• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais
    Irlais skrev 2015-04-29 21:06:19 följande:

Vi väntar också syskon i oktober smile1.gif när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?

Decemberbebisen.. Glömde vilken tråd jag skrev i
  • Förstaförsökaren26

Corky - när vill ni ha plats? Vi vet inget än heller trots att jag har ringt å tjatat! Börjar jobba nu på måndag oxå efter att ha varit hemma sen okt 13. Så pappan i huset får vara hemma med våran skatt! Har sådan ångest, kommer längta ihjäl mig efter min goding!!

• corky
    Irlais skrev 2015-04-29 21:06:19 följande:

Vi väntar också syskon i oktober smile1.gif när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?

Grattis!

Är osäker på bf, men det kommer bli i slutet på oktober, eller början på nov.

Decemberbebisen kom den 6:e december :)

När har du bf?
  • corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-04-29 21:41:52 följande:

Corky - när vill ni ha plats? Vi vet inget än heller trots att jag har ringt å tjatat! Börjar jobba nu på måndag oxå efter att ha varit hemma sen okt 13. Så pappan i huset får vara hemma med våran skatt! Har sådan ångest, kommer längta ihjäl mig efter min goding!!

Ja du, vi har sökt från 1 maj, så det kan vi ju glömma. Jag har jobbat en månad nu, så pappan har varit hemma. Det har varit en stor omställning att vara ifrån lilleman 7-16 varje dag. Men tycker det går bra ändå. På sätt å vis kan jag tycka att det är ganska skönt att göra nåt annat ett tag, innan det är dags att vara hemma igen :)
  • Irlais
    corky skrev 2015-04-30 06:40:25 följande:
    Grattis!

Är osäker på bf, men det kommer bli i slutet på oktober, eller början på nov.

Decemberbebisen kom den 6:e december :)

När har du bf?
    Vad roligt, när har du RUL? Jag har bf 24e okt men de har ju ny rutin att BF bestäms enligt RUL och inte KUB, så får se om det ändras litegrann då. Jag vet när jag hade ÄL så det blir spännande att se när bebisen kommer sen också

Det kan ju bli november för oss också, men första kom i november så hoppas födelsedagarna inte blir för tätt inpå (jag fyller också år i nov...)
  • corky
    Irlais skrev 2015-04-30 08:23:00 följande:
    Vad roligt, när har du RUL? Jag har bf 24e okt men de har ju ny rutin att BF bestäms enligt RUL och inte KUB, så får se om det ändras litegrann då. Jag vet när jag hade ÄL så det blir spännande att se när bebisen kommer sen också smile1.gif

Det kan ju bli november för oss också, men första kom i november så hoppas födelsedagarna inte blir för tätt inpå (jag fyller också år i nov...)
    Har inte fått någon tid för RUL än, men jag borde få komma om en månad kanske. KUB erbjuder de bara till kvinnor över 35 här, så det har jag inte gjort.

Blir det ditt tredje barn?
  • corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-04-30 09:19:25 följande:

Corky - men fy så dåligt!! Ring upp eran köansvarig å kräv svar!! Det är ju inte ok någonstans!!

Jo vi har haft ljuvliga diskutioner med kommunen redan. De lovar att de ska lösa det så snart de kan..

Det här är tydligen ett vanligt fenomen i våran kommun.
  • Irlais
    corky skrev 2015-04-30 09:24:50 följande:
    Har inte fått någon tid för RUL än, men jag borde få komma om en månad kanske. KUB erbjuder de bara till kvinnor över 35 här, så det har jag inte gjort.

Blir det ditt tredje barn?
    Jag har RUL i slutet av maj så borde väl bli samma

Nej det blir andra, första barnet var först beräknat 4 dec, sen ändrades det till 28 nov. Så jag var med i både november och decembertrådarna! Sen kom han 18 nov

Jobbigt med fsk för er... Här i vår kommun är det också förskolebrist, otroligt egentligen att det kan skötas så dåligt!