• Äppelkaka

IVF Umeå

Rättelse: Vi har fått två plus vid FET, förra gången var ju ett färskförsök men det blev ju inte mycket av det ändå....

• Äppelkaka

Nektar: Det här var tredje återföringen när det gäller syskonförsök, däremot s gjorde vi ju en hel ivf-behandling i höstas där det inte blev några ägg så det känns som fjärde försöket.

jennyz: Tack! Just nu "njuter" jag av att illamåendet redan börjat...lite väl tidigt tycker jag! Hur mår du själv nu?

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: Men vad skönt att höra att ni fått ut så många ägg! Det verkar som att ni har bättre flyt den här gången Glad Nu jäklar tar vi och gör dig på smällen! Gravid (ja alla andra också så klart). Jag tänker som så att jag väntar ett barn och inte ett missfall och skulle något gå fel så tar vi det då. Jag var så himla orolig när jag väntade sonen och nu känner jag att jag kan slappna av på ett annat sätt.

Nektar: Haha! Jo, tanken slog mig också för med sonen så kom illamåendet inte förrän i slutet av v 6. Vi får se om några veckor Glad Apropå lördagar och söndagar så är sonen insatt på en söndag  och förra försöket blev det ET på en lördag. Läkarna jobbar varannan helg med just återföringar.

• Äppelkaka

Vackerblomma: Grattis till ett lyckat FET idag! Perfekt att ni har två kvar i frysen Glad

drömmer om ett barn: Denna nervpress....det hade ju varit bra för er att få ett litet förhandsbesked idag i a f men jag håller så klart tummarna och hoppas att vi får en positiv uppdatering imorgon Glad

jenny z: Jag tror också att det där var de sista resterna som kom ut och att det kommer att se fint ut på tisdag.

Kan ni kanske hjälpa mig med en sak? Jag får inte till det här med graviditetsuträkningen på den här sidan för att se vilken vecka jag är och så. Jag fick mens den 8/1, ägglossning den 19/1 och jag har en cykel på 26 dagar. Hur sjutton ska jag få ihop de parametrarna? Antar att det är viktigast att ÄL ligger på rätt dag eller?

• Äppelkaka

EEJ: det låter som att det skulle kunna vara bebisen jag kände så tidigt med sonen, tror jag var i ungefär samma vecka som du.

• Äppelkaka
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-08 13:38:00 följande:
    Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.

Åh, vad spännande! Det var ju ett kanonresultat jämfört med tidigare Skrattande Jag tänker då vara väldigt positiv och tro att det går vägen.
    jennyz skrev 2013-02-08 13:55:40 följande:
    Grattis till lyckat resultat, nu ska det funka för er!!!!!!!!

Själv fick jag en stor slemgrej i trosan igen, ung 1cm i diameter... Men ingen antydan till blod i alla fall, kanske det bara är "det andra"... Tur att det inte är så länge till tisdag, kommer dock att ha rekordpuls då tror jag!!

Alltså, man behöver inte sånt när man är gravid! Nu tror jag att det går bra så länge du inte blöder men det blir ju så nervöst för er.

Mirage: Tack så mycket! Har testdag idag och det är fortfarande plus så jag sk ata och uppdatera mig på listan
  • Äppelkaka
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2 
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
     * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF början av oktober

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Äppelkaka
    Nu var jag lite snabb att uppdatera listan. Pratade just med kliniken och fick hjälp med BF-datum Glad
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2 
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
     * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Äppelkaka

Freja150 : Tack så mycket Glad

Petto 83: Hoppas innerligt att du slipper överstimulering den här gången, det verkar ju lovande om det ser bra ut nu.

3villbli4: Stackare, jag tycker att ingen ska behöva må så dåligt som gravid! Jag kan villigt erkänna att jag skulle kunna hoppa över gravitditeten bara jag fick ett barn. Min man hade gärna fått ta över stafettpinnen den här gången om det var möjligt.... Jag vill ha ett barn till, inte en graviditet, det har bara varit jobbigt tidigare för min del. Sedan är det så klart värt det men jag hade helst sluppit alla jobbiga krämpor.

Nektar: Tack Glad Jag är inte inbokat på första ul än utan mitt sjukhus ska skicka ut en kallelse så att jag har tid om ca 3 veckor. Känns väldigt länge...

drömmer om ett barn:  Ja det känns mer verkligt nu och jag har en bra känsla i kroppen så jag tänker som sagt inte oroa mig så mycket om jag kan undvika det. Fortsätt tro att det går bättre den här gången och tillåt dig att drömma om vad som händer om det blir bebis Drömmer

• Äppelkaka

jennyz: Vad skönt att allt var bra! Du gör helt rätt i att börja njuta på allvar

Mustikka: Grattis lilltjejen! Skrattande

När man är mitt uppe i ivf-behandlignar så gäller det att komma ihåg att det  fungerar för de väldigt många. även om man kan få försöka ett tag. Det föds faktiskt rätt många ivf-bebisar och det gäller att försöka ha den målbilden.(Sedan har vi alla svackor så klart och det jobbiga är ju att inte veta när just vårt barn tänker bli till.)

Svar på tråden IVF Umeå