• Äppelkaka

IVF Umeå

Nektar: Grattis till ruvning! Härligt att du fått tillbaka en fin blasto, de är tuffa rackare om de dessutom klarar upptiningen bra Skrattande Jag tror inte jag känt exakt att det fäster men 2-3 dagar efter FET (vid graviditet alltså) så har jag börjat känna att det hänt något.

drömmer om ett barn: Jag vet, det är så drygt att ruva samtidigt som det är spännande. När jag har ruvat och det har tagit sig så har första tecknen varit att det liksom kniper och molvärker till och från. Det är säkert olika men för mig har det varit ett säkert tecken på graviditet.

Idag var jag på hälsosamtal hos bm, kändes väldigt konstigt att vara där igen! Hade nästan tappat hoppet om att det skulle ske. När jag kom hem hade jag fått kallelse till första vul den 27/2 och sedan är det inskrivning om en månad plus tid för blodprov inför KUB dagen efter. Det rullar på och när vi sett att hjärtat slår så ska jag tro på det hela på riktigt Glad

• Äppelkaka
    VackerBlomma skrev 2013-02-14 09:29:34 följande:
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande
    Tjohoo! Grattis! Vad roligt'! Håller tummarna för att det bara blir starkare plus framöver nu Skrattande

drömmer om ett barn: nej det är sant, man blir rätt luttrad efter ett tag i den här branchen. Vi tror det först när vi är överbevisade av ett plus på stickan. Alla tummar som kan hålls!
  • Äppelkaka

Nektar: nu utgår vi så klart från att det går bra den här gången! Annars är jag ett stort fan av FET eftersom det verkar vara så våra barn vill bli gjorda. FET med blastocyst är det enda som fungerat för mig så det verkar vara de segaste små embryona

• Äppelkaka
    LongingForAChild skrev 2013-02-19 12:38:38 följande:
    Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!

Oj oj oj, det var ju för väl att de gjorde hysteroskopin! Har du också endometrios? Med tanke på sammanväxningarna tänkte jag, har själv massor men utanför livmodern. Förstår att det kan ha varit jobbigt idag men nu finns det hopp om framtida graviditet  Skrattande Lycka til och välkommen tillbaka hit!
  • Äppelkaka

Vackerblomma, snöflinga och Mayflower: GRATTIS till plussen!!! Skrattande Vad roligt att det går så bra!

Petto 83: ET är rd 0

Nektar och drömmer om ett barn alltå tiden går så långsamt, jag vill verkligen veta hur det går för nu Glad Testdag kan få närma sig med stormsteg utan blödningar! Jag känner förresten också fortfarande av ligamenten även om det inte är lika mycket nu som under första två veckorna.

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: vilken ruvardag är du på förresten? Jo, jag tror att det kanske växer och knakar mycket i början, man kanske blir "uppvärmd" efter ett tag så att det är därför det lägger sig.

Lappgeten: Välkommen hit Glad Det låter skitjobbbigt med tre utmkvedshavandeskap! Hoppas det här kommer att fungera för er nu, jag håller tummarna! Jag väntar andra ivf-bebisen nu så det kan verkligen fungera Glad

• Äppelkaka

Drömmer om ett barn: men grattis, det är ju helt fantastiskt!! Det kändes som att det skulle gå för er den är gången och jag blir så glad över att få rätt kram!

• Äppelkaka

Nektar: Vad tråkigt med minus! Det är skit att hormonbehandlingarna kan lura kroppen och ge en massa symtom som lika gärna kunnat vara gravtecken. Förstår att det känns skitjobbigt just nu. Med 6 blasto i frysen så hade jag lätt gjort ett FET innan jag tog ställning till ett trepack. Jag är som sagt ett fan av FET just eftersom det verkar vara det som fungerar för oss. Jag hoppas innerligt att det går vägen för er i vår!

Petto 83: illamåendet låter som ett tecken tycker jag. Precis så är det för mig och den här gången kom illamåendet samma dag som jag testade (rd10) så jag var egentligen inte det minsta osäker när jag väl tog testet.

Mayflower: Väldigt trist att du börjat blöda och jag tror tyvärr att det är som jennyz säger om hcg. Fast hoppet är det sista som lämnar oss och jag hoppas verkligen att du är en av de kvinnor som kan blöda mycket under en graviditet!

• Äppelkaka

Petto 83: nej det förstås, det kanske är lite tidigt nu. Hur var det, tog du några mediciner nu eller?

Vi har tid för vul imorgon och nu börjar jag bli lite nervös. Jag hoppas så innerligt att det ska picka ett litet hjärta där inne Hjärta. Med tanke på att jag bara mår sämre och sämre så vill jag gärna tro att allt flyter på som det ska och att bebis mår bra.

Vad sägs om att göra en gravidtråd för oss som gått i Umeå? Någon som hänger på? Glad

• Äppelkaka

Petto 83: Jo vet du, jag har alltid fått Trombyl och jag har mått lätt illa av den sedan dag 1 varje gång, Det brukar lägga sig för mig efter några dagar men det  kan mycket väl vara den du känner av

Svar på tråden IVF Umeå