-
Trombyl kan minska risken för små blodproppar i moderkakan. Kanske något mer också men det är vad jag har hört i alla fall. Jag har fått Trombyl utskrivet vid varje återföring och åt det hela graviditeten med sonen. I mitt får jag det för att jag har endometrios.vårt 2012 skrev 2013-01-31 10:21:59 följande:EEJ, drömmer om ett barn: Vad ska trombylen hjälpa till med? blev nyfiken :)
-
drömmer om ett barn: Vilket bra resultat du fick på vul
Då hoppas jag att du får ett lika bra besked imorgon och att du är i Umeå på onsdag!
vårt2012: Hur har det gått, ingen mens hoppas jag?
Jag insåg igår att jag räknat helt fel på när jag väntar mensen. Trodde att det var på tisdag eller onsdag men det visade sig vara idag! Så det är alltså idag jag kommer att gå på toa sjuttioelva gånger och kolla papperet... Hade hoppats på några fler dagar med hopp om bebis men det verkar vara nu det avgörs :-/ Vi bestämde igår att jag testar imorgon om det inte hänt något idag (gillar inte tester, jag blir bara stressad av dem). -
vårt 2012 skrev 2013-02-03 08:11:51 följande:Äppelkaka: Jag hoppas innerligen att det går bättre för er än för oss..
Blödningen har försiktigt startat igår, å även idag blankt gravtest.. så det går åt helvete igen! Tillsaken hör att jag fick insatt 2 den här gången, eftersom vi gjort så många försök tidigare, det skulle öka chanserna å ändå går det inte..
Jag vet verkligen inte vars jag ska ta vägen snart.
Är det ngn som vet säkert om de ingår ett frys i trepacket eller är de bara tre färsk försök?
Nej vad drygt! Jag är ledsen för er skull, förstår att det inte är någon rolig dag idagHur många försök har ni gjort nu? Vi har ju också fått tillbaka två och jag törs inte på riktigt tro att det kan fungera.
-
vårt 2012 skrev 2013-02-03 08:33:24 följande:Det här var vårt 4 försök, 3dje färsk försöket..
Undra om de absolut vill att det ska gå en mellan blödning, för FET?
Ja menar det har ju inte fäst ngt..
SKulle vilja prova med en blasto.. å nu har vi iaf 3 i frysen.
Det behöver inte gå en blödning emellan utan vid nästa mens kan ni antagligen få göra FET. Så har vi gjort den här gången i alla fall och det var en lättnad eftersom jag trodde att jag var på andra mensen efter misslyckat färskförsök som man fick göra FET. -
LongingForAChild skrev 2013-02-03 18:11:21 följande:Tack alla ni som tänkte på mig i torsdags, tyvärr gick det ändå inte vägen... mitt VUL visade på bara 3,0 mm slemhinna så nu är försöken satta på is ett tag.
Läkaren skulle skicka remiss för att jag ska göra en Hysteroskopi och försöka ta reda på varför min slemhinna inte växer som den ska.
Hoppas ni andra plussar och att allt går bra för er.
Ska börja få Zonterapi till veckan och hoppas det hjälper mig att komma igen när det väl blir dax för det.
Oj då, det var tråkiga nyheter. Tänk vad mycket som kan krångla när det gäller att bli gravidVad innebär en hysteroskopi, är det ungefär som att göra en biopsi? Jag hoppas att du får hjälp att hitta svar och lösningar!
-
Snöflinga: hej, vi har också gjort ett FET nyligen och jag väntade mensen igår (inte dykt upp än, törs knappt tro att det kan gå). Vi fick testdag 15 dagar efter FET och vi har också fått tillbaka blastocyster. Kan de ha tänkt fel och skrivit testdag som om det var en tvådagars kanske? Jag tror inte att de get några personliga odds just för att det är omöjligt att förutsäga. Om förutsättningarna är bra, dvs bra äggkvalitet och smermiekvalitet plus att du lyckats bli gravid tidigare så är nog oddsen så bra de kan bli men vi styr ju tyvärr inte över allt
-
Jag håller på att driva mig själv till vansinne idag.... Har TD den 8/2 och väntade mens igår (FET i naturlig cykel). VI bestämde att jag ska testa ikväll om inget hänt och jag är helt förvirrad. Vill jag verkligen veta innan en blödning om det har misslyckats? Jag törs inte tro att det skulle kunna ha gått vägen trots att jag intellektuellt sett VET att det finns klar chans till graviditet med tanke på att vi satt in två stycken varav en blastocyst t o m höll på att kläckas. Hur skulle det vara möjligt liksom, vi som misslyckats så många gånger?
Det känns ju dessutom ungefär som när jag blev gravid med sonen och om det inte är något, har jag då gått och inbillat mig alltihop? Äh, jag bara svammlar märker jag och vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Självklart vill jag veta om jag är gravid men det är just att behöva stå inför ett ev misslyckande som känns så otroligt jobbigt. -
Jag är på rd 10 idag så är jag gravid så kommer testet att visa det. När vi skulle testa då sonen blev till så fick min man nästan tvinga mig att testa på testdagen och klockan hann bli 21 på kvällen innan jag darrande kissade på den där förhatliga stickan
Det jag känner igen från förra gången är att det molvärker till och från sedan nästan en vecka tillbaka och jag brukar då aldrig känna så innan mens annars. Har haft en del känningar i ländryggen också och jämför jag med mina anteckningar från förr så är det ganska precis lika som då.
Fjärde gången gillt nu, ikväll vet vi om det blir syskon eller inte! Jag rapporterar senare -
Det tog en bra stund innan jag var nödig nog att ta ett test men nu vet vi och jag är GRAVID!! Just nu tänker jag inte oroa mig utan njuta av det faktum att jag har ett mycket tydligt
på stickan!
Vid vårt första FET så tinade de upp fyra stycken (två i samma strå) och vi fick tillbaka en. Vid andra FET hade vi bara en i frysen och den klarade upptiningen. Den här gången hade vi två i frysen och eftersom den första bara såg halvbra ut så tinades den andra också. Vi fick tillbaka båda så nu återstår att se om det är en eller tvåvårt 2012 skrev 2013-02-04 16:17:28 följande:Äppelkaka! Jag hoppas !!!
Alla: Ni som har tinat blasto, hur många har ni fått tina upp?Aha, då är det nog därför. Vi kör ostimulerat så det är därför jag törs testa idag när mensen hoppat en dag.Snöflinga skrev 2013-02-04 21:55:11 följande:Äppelkaka: Konstigt med så olika tid för testdag? Men vi gör stimulerat, kanske kan det vara därför det är längre tid? Hoppas att det visar sig att du är gravid nu!
vår2012: Vi har gjort en FET, hade tre blastocyster i frysen i två strån. De tinade ett och det klarade sig finfint. Men vet ju inte ännu om det blivit någon graviditet.
Till er alla: Den här tråden i toppen! Det är guld värt att ha några att följa i medgång och motgång
-
Tack så mycket!
Det känns bättre den här gången än senast när det slutade i tidigt missfall. Har mer symtom och en bra känsla kring det hela så jag väljer att tro att det går vägen nu.
vårt 2012: Vad synd att det verkligen är kört den här gången och jag håller med om att det är långt till mars! Jag tror stenhårt på att sätta in blastocyster med tanke på att FET är det som har fungerat för oss. Förre överläkaren här på vårt sjukhus sa att det många gånger kan vara bättre för kroppen att få sätta in embryon i naturliga cykler istället för under hormonbehandling. Jag har fått tre plus på gravtest efter FET med blastocyster så om de klarar upptiningen så är de livskraftiga små saker