• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-12-03 16:41:35 följande:
    Grattis "frugan"!!!

Sjyst julklapp!
    Ja, är jag gravid nu blir det bästa julen och julklappenSolig
  • Gweny

En som jag är med i en IVF-tråd med för Sahlgrenska, hade ringt in idag och dem sa att det just nu är 5,5 månads väntetid.... suck! Hoppas den är mindre när våran tur kommer. Ska även ställa upp oss på kort varsel-kön.

• MoM11

Grattis Fru Karlsson!

Spännande med utredningen Rosali.

Trist med väntetid Gweny. Hoppas ni lyckas på egen hand under tiden!

• Gweny
    MoM11 skrev 2014-12-03 23:34:49 följande:

Grattis Fru Karlsson!

Spännande med utredningen Rosali.

Trist med väntetid Gweny. Hoppas ni lyckas på egen hand under tiden!

Ja, får verkligen hoppas på det.
  • Fru Karlsson

Vi blev bjudna på middag imorn hos svärföräldrarna och gissa vilka som kommer,min svägerska med stora familjen och nyfödda.Jag fick direkt ont i magen.Sa direkt till sambon jag inte ville med,han sa jag skulle iväg...Ska jag inte;) Nu verkar det som om sonen är påväg och få feber så blir hemma med honom och sambon går själv.Skönt jag slipper! Orkar inte just nu,är tilläckligt jobbigt just nu.Förstår inte varför svärmor är så angelägen att jag ska träffa dem.Bryr mig inte!

• Maramina
    Gweny skrev 2014-12-03 17:57:01 följande:

En som jag är med i en IVF-tråd med för Sahlgrenska, hade ringt in idag och dem sa att det just nu är 5,5 månads väntetid.... suck! Hoppas den är mindre när våran tur kommer. Ska även ställa upp oss på kort varsel-kön.

Ni har inte kollat köerna privat? Vi gjorde vår landstingsbetalda utredning på Nordic ivf. Då var kön på tre månader. Hade vi valt att betala utredningen helt själva hade vi kunnat påbörja den redan veckan efter att jag kontaktade dom. Sahlgrenska kollade jag aldrig upp ens då jag trodde inte att man kunde få någon utredning via landstinget om man hade gemensamma barn sedan tidigare
  • Gweny
    Maramina skrev 2014-12-04 22:37:14 följande:

Ni har inte kollat köerna privat? Vi gjorde vår landstingsbetalda utredning på Nordic ivf. Då var kön på tre månader. Hade vi valt att betala utredningen helt själva hade vi kunnat påbörja den redan veckan efter att jag kontaktade dom. Sahlgrenska kollade jag aldrig upp ens då jag trodde inte att man kunde få någon utredning via landstinget om man hade gemensamma barn sedan tidigare

Eftersom vi får 3 försök, så blir det Sahlgrenska för oss. Så vackert sitta och vänta....drygt.
  • Chasingdreams

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:40:41 följande:

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

Smyger in här ibland Grattis, vad glad jag blir!!!
  • Liten till
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:40:41 följande:

Grattis!!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?