• Petto 83

IVF Umeå

Pommac skrev 2014-03-16 08:27:38 följande:

Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara.

1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök?

2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket?

3. Vet ni om de har semesterstängt?

Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.

Kan svara på fråga 2: vi lyckades på vårat första försök då vi köpte ett 3-pack och fick betala fullt pris. Lite dåligt kan jag tycka men men då det blev en liten gosse så känns det lätt värt det :)
  • Petto 83
    Snowgirl skrev 2014-03-17 15:22:42 följande:

Så var man klar i IVF-svängen då. Inget av våra embryon klarade upptiningen smile4.gif . Önskar ett stort lycka till till er andra som kämpar.

Så tråkigt för er att dom inte klarade sig... Var det ett syskonförsök ni skulle göra? Har så dålig koll.
  • Petto 83
    Snowgirl skrev 2014-03-17 16:24:03 följande:
    Jo det var syskonförsök och jag hade rätt höga förväntningar på två sex-dagars embryon som höll toppklass, men så där kan det ju vara ibland tyvärr.
    Fy så trist, förstår att du hade de. Inte kul att saker runt i kring ska avgöra om man ska avsluta
  • Petto 83
    Längta skrev 2014-03-31 05:20:18 följande:

Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

Stort grattis till er!

Är ju en sådan underbar känsla när man äntligen får det där + på stickan
  • Petto 83

Santa: grattis till pluset. Mitt plus var inte så starkt när jag testa första gången men nu sitter jag här med "lillebror" 6 månader :) Alla är ju olika, en del är inte så hormonstark i början men ett plus är alltid ett plus :)

• Petto 83
    Mars skrev 2014-04-09 22:43:36 följande:

Ni som har blivit gravida, vad har ni gjort efter ET och under ruvartiden? Något speciellt och något annat ni har ätit? Jag tar gärna emot lite tips! smile1.gif

Har ni fortsatt sportat under den tiden? Eller har ni bara tagit enkla promenader? Vet ej riktigt hur jag ska göra med träningen, fortsätta leva som vanligt eller bara sitta och ta det lugnt i soffan. Vad är bäst för embroyet? Att få det lugn & ro eller att det "skvalpar" runt i livmodern?

För att hitta den vackraste gläntan i skogen måste man våga vara vilsen en liten stund
    Jag har levt som vanligt. Dock har jag blivit överstimulerad och sist träffade dom en nerv och ett kärl så de första dagarna har jag varit rätt mör. Lyckades även få magsjuka samma dag som ET men det blev en bebis ändå :)
  • Petto 83
    Mars skrev 2014-04-12 16:38:32 följande:

När ni ruvar, har ni känt några "hugg" och "ilningar" i livmodern? Tror ni att det är ett bra tecken?

Det hade jag när vi plussade. Lite snarlikt mensvärk på nått vis :) Hoppas det blir ett fint plus för er också
  • Petto 83
    EbbaGrön skrev 2014-04-14 14:19:49 följande:

Jag har glömt bort vad dom sa på kliniken. =/ Vart ska min man fylla i och vart ska jag fylla i?
    Tacksam för svar!

Rent spontant vill jag säga högst upp men blir lite osäker. Om han följer med vid återföringen kan ni fylla i den på plats :)
Svar på tråden IVF Umeå