• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • jamka
    Fru Karlsson skrev 2014-12-13 14:08:01 följande:
    Tack:) Men är rädd man missar äl om jag lägger ner det helt...då blir det liksom inga barn.Vi har sex väldigt sällan nu eftersom man tappat lusten av det här.men jag brukar känna när äl är har lite mer lust då så får väll hoppas vi får vårat mirakel nån gång.
    Samma här, mer lust vid ägglossningen och ser till att ha sex åtminstone på dag 11 eller 12, dag 11 eller 12 har jag aldrig missat:) Det resulterade i tre graviditeter på två år när jag var över 34 år gammal:) men ingen gick tyvärr vägen. Men vid åldern 37 har jag hoppet kvar. Min bekant blev gravid när hon var 48.
  • Fru Karlsson

Tack för du ger mig lite hopp i sorgen och hopplösheten.Igår kväll fick jag en konstig flytning på bim dagen.Kom inget blod som det brukar göra när mensen börjar,kom bruna flytningar och lite magvärk.Tänkte att det kommer kanske igång mer men idag är det fortfarande mer brunt.Ursäkta detaljer men rinner mörkbrunt,inget blod och har inga symptom som jag brukar ha vid mens,så helt oväntat det här.Har aldrig haft såhär.Det digitala stod Inte gravidGråter
    Ska försöka vara glad för julstämningens skull och vi ska baka pepparkakor idag men det är svårt:( Hade hoppats jag skulle vara gravid nu.För ett tag sen tänkte jag,kanske det blir till jul men alla högtider blir en besvikelse och tiden och åren går...Jag vill också vara glad,glad på riktigt och lycklig.Jag är inte det nu

• MoM11

Där kom mensen. På dag 34, brukar få på dag 28 men äl var troligen några dagar sen (fick en blödning som varade 5 dagar som jag tror började med äl). Cykeln verkar ha ballat ur efter förra månadens misslyckande ivf. Dum som jag var hade jag fått upp hoppet här. Går in på fejjan och vad möts man av, ultraljudsbilder... folk som fått sitt första långt efter mig. Orkar inte.
    Försöker rycka upp mig och tänka ut vad jag ska prova denna månad. Apiforce + rosenrot samt alla mina "vanliga" kosttillskott, eller kanske dubbeldos pergot. Fördel: svettningar och biverkningar under julledigheten. Samtidigt skulle jag vilja släppa allt och vila och försöka ha det bra under julen. Vill inte heller leva exemplariskt vad gäller kost osv under julen. Har redan testat pergo 5 ggr utan resultat så det är troligen meningslöst. Funderar också på om jag ska köra igång med ytterligare en vanlig ivf här hemma efter jul, den 4e i ordningen, alternativt vänta o åka utomlands framåt våren. Så många val, så stor panik och besvikelse.
    Usch och blä.

• M  och  M
    rosali84 skrev 2014-12-22 09:33:27 följande:

ÄNTLIGEN!!!! Efter 1,5 år av försök fick jag äntligen se detta idag!!!

Stort grattis, vad roligt för er! Jag har skickat ett meddelande till dig
  • rosali84
    M och M skrev 2014-12-22 09:51:46 följande:
    Stort grattis, vad roligt för er! Jag har skickat ett meddelande till dig smile1.gif
    Såg meddelandet, tack!
  • Fru Karlsson

Hej! Hur går det för er alla härinne? Grattis rosali!!
    Vi har fortfarande inte lyckats och får ingen mer hjälp av min gyn och ska nu byta till sjukhusets gyn för att göra en extrakontroll så att han inte missat något fel.
    Nu har vi båda börjat äta Largiplex som innehåller massa vitaminer och även larginin som hjälper fertiliteten.Så hoppas verkligen vi lyckas 2015.
    Kollar in Chasing Dreams blogg för att se hur det går eftersom ni äntligen fick erat efterlängtade pluss.Men gud vad arg och ledsen jag bara  blev igen.Förstår det är jobbigt med graviditetsillamående,det hade jag bara på morgnarna fram till V 17.Men jag känner såhär att sitta och gnälla och bara beklaga sig när man ni haft möjlighet att göra ivf och bli gravida är inte shysst! Vi kommer troligtvis aldrig kunna göra ivf överhuvudtaget och kanske inte heller lyckas själva.Så ledsen igen blev jag.Skäms alltså!
    Blev ännu mer säker på att en paus härfifrån blir bäst då jag bara blir stressad av andra som lyckas och mår bara själv dåligt.
    Lycka till alla,återkommer om jag får pluss

• Liten till
    rosali84 skrev 2014-12-22 09:33:27 följande:

ÄNTLIGEN!!!! Efter 1,5 år av försök fick jag äntligen se detta idag!!!

Helt underbart!! Grattis!!
  • Ziry
    Fru Karlsson skrev 2015-01-18 15:50:01 följande:

Hej! Hur går det för er alla härinne? Grattis rosali!!
    Vi har fortfarande inte lyckats och får ingen mer hjälp av min gyn och ska nu byta till sjukhusets gyn för att göra en extrakontroll så att han inte missat något fel.
    Nu har vi båda börjat äta Largiplex som innehåller massa vitaminer och även larginin som hjälper fertiliteten.Så hoppas verkligen vi lyckas 2015.
    Kollar in Chasing Dreams blogg för att se hur det går eftersom ni äntligen fick erat efterlängtade pluss.Men gud vad arg och ledsen jag bara  blev igen.Förstår det är jobbigt med graviditetsillamående,det hade jag bara på morgnarna fram till V 17.Men jag känner såhär att sitta och gnälla och bara beklaga sig när man ni haft möjlighet att göra ivf och bli gravida är inte shysst! Vi kommer troligtvis aldrig kunna göra ivf överhuvudtaget och kanske inte heller lyckas själva.Så ledsen igen blev jag.Skäms alltså!
    Blev ännu mer säker på att en paus härfifrån blir bäst då jag bara blir stressad av andra som lyckas och mår bara själv dåligt.
    Lycka till alla,återkommer om jag får pluss

Men du, det där var inte snällt! Jag förstår din sorg, och din ilska. Men att ta ut den på någon annan är inte okej. Det här forumet ska vara till för att stötta, inte för att skuldbelägga någon.

Att ha graviditetskomplikationer kan vara fruktansvärt, och då kan man behöva ventilera det. Chasing dreams är i sin fulla rätt att göra det på sin blogg. Du måste inte läsa den.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?