• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-12-05 14:37:11 följande:
    Jag med är sist:( Känns inte som vi lyckats nu heller men enligt äl testet som var tokstarkt borde jag va.
    Jo fick för mig vi var några få kvar....  Jag fick inte äl denna gången, så får ladda inför nästa och ny omgång pergo.
  • Chasingdreams

Tack allihopa. Jag vill som sagt inte göra någon ledsen för jag vet alltför väl hur gravidbesked känns. Ville mest bara berätta eftersom jag hängt med er länge och dessutom ge er hopp. Att det faktiskt aldrig är hopplöst. Jag ska hålla mina tummar för er! Kram

• Fru Karlsson

Vad tråkigt Gweeny:(
    Chasing Dreams: Vad roligt du börjar känna av lite mer symptom nu,jag är verkligen inte bitter på nån av er här inne vi är alla i samma båt..men lite ledsamt är det att vi ändå inte lyckas naturligt när det finns alla förutsättningar för att det ska gå.Jag har inget som är fel och sambon hade bra spermier.Har testat varje dag nu sen fredags i hopp om att få se en liiten liten ökning eller någonting men inget som vanligt.Vi tajmar också in äl perfekt varje gång.Är fortfarande väldigt frusen och gått upp ett kg! Snacka om retfullt när man håller på och gå ner i vikt.Men är såker på det är mensen som är på intåg.Samlar alltid på mig vatten då och brukar gå upp lite den tiden.Skit med! Hur ska man nu glatt ta sig igenom julen? Andra kuren pergotime också misslyckat...För sonens skull får man göra det mysigt och hålla god min.Vi hade hoppats på att få berätta ett gravidbesked vid Julafton nu får man istället hantera denna sorg återigen:(

• Fru Karlsson

Sambon var på middag själv hos sina föräldrar nu i helgen,jag klarar inte av och se svägerskans  nyfödda och se deras lycka.Man känner sig så fruktansvärt okvinnlig

• Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 16:08:34 följande:

Tack allihopa. Jag vill som sagt inte göra någon ledsen för jag vet alltför väl hur gravidbesked känns. Ville mest bara berätta eftersom jag hängt med er länge och dessutom ge er hopp. Att det faktiskt aldrig är hopplöst. Jag ska hålla mina tummar för er! Kram

Tack:) Men för att vi ska lyckas behöver vi också ivf och det kommer inte vara möjligt för oss så här slutar nog vår resa och försök:(
  • Maramina
    Fru Karlsson skrev 2014-12-08 11:35:58 följande:
    Tack:) Men för att vi ska lyckas behöver vi också ivf och det kommer inte vara möjligt för oss så här slutar nog vår resa och försök:(
    I och med att de inte har hittat några fel på er så kan ni ju trots allt lyckas själva, även om det känns otroligt med tanke på hur länge ni har försökt. Kanske har ni något "fel" som läkarna inte kollar upp här i Sverige, tex med immunsystemet, kanske inte. Jag hoppas i alla fall att ni, liksom alla andra här inne ska få era efterlängtade bebisar/syskon till de barn ni redan har
  • Fru Karlsson

Mensen är nog påväg vilken dag som helst,gravtester är negativa så andra kuren pergotime också misslyckat.Vet inte hur vi ska gå vidare nu och känner att jag inte vill ta pergo mer då de ändå inte hjälper:( Sa nu att vi slutar med planerat sex äl tester och allt och bara har sex när vi vill.Kommer inte bli några barn på det sättet men orkar inte med detta mer.Även om vårt sexliv är skillnad nu så brukar jag ha lite mer lust vid äl så får hoppas det räcker...kommer ta en paus härifrån också då jag alltid blir sist,även här.Men lycka till ni andra och God Jul:)

• jamka
    Fru Karlsson skrev 2014-12-11 12:43:20 följande:
    Mensen är nog påväg vilken dag som helst,gravtester är negativa så andra kuren pergotime också misslyckat.Vet inte hur vi ska gå vidare nu och känner att jag inte vill ta pergo mer då de ändå inte hjälper:( Sa nu att vi slutar med planerat sex äl tester och allt och bara har sex när vi vill.Kommer inte bli några barn på det sättet men orkar inte med detta mer.Även om vårt sexliv är skillnad nu så brukar jag ha lite mer lust vid äl så får hoppas det räcker...kommer ta en paus härifrån också då jag alltid blir sist,även här.Men lycka till ni andra och God Jul:)
    För mig gick det inte heller väger med pergo men sedan när jag slutade med att bry mig så blev jag gravid 3 gånger, alla slutade med MA men att sluta stressa över att bli gravid var det enda som funkade. Jag har fortfarande bara ett barn men hoppet finns kvar att det blir flera. Lycka till!
  • Fru Karlsson
    jamka skrev 2014-12-13 13:16:43 följande:
    För mig gick det inte heller väger med pergo men sedan när jag slutade med att bry mig så blev jag gravid 3 gånger, alla slutade med MA men att sluta stressa över att bli gravid var det enda som funkade. Jag har fortfarande bara ett barn men hoppet finns kvar att det blir flera. Lycka till!
    Tack:) Men är rädd man missar äl om jag lägger ner det helt...då blir det liksom inga barn.Vi har sex väldigt sällan nu eftersom man tappat lusten av det här.men jag brukar känna när äl är har lite mer lust då så får väll hoppas vi får vårat mirakel nån gång.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?