampar med foten. Så jag förstår precis hur du menar, jag kommer aldrig att vara barnlös igen och det är en tröstane tanke även om jag längtar efter ett till barn. Och som svar på din fråga; ja du...svår fråga men jag hade nog valt en blasto. Igår när jag pratade med Dr S så och beslöt att vi långtidsodlar alla så sa han att risken är förstås att det inte blir något embryo kvar alls till dag 5 men i så fall så hade det nog inte överlevt i livmodern heller.