• Äppelkaka

IVF Umeå

Tyvärr inte mkt att gratulera till i mitt fall. Nu blöder jag mer och klumpar så det är ett tidigt missfall här. Sitter på jobbet och förstår inte varför jag åkte hit. Gjorde misstaget att ringa mamma i bilen på väg hit och bröt ihop så att jag var tvungen att stanna bilen. Nu kan jag inte sluta gråta och förstår inte hur jag ska ta mig igenom den här dagen och första mötet är om 5 minuter. Fanfanfanfan!

• Äppelkaka

Tack Vi hade nyss morgonmöte på obbet och jag började grina mitt i och berättade precis som det var. Alla vet hur vår son kom till så jag sa som det var, att jag varit gravid men just fått missfall och att jag inte håller ihop idag. Alla var jättegulliga och det känns faktiskt bra att de vet (Vi var inte så många här på kontoret idag).

• Äppelkaka

EEJ. Tack, jag ska passa på att njuta av allt bra som vi redan har och sedan blir det till att kavla upp ärmarna igen efter nyår. Tycker bara att det är så himla onödigt att få ett plus och sedan missfall på det. Det är ju inte så att vi i den här tråden bara kan gå hem och ligga lite för att försöka igen.

Men jag ska följa er andra som ruvar just nu sedan kör vi FET så fort det bara går.

Förresten, vet ni hur det fungerar med när man får göra FET efter en IVF-behandling? Jag har ju gjort det en gång men minns inte när man får pröva; om det går att göra i nästa menscykel eller om vi måte vänta till ännu nästa.

• Äppelkaka
    Freja150 skrev 2012-12-13 07:18:39 följande:
    Grattis EEJ och Äppelkaka till era plus! Jag gav vika och tjuvtestade imorse eftersom jag inte fått min mens och det blev ett klart och tydligt plus från första börja är försiktigt optimistisk och vågar knappt tro att det här äntligen händer! Håller tummarna för övriga ruvare!
    Stort grattis! Det är så här det ska vara, plus plus plus! Plus
  • Äppelkaka

Varghona och drömmer om ett barn: Bläääääähhhh! säger jag om era minus och mens! Känns inte som att det här var julklapparna vi förtjänade Kräks Kram på er!

Det är som sagt lite väl många minus i det här gänget nu, nästa år måste bara bli ett bättre år! Tack för all uppmuntran och stöd däremot Hjärta

• Äppelkaka
    jennyz skrev 2012-12-14 08:00:19 följande:
    Jag har inte testat än så jag vet inte hur det gått... RD 15 utan blödning idag, ska inte testa förrän nästa vecka...

Du, då bestämmer vi att det här går vägen ¨för det verkar ju misstänkt likt en bebbe det där Skrattande
  • Äppelkaka

Det rä möjligt att man kan blöda och ändå vara gravid men i mitt fall så blöder jag mycket mer än vanligt så jag struntar sedan igår faktiskt i klinikens rekommendation att fortsätta med Lutinus. Vag skulle kunna överleva syndafloden liksom? Tog ett glas vin igår också.

Nektar: Ja, mina kollegor är rätt underbara faktiskt. Så här i efterhand är jag glad att jag berättade trots att jag från början ville hålla det för mig själv Glad

• Äppelkaka

Jag pratade med kliniken i torsdags och sköterskan sa att jag skulle vänta en vecka med att ta nästa test så jag testar igen på onsdag. Det tar ju ett tag för hormonerna att gå ut kroppen så jag ska kontakta dem efter att jag testat nästa gång.

• Äppelkaka

Jennyz 3villbli4, Norris: Grattis till plussen! Vad härligt att ni lyckats! Det är skönt att se att de finns de som lycas också, även om det inte gick så bra för oss den här gången

Här har jag råkat ut för det jävliga att bli gravid-illamående fast jag inte är gravid längre, DET är surt! Jag vill bara att de här hormonerna ska lämna kroppen så att jag an släppa det här och fira jul i lugn och ro.

• Äppelkaka

Nektar: Det kan vara lite väl tidigt att testa än så ge inte upp hoppet! I början på nästa vecka bör du veta mer säkert om det kan visa något eller inte. Hoppas det löser sig med jobb för dig efter nyår så att du slipper den stressen också.

På klinikens inrådan så¨tog jag ett test till igår som så klart var negativt nu. Det som var bra var att hon sa att vi kan göra ett FET redan i nästa cykel! Jag trodde vi var tvungna att vänta ännu en cykel innan vi kunde köra igen men nu känns det bra att ha det att se fram emot i januari

Svar på tråden IVF Umeå