• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • MoM11

Skönt att det såg bra ut på spolningen Gweny! Vissa säger att det kan hjälpa också, man vet aldrig. Kör hårt med Pergotime! Jag testar akupunktur plus lchf/basisk kost och diverse kosttillskott...

• Kingston
    Gweny skrev 2014-11-27 16:52:07 följande:

Min spolning gick bra idag, gjorde inte ont och det såg jättebra ut sa hon. 
    Tyvärr såg hon inte att något ägg var på väg att släppa...
    Jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som vi kan ta tills det är dags för IVF. Hon skickade iväg remiss för det nu.  Så nu har vi en plan framför oss iallafall. Men hoppas verkligen vi kan lyckas själva innan det blir aktuellt för det.

Härligt! Får hoppas det gjorde susen!!
  • MoM11

Hej
    Hur mår ni?
    Här verkar det som att cykeln blivit rejält förskjuten efter det misslyckade ivf-försöket. Borde haft och trodde jag hade äl runt ons-tors förra v, men fick rejäla smärtor igår på dag 18 eller 19!
    Då blir det 2 v väntan nu - men på vad egentligen, brukar ju inte funka... men jag försöker hålla hoppet uppe.

• Gweny

Verkar tyvärr inte som jag fick äl denna gång(utan pergo), så får ställa in mig på en "fel" röd jul tyvärr.... suck!! Får hämta ut nya kurer och ladda igen.

Hoppas det går bättre för er andra!

• Fru Karlsson

Hej! Hur går det för er härinne?:)
    Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarnaTungan ute Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!Skrattande
    Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!Drömmer

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-12-03 12:30:37 följande:

Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarna Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!

Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!

Hoppas din känsla stämmer!!
  • rosali84

Har äntligen ryckt upp mig och bokat tid för utredning nu!!! 22 januari 2015 drar vår resa igång i ny tappning :) Känns som en sten lättat från mitt hjärta.

• Gweny
    rosali84 skrev 2014-12-03 14:32:05 följande:

Har äntligen ryckt upp mig och bokat tid för utredning nu!!! 22 januari 2015 drar vår resa igång i ny tappning :) Känns som en sten lättat från mitt hjärta.

så bra, hoppas allt går smidigt och ni får den hjälp som behövs sen.
  • Kingston
    Fru Karlsson skrev 2014-12-03 12:30:37 följande:

Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarnaTungan ute Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!Skrattande
    Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!Drömmer

Grattis "frugan"!!!

Sjyst julklapp!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?