• Äppelkaka

IVF Umeå

A79 skrev 2012-12-10 14:02:51 följande:
    Jag tjuvtestade aldrig! var livrädd att det skulle visa minus.. ville knappt testa på testdagenFörvånad

Jag har varit likadan. När jag väl blev gravid så testade jag till slut under "tvång" på kvällen för min man ville ju ockås veta Jag darrade som ett asplöv med den där förhatliga stickan i handen som tidigare bara gett negativa besked. Sedan blev förstås den kvällen en av de bästa i mitt liv
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: det är svårt det där för som du beskriver det, så kände jag när jag blev gravid. Det kändes som om mensen skulle komma när som helst. Jag tror själv att jag fått väldigt tidiga missfall och eftersom jag inte tjuvtestar så vet jag förstås inte 100% säkert. Än ger jag inte upp hoppet om dig med tanke på att du faktiskt känner förändringar som inte bara behöver vara biverkningar av medecinerna

Som gravid drömde jag bl a om att jag födde en kattunge, födde en miniminibebis osv. Minns att jag var glad att ultraljudet visade att det på riktigt var en bebis och inte en katt eller något annat skumt...

Just nu drömmer jag mest om att jag hånglar med ex eller med mina kunder. Vet inte hur jag ska tolka det...

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-10 18:23:29 följande:
    Fick Gravid 1-2 på cb digital idag. Fast jag ropar inte hej förrän tidigast onsdag då jag är på rd 9 och min mens brukar komma så jag ruvar på en blastis. Steg två är td som är nästa vecka på onsdag.
    Förstår att du inte törs tro det riktigt, men TJOHOO! Du är gravid! Grattis!
  • Äppelkaka

Sofiali77 och Kvinna32: Vad tråkigt att höra! Det är ju så otroligt tråkigt att få det bekräftat med ett negativt test.

Jag har skälv väldigt svårt att tro att det skulle kunna gå vägen, misslyckande är man ju liksom van vid det här laget och vet hur det fungerar. Att bli gravid en gång till känns nästan om att be om för mycket :-S

• Äppelkaka

Då var det kört för den här gången, jag blöder = ingen augustibebis för min del. Det får bli ett FET i jan-feb istället och fungerar inte det....ja då får jag se om jag orkar en IVF till :-/

• Äppelkaka

Alltså, jag hatar det här ibland.... Jag blödde lite igår kväll och insåg att det är kört för den här gången. Idag har jag haft rosa flytningar och eftersom jag tar lutinus så är det inte konstigt om mensen tar tid på sig för att komma igång. Bara för att få det bekräftat så tog jag just ett test.... som visar ett svagt rosa streck (en enkel sticka alltså).

Så vad nu då, det verkar ju troligast att jag fått ett tidigt missfall än att det här går vägen va?   

• Äppelkaka

Nektar: Vad härligt att du fått tillbaka en så fin blasto! Det är ju hur härligt som helst just att få tillbaka en liten

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-12 19:59:01 följande:
    Äppelkaja- men om du har fått ett streck så kan du ju lika gärna vara gravid!! Blödningar är ju tyvärr inte ovanligt....

Ja...det kan ju ha fungerat.... jag törs bara inte tro på det med tanke på blödningar. Och strecket blev rätt tydligt också efter de 10 minuter som stod på förpackningen. Antar att jag får be för att det inte kommer att blöda mer.

Åhhh, vad frusterande! Vill ha ett bestämt JA, det har fungerat eller NEJ, gör om och gör rätt Kräks  
  • Äppelkaka

För mig har blod alltid betytt misslyckande så det vore ju helt fantastiskt om pricken vill stanna ändå. Känns lite bättre att höra att det kan gå vägen ändå

Jisses, och jag som enbart testade för att jag gick och väntade på mer blod och ville ha det säkert bekräftat innan vi sprättade en vinflaska imorgon för att dränka sorgerna! Skulle just ta och slänga testet när jag kollade lite närmre på det och såg att det började skifta fram ett litet streck Plus

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-12 21:47:26 följande:
    Äppelkaka- har du någon bild?? Skulle vara kul att se?

Vet ni förresten vilket datum kliniken stänger innan jul?
    Jag kastade det just och tänker ta ett clearbluetest imorgon Det var ett rätt tydligt streck för att vara kvällsurin i a f.

Jag tror att de har öppet t o m den 21/12 men jag är inte helt hundra.
Svar på tråden IVF Umeå