• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-11-13 17:16:58 följande:
    Vi är på exakt samma stadie du och jag (mens och påbörja kur nr.2 med pergotime)! Kul att ha någon som är på samma plats i livet *missförstå mig rätt*.

Man känner sig inte så ensam då... Det är iaf en liten tröst för mig i den här skiten!

Denna månaden ska jag verkligen "ligga i" som en kanin.

Mannen får helt enkelt bara se till att ställa upp!
    Jasså,vad roligt och följas åt då:) Hoppas vi med lyckas!
    Vi låg också i jättemycket sist men hjälpte inte för det...har hört det kan bli sämre kvalitet o så om det blir för ofta så den här gången blir det varannan dag.Har ju pergotime sen som jag reagerade bra på så hoppas hoppas.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-13 19:42:39 följande:

Jag tar en paus härifrån nu. Måste försöka fokusera på mitt och tänka positivt. Ni finns i mina tankar. Lycka till alla!

Det gör du helt rätt i.Tack HjärtaSolig
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-11-13 21:13:24 följande:
    Jasså,vad roligt och följas åt då:) Hoppas vi med lyckas!
    Vi låg också i jättemycket sist men hjälpte inte för det...har hört det kan bli sämre kvalitet o så om det blir för ofta så den här gången blir det varannan dag.Har ju pergotime sen som jag reagerade bra på så hoppas hoppas.
    Jag reagerade också helt perfekt på pergotime men va hjälpte det.

Får sätt all tro till denna sista kur! Det och lite semester ;)
  • Gweny

M och M>> tack detsamma. Du är alltid välkommen igen, kanske med roliga nyheter.

Fru karlsson>> uch vad tråkigt, min är beräknad imorgon. ja vanliga trådar och BIM-trådar gick jag ur för längesen, blää!

• Kingston

Så var det bekräftat att hunden ska få åka till himlen... Är helt förstörd och kan inte sluta gråta. Nu skall man bara bestämma sig för NÄR man ska släppa taget...

Inte mkt som går bra här just nu! :(

• Gweny
    Kingston skrev 2014-11-14 12:54:52 följande:

Så var det bekräftat att hunden ska få åka till himlen... Är helt förstörd och kan inte sluta gråta. Nu skall man bara bestämma sig för NÄR man ska släppa taget...

Inte mkt som går bra här just nu! :(

Men uch vad tungt! har själv förlorat flera 4-benta vänner alldeles för tidigt, gör så ont inom en. Kram! Tänk på att du ändå ger en sista "tjänst" eller hur jag ska säga för honom. Så han slipper lida. Kram!
  • Gweny

Nu har mensen kommit igång tyvärr. Men nu är jag ändå förberedd och får ringa för tid med spolningen. Är även iväg på en jättrolig helg med en tjejkompis fylld med musikal, shopping, bio osv, så är en liten tröst iallafall. Nästa äl blir vid min födelsedag, enda jag önskar mig är ett guldägg, som det går bra med.

• MoM11

Vad tråkigt med mensen Gweny. Hoppas nu att spolningen och födelsedgseffekten hjälper! Lät som en kul helg också. jag har en liknande att se fram emot nästa helg.

Jag har möte med fertilitetskliniken nästa v och preppar med frågor. Denna månad ska jag ta upp akupunkturen igen, se över kosten och ta apiforce och rosenrot. Ska även försöka röra på mig mer.

• Gweny
    Och så smsade sambons lillasyrra precis,som är singel att hon är oplanerat gravid och vet inte vad hon ska göra....ja men visst, självklart, suck!!!  
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?