• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-11-17 21:38:56 följande:

Åh nej vad störande Gweny

mm, som ett slag i ansiktet, vet inte om man ska skratta eller gråta över det. Förstår det är tufft för henne, men inte vad man behövde få som besked just nu känner jag.
  • MoM11

Håller med Gweny! Inte

Just nu känner jag att jag har svårt att ta till mig andras problem. Brukar vara bra på det annars. Bästa vännens problem kan jag lyssna på men andras orkar jag just nu inte med, tyvärr. Vill helst bara sova.

• Gweny

Nä precis. brukar också vara den som stöttar andra i svåra situationer, men just nu har man ingen ork. Får vara glad att man orkar få vardagen gå runt...

• Fru Karlsson

Idag har varit en riktig Skit dag! Sonen trotsar,stökar och bråkar hela dagarna och sambon jobbar skift så är hemma själv ibland. Hade faktiska lyckats och koppla bort det här med denna sorg nu ett tag men är så trött av pergo medicinen och vi blir väckta på nätterna.Så jag är så trött och tankarna börjar snurra så bryter man ihop och så är det igång igen.Sonen märker säkert jag inte mår bra därför han är bråkig nu tror jag.Han vill inte leka med mig,bara pappa som gäller.Är så ledsamt och känner mig så dålig mamma:(

• Gweny

Fru karlsson>> man fastnar lätt i våran bubbla och grubblar sen om du inte får sova bra heller, då är man inte på topp. Tror vi får tillåta oss ha skitdagar, sen kommer lite lättare dagar med.

Är själv just nu i en svacka. Hans syrra ska behålla bsrnet och jag har så svårt tackla detta. Vill inte träffa dem sen och höra all planering och gulligull. Hans mamma har längtat efter barnbarn länge. Var ju vi som skulle få först.

Hade ju nästan hunnit få 2 barn på denna tid man försökt, suck.

• Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-20 22:01:46 följande:

Idag har varit en riktig Skit dag! Sonen trotsar,stökar och bråkar hela dagarna och sambon jobbar skift så är hemma själv ibland. Hade faktiska lyckats och koppla bort det här med denna sorg nu ett tag men är så trött av pergo medicinen och vi blir väckta på nätterna.Så jag är så trött och tankarna börjar snurra så bryter man ihop och så är det igång igen.Sonen märker säkert jag inte mår bra därför han är bråkig nu tror jag.Han vill inte leka med mig,bara pappa som gäller.Är så ledsamt och känner mig så dålig mamma:(

Förstår hur du känner! Livet är en bergochdalbana... Man kan inte göra annat än att hålla i sig och hänga med.

Men snart kommer en topp igen!
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-21 10:55:16 följande:

Fru karlsson>> man fastnar lätt i våran bubbla och grubblar sen om du inte får sova bra heller, då är man inte på topp. Tror vi får tillåta oss ha skitdagar, sen kommer lite lättare dagar med.

Är själv just nu i en svacka. Hans syrra ska behålla bsrnet och jag har så svårt tackla detta. Vill inte träffa dem sen och höra all planering och gulligull. Hans mamma har längtat efter barnbarn länge. Var ju vi som skulle få först. smile4.gif

Hade ju nästan hunnit få 2 barn på denna tid man försökt, suck.

Lider verkligen med dig! Att det skall behöva vara så här orättvist... Galet!

Har också en riktig svacka just nu!

Förutom att man aldrig lyckas bli gravid så så känns det som om allt man rör vid blir till aska.

Hunden är dödligt sjuk och måste avlivas, båda bilarna är trasiga, hot om varsel på jobbet osv osv.

Finns inte många ljusglimtar just nu men man håller stenhårt fast vid dom som finns. Vägrar låta världen rasa samman! Bara till att bita ihop och hoppas på bättre tider snart!
  • Gweny

Ja, måste ju vända nångång! Behövs lite plus i tråden nu med.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?