• Äppelkaka

IVF Umeå

Hjälp!

Jag är enligt blodprovet nedreglerad och ska börja med sprutorna ikväll och på eftermiddagen får jag blodiga flytningar! Kliniken svarar givetvis inte i telefon så att jag kan fråga dem så jag prövar att fråga här. Någon som råkat ut för det under ivf-behandling?

Jag blir nojjig och tänker att det kanske inte är någon bra idé att börja med sprutorna om jag får blödningar Rynkar på näsan

Drömmer om ett barn: Ja som du ser, vi är i samma fas men jag undrar vad sjutton min kropp håller på med! Gissar att jag måste ringa gyn och höra vad de säger i brist på kontakt med kliniken.

• Äppelkaka

Jag fick via 1177  tag på Överläkaren på gyn som sa att det kan komma blödningar när kroppen är nedreglarad just på grund av att livmoderslemhinnan är väldigt skör och känslig då. De sa åt mig att ta sprutan på kvällen och ta kontakt med kliniken idag vilket jag också gjort. De bekräftade samma sak och det är alltså ingen fara att få en blödning som nedreglerad

Tack och lov!

• Äppelkaka

Stort grattis barreliten! Det är ju en så fantastisk känsla att få två streck på det där f*******e testet efter att ha försökt länge

Drömmer om ett barn: hur mår du av sprutorna? Känner du av något särsklit ännu? Jag är skitnervös för jag brukar känna att det sticker i äggstockarna (eller äggstocken nu då, blev ju av med en) under tiden jag tar sprutor men nu känner jag inget alls. Har de ringt dig om ev dosändring eller verkjar allt gå bra? Jag väntar på att de ska ringa under eftermiddagen om det behövs men annars är det väl bara att vänta på ultraljudet på torsdag och se vad de säger då

Håller tummarna hårt för er som ruvar nu!

• Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-11-21 19:12:14 följande:

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

Men allvarligt.... grattis! Gud vad kul att höra att det fakriskt kan gå ändå!  Härligt att höra att du är gravid
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: Vad skönt att du slipper må dåligt av behandlingen Hur gick det för dig idag? Själv är jag hur glad som helst just nu och börjar tro att det kan gå bättre den här gången (fick ju inte fram några ägg förra gången pga av fel på sprutan)! Hon fick ta in en sköterska fär hjälp att räkan och hittade 17 st äggblåsor stora nog att räkna! på den enda lilla äggstock jag har kvar! Helt otroligt, snacka om att det verkar kompensera för sin förlorade kompis

• Äppelkaka
    björnen2007 skrev 2012-11-22 12:51:39 följande:
    Äppelkaka: gud vad kul, det kommer gå jätte bra.. Lycka till

Tack så mycket Ja, jag tycker ju att det borde kunna bli åtminstone några funktiondugliga ägg av det här
  • Äppelkaka
    björnen2007 skrev 2012-11-21 22:37:57 följande:
    Grattis Tinzu magiskt är det..
    Drömmer om barn: håller tummar och tår för er..

Själv känns det som om jag tappat hoppet. Sticker i magen och i äggstockarna, ilar i underlivet, och molvärk varje dag. Men jag tror bara det är mens på g. Är på ruvar dag5 i dag med en blastoblasto...
    Precis så kände jag när jag blev gravid efter att ha fått en liten blasto tillbaka Just saying...

håller tummarna!
  • Äppelkaka
    ali85 skrev 2012-11-22 15:43:03 följande:
    Fick just veta att inga ägg överlevt, blev inga ägg till frysen.:( kul för de känns ju som att hoppet är ute för den de satte in oxå.
    Har samma symtom som när jag ska ha mens. Tappar allt jag håller i, svullen mage, trött och ont i huvudet, ont i benen och irriterad! Åh vad livet blev sååå mkt tråkigare på bara någon minut.

För vad är oddsen att detta embryo ska överleva när 7 andra inte gjorde det.
    Och att få fler än ett försök vara ju bara om man var gay!
    Less!!!!
    Nej vad tråkigt! Klart man vill ha några i frysen, om inte annat för syskonförsök. Jag hoppas ändå att den prick ni fick tllbaka vill stanna
  • Äppelkaka

Från att ha varit lugn till att bli nervös igen...

Vet ni hur länge de jobbar på IVF-klniken? alltså, hur sent kan det bli innan de ringer?

Var ju på ultraljud i morse men de har inte ringt än och med tanke på hur stressigt de hade det på sjukhuset i förmiddags så börjar jag fundera på om de glömt att faxa resultatet.... Obestämd

• Äppelkaka

De ringde just, nu är jag lugn och glad igen Äggplock plock på måndag, tjohoo!

Eller vet inte om man ka tjoa över det men ni fattar säkert hur jag menar Nu är vi på gång i alla fall!

Svar på tråden IVF Umeå