• Äppelkaka

IVF Umeå

Nektar: Ja , vi kör i ostimulerad cykel eftersom jag har väldigt regebunden mens (alldeles för regelbunden, den kunde hoppa någon gång för att jag blir gravid....) så det lär bli ett FET i slutet av januari om allt går bra. Och visst skulle det kunna ha gett utslag på testet för dig, men jag vet ju att det är olika och att det kan dröja för en del innan man ser något.

• Äppelkaka
    barreliten skrev 2012-12-20 15:57:46 följande:
    Just nu är jag så otroligt lycklig!
    Vi har just fått se vår lilla lilla ärta. Den låg så glatt och sprattlade med armarna där inne. Allt såg jätte bra ut :)

Åh vad mysigt! Tänk att man kan tycka att det där lilla pricken är världens vackraste barn redan då
  • Äppelkaka
    Varghona skrev 2012-12-20 19:52:41 följande:
    Äppelkaka: har du gjort FET förr? Undrar lite hur det går till...Har fyra embryon i frysen och ett ivf kvar av tre försök. Har telenäten med läkaren den 7:e jan. Också väldigt regelbunden mens.
    Oj, har inte kollat här på några dagar! Jo, jag har gjort 2 st FET tidigare och nu kör vi med ett tredje i januari. Det är väldigt enkelt; jag ringer dem när jag får mens och då får jag en tid för att göra vul (man kollar att slemhinnan är ok bl a). Jag får också en dag när jag ska börja ta ÄL-tester (oftast dag 9 eller 11 beroende på hur lång cykel du har) och när de ger utslag så ringer jag labbet och får då en dag för återföring. Väldigt enkelt i jämförelse med hela spray- och sprutprocessen

Vår son kom till genom vårt första FET så jag tror ju så klart stenhårt på att FET fungerar och kan vara ett bra alternativ. Om embryot klarar upptiningen så är det en stark liten prick man har och förre överläkaren här i stan sa att ibland kan det vara bättre att göra det i en naturlig cykel utan alla mediciner.

God Jul till er alla!
  • Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-25 17:34:54 följande:
    Fan, blöder och har ont..., jag ger upp.
    Nej men stackare! Inte du också.... Hur är det nu då, har det lugnat sig eller fortsätter blödningarna?
  • Äppelkaka

EEJ: Då har jag fortfarande förhoppningar om att det går bra för dig Förstår att det är jobbigt för blöningar vill man verkligen inte ha!

• Äppelkaka

EEJ: Jag hade en hel del känningar i äggstockarna under de första veckorna när jag var gravid med sonen. Det var nästan det tydligaste tecknet under någon vecka minns jag. Så det behöver verkligen inte vara kört för dig, särskilt om du inte har några större blödningar

• Äppelkaka

Tinzu: Det var riktigt tråkigt att behöva gå och tro sig vara gravid och sedan blir det inget. Fy, lider med dig

Jennyz: Stort grattis! Vad härligt att det finns ett levande litet pyre där inne Skrattande Förstod att det skulle gå bra i ditt fall Glad

drömmer om ett barn: Stackare, jag vet så väl hur det där svarta hålet känns. Att inte veta hur livet skulle kunna gå vidare med en mening om man inte får bli förälder. Det enda som verkligen hjälper är ju att få ett barn och när inte det går... Hoppas ni kommer fram till hur ni ska gå vidare nu. Stor kram!

Ser att jag inte uppdaterat mig på lista:

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Äppelkaka
    Äsch, det blev ju fel, nu då:

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Äppelkaka
    LongingForAChild skrev 2013-01-10 12:50:56 följande:
    Nu har äntligen min mens kommit... (på dag 40-41) så nu har jag börjat med Femanest så hoppas på VUL ca 22-24 januari och hoppas på att mina slemhinnor äntligen ska vara tjocka nog!! I så fall blir det nog FET veckan efter skulle jag gissa.

Härligt, då kör vi med FET den här månaden! Jag fick min mens den 8/1 så jag räknar med att det blir återföring 24-24/1. Brukar vara rätt punklig med ägglossning och så men man vet ju förstås aldrig hur det blir. Ska bli skönt att göra det i en naurlig cykel utan all extra hormonpåverkan Tar du något mer än Fermanest (det var enbart för slemhinnan va?)?
  • Äppelkaka
    äralltupptaget skrev 2013-01-11 09:29:25 följande:
    Halloj får man vara med på ett hörn ?

Är från Luleå och kommer väl att få åka till Umeå för IVF. Vi ska på ett möte i mitten på januari för mer info.
    Har tidigare ätit pergotime 6 ggr men ingen bejbis av det :( Har PCOS ,

Hur lång tid fick ni vänta ?
    Hur var personalen?
    Hur gick allt till?
    Hur många försök har man inom norr/västerbotten ?
    Har hört att man får ha ett max bim, hur mycket är det på ?
    Välkommen hit

Vi fick vänta max 3 månader innan första besöket i Umeå.

Personalen är trevliga och väldigt proffesionella tycker jag. De daltar inte med en men ger en det bemötande man behöver och vill ha i en sådan här situation.

Hur det går till tar lite för lång tid att beskriva och det beror ju också på vilken metod man använder. de har en besrkivning på hemsidan som kan vara bra att läsa igenom

Jag tror att ni har som vi i västernorrland, dvs 1 försök plus ev frysförsök

BMI har jag ingen aning om vad det är för gräns, tyvärr.

EEJ: Stort gratits till ett pickande hjärta! förstår att det kan vara en lättnad att det inte är två för jag önskar själv inte heller tvillingar just för alla komplikationer som kan följa med det.
Svar på tråden IVF Umeå