• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Grattis till er alla!

Det här blir mitt sista inlägg på ett bra tag...

Nu är jag "sist kvar" och mår skit över det.

Bim - 4 idag och ett fett minus på stickan. Inga som helst känningar av något positivt...

Ställer in mig på ytterligare ett misslyckande, denna gången också, denna sista gång med pergotime...

Känner mig väldigt nedlåten men skiter i det här nu och åker på en välbehövlig semester istället.

Hoppas ni alla får en god jul och lycka till med alla bebisar!

• Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:40:41 följande:

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

Grattis!!! Så underbart. när är BF?
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-12-05 09:15:13 följande:

Grattis till er alla!

Det här blir mitt sista inlägg på ett bra tag...

Nu är jag "sist kvar" och mår skit över det.

Bim - 4 idag och ett fett minus på stickan. Inga som helst känningar av något positivt...

Ställer in mig på ytterligare ett misslyckande, denna gången också, denna sista gång med pergotime...

Känner mig väldigt nedlåten men skiter i det här nu och åker på en välbehövlig semester istället.

Hoppas ni alla får en god jul och lycka till med alla bebisar!

Jag är också sist kvar.... men förstår dig. Sköt om dig!
  • MoM11

Grattis Chasingdreams! Underbara nyheter.
    Sköt om dig Kingston.
    Även jag är "sist kvar". Har haft spottings och molvärk hela veckan, trodde det var sen äl men det borde ju inte pågått fem dagar? Cykeln har väl blivit förstörd efter förra månadens ivf.

Gweny, enligt vårdgarantin ska man väl bara behöva vänta 3 mån, har hört om vissa som går privat men ändå får det betalat. Vet inte hur man går tillväga dock.

• Maramina

Utredningen kan ni göra på annan klinik även om själva ivf:en görs på Sahlgrenska

• Gweny
    MoM11 skrev 2014-12-05 11:39:57 följande:

Grattis Chasingdreams! Underbara nyheter.

Sköt om dig Kingston.

Även jag är "sist kvar". Har haft spottings och molvärk hela veckan, trodde det var sen äl men det borde ju inte pågått fem dagar? Cykeln har väl blivit förstörd efter förra månadens ivf.

Gweny, enligt vårdgarantin ska man väl bara behöva vänta 3 mån, har hört om vissa som går privat men ändå får det betalat. Vet inte hur man går tillväga dock.

Jo är ju 3 mån, men dem har sagt att det inte går att hålla nu. Hmm inte hört om att få det på privata...
  • Gweny
    Maramina skrev 2014-12-05 12:23:11 följande:

Utredningen kan ni göra på annan klinik även om själva ivf:en görs på Sahlgrenska

Jo precis. Vi gjorde våran utredning här hemma i Mars.
  • Fru Karlsson

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

Åh vilka underbara nyheter!! Vad glad för din skull jag blir.Var verkligen din tur nu
    Stort Grattis!!
  • Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-12-05 10:43:09 följande:
    Jag är också sist kvar.... men förstår dig. Sköt om dig!
    Jag med är sist:( Känns inte som vi lyckats nu heller men enligt äl testet som var tokstarkt borde jag va.
  • Fru Karlsson

Vad fantastiskt egentligen.Med de tunga besked ni fått att din sambo hade så få spermier så det i stort sett skulle vara omöjligt och ditt myom.Vilket mirakel! Och vilken fin jul:) Även om inte jag har möjlighet att göra ivf så ger det hopp att man aldrig ska ge upp.Vad tror du det var som gjorde det funkade nu andra ivf?
    Önskar dig all lycka och hoppas allt går bra:) Fortsätter gärna läsa din blogg:)
    Stort grattis igen!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?