• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Douglas blev ett år i måndags, vi hade kalas och han var superglad hela dagen. Svårt att förstå att han blivit så "stor" redan. Tyvärr börjar båda pojkarna förskolan i januari. Känns riktigt jobbigt, han är ju fortfarande så liten och jag tror inte riktigt att det är bra för dom????????. Men men, ekonomin är som den är. Hoppas iaf att de inte ska behöva gå så långa dagar.

Douglas har tagit 3 steg som mest. Snart släpper det nog :) ska öva öva under julen och förhoppningsvis knallar han innan förskolan börjar.

Grattis till alla graviditeter, supermysigt med syskon!

• sarak
    moruri skrev 2014-12-19 21:45:47 följande:

Douglas blev ett år i måndags, vi hade kalas och han var superglad hela dagen. Svårt att förstå att han blivit så "stor" redan. Tyvärr börjar båda pojkarna förskolan i januari. Känns riktigt jobbigt, han är ju fortfarande så liten och jag tror inte riktigt att det är bra för dom????????. Men men, ekonomin är som den är. Hoppas iaf att de inte ska behöva gå så långa dagar.

Douglas har tagit 3 steg som mest. Snart släpper det nog :) ska öva öva under julen och förhoppningsvis knallar han innan förskolan börjar.

Grattis till alla graviditeter, supermysigt med syskon!

Grattis Douglas! Förstår att det känns jobbigt med förskola. Men är det inte jättelånga dagar går det säkert bra. Vi har ju satsat på att vara hemma enda till i höst och det beror just på att när vi båda jobbar kommer vi behöva lämna innan 7 och hämta efter 16 Så då känns det bra att han är närmare 2 år. Hade varit en annan sak om det bara var några timmar per dag
  • MissKaos

Magsjuka OCH spruckem trummhinna. Stackars Elsa!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Idag fyllde lillan 1 år. Vart tog det året vägen? Min bebis... försökt lura henne att gå hela dagen. Hon flyttar bara ena foten ett steg.. enl snubben krävs flytt av båda för att det ska räknas.

Snart julafton. Konstaterar att drt blir som vanligt: för mkt julklppar för mkt mat för mkt godis och jag har massor kvar att göra! Älskar julen men det ÄR svårt att fixa med två ungar runt fötterna. Jaja. Damsuga lite o laga revben imorgon. Sambpn får åka o handla resterande mat! Måste göra ny skinka den är nästan slut koka gröt och ta fram julpynt o gran. Som Elsa väl kommrr vilja klättra i..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Grattis Elsa! Och hoppas att hon får vara någorlunda frisk på sin födelsedag! Här har vi varit ute och åkt pulka på förmiddagen, så kul!!

• sarak

Grattis Elsa! Och hoppas att hon får vara någorlunda frisk på sin födelsedag! Här har vi varit ute och åkt pulka på förmiddagen, så kul!!

• Förstaförsökaren26

Hallå alla! Det var ett tag sen någon skrev i tråden! Hur mår alla å era juveler? Har vi fler syskon på gång i tråden kanske? Några som börjat på förskola?

• corky

Hallå!

Jo här väntar vi syskon, i oktober :)

Vi har inte fått nån plats på förskola än, men väntar irriterat.

• Irlais

Vi väntar också syskon i oktober när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?