• Petto 83

IVF Umeå

Hejsan alla!

Tänkte uppdatera er lite :) I måndags förra veckan kom vår lille son till världen. Göddes i v.35+2, vägde 2600 och 48 lång. Hade tungt med andningen då han fick ligga med cpap i 6 dagar och på sjunde dagen tog dom även bort puls och syresättning övervakningen. Eftersom han låg i cpap så har han sond så nu jobbar vi på med amningen hemifrån sedan igår. Han ökar väldigt bra i vikt, är uppe i samma vikt som när han föddes och vi har minskat 20 ml per mål i sonden. Lilla storebror är så lycklig över bebben som kommit men har lite svårt att förstå hur ömtålig han är. Men det kommer nog med tiden :) Vi är så lyckliga och glada att allt ändå gått så bra. Håller tummar och tår för er alla som kämpar på. Det är så värt allt när man väl lyckas och får hålla sitt lilla knytte. Hoppas hoppas ni alla får uppleva det snart Kram på er

• Petto 83

Fick för mig att Umeå har 38 och att på andra kliniker kan man vara äldre men kan minnas fel. Mannens ålder spelar ingen roll, frågade då min man är 9 år äldre.

Så skönt för dig Nektar att det inte kommit mera färskt blod. Är ju inte kul med blödningar. Hade 2 med första barnet, ordentliga ena men det gick bra ändå... Hoppas allt ser helt perfekt ut på vul.

• Petto 83
    trex2013 skrev 2013-11-14 10:34:09 följande:

Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde.
    Fy fan vad ledsen jag är. Gråter

Men fy så tråkigt!! Skickar styrkekramar till er
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-11-21 14:08:20 följande:

Nu är det dags igen.. Syskonförsök nummer 4. Sprutstart i ikväll!!

Lycka till!! Håller tummar och tår att det går vägen nu
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-11-22 14:50:16 följande:

Petto: tack för omtanken! Hur går det med nytillskottet?

Det rullar på för fulla muggar här hemma :) Lillebror blir 7 veckor på måndag och är nog uppe i 4 kg snart. Växer så det knakar formligen. Storebror vaktar och vill ta hand om hela tiden så man får vara på sin vakt då han är rätt så fumlig och inte så stor heller :) Men vi myser och njuter för fullt... Hjärtat finns hos er alla som kämpar på med denna ivf-resa. Själv vet jag inte om det blir några fler skruttar för oss. Efter allt strul med denna graviditet känns det lite läskigt att ge sig in i det igen, trotts att det gick bra denna gång men det är ju ett tag bort än så är väl inget att fundera över nu haha Tror jag känner mig lite snuvad på denna graviditet då vi gått och varit orolig från v.25 då man egentligen bara skulle ha njutit av magen och bebis.
  • Petto 83
    Familjelyckan skrev 2013-11-23 18:16:07 följande:

Hur räknar ni ruvardagar? Visst är det från ET och inte från ÄP? Kan man testa sig tidigare med blastocyst? Vilken dag har ni börjat tjuvtesta er? Är det för tidigt på dag 7?

Jag gjorde ET måndag och torsdagen veckan efter testade jag och det var med ett tredagars embryo. Tänker mig att det borde gå att testa tidigare med en blasto men sen är ju alla olika. Vissa syns det tidigt för andra måste vänta till TD. Håller tummarna att det blir ett fint plus på stickan när du vågar dig på ett test :)
  • Petto 83

Skönt att det såg bra ut nektar. Jag är rätt så smal så min mage har ändrat form rätt tidigt men bara mina närmaste har sätt att det varit en bebismage typ runt v.9-10 men för mig har det stått still mellan vissa veckor. Typ växt perioder :) Så spännande tid du framför dig... All lycka till er

• Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-03 16:48:48 följande:

Stargazers: japp! Fick 6 ägg. Hoppas verkligen dom blir nått bra!

Så spännande. Håller tummarna för er
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-13 22:37:00 följande:

Jag testade svagt postivt idag på ruvardag 8!! :) va helt säker på att det misslyckats eftersom embryona va ganska fragmenterade.. Törs inte hoppas på något ännu. Ska testa i morgon bitti igen och hoppas på ett starkare plus.

Men super grattis!! Håller tummarna att den/dom stannar denna gång och att ni får en liten mysig plutt :)
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-14 10:55:09 följande:

Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna nu därinne. :)

Å så kul!! Och att du fick ett plus så tidigt också, tänk om det är 2 :)
Svar på tråden IVF Umeå