• siolina

December bebis 2013

Det var jag som sa att influensavaccinet inte hinner ge bebisen skydd, för det är vad jag har fått höra. Vill man vaccinera mig kan man ju göra det, vill man låta bli kan man låta det, är man osäker är det nog bäst att rådfråga någon läkare eller liknande man litar på!

• siolina

Har kört lite hårt i helgen. Jätteont i fogarna och mensvärk nu. Sitter i soffan och pekar åt min sambo vad hon ska göra. Känns sådär, vill ju hjälpa till.

Vårt sexliv ligger också lite på is. Har ingen större lust just nu tyvärr. Tog ett tag för oss att komma igång efter barn nr ett också så det lär det väl göra även denna gång. Till våren kanske det blir lagom att sätta igång igen!

• siolina

Moruri, det låter inte precis som ett drömscenario för en nyförlöst! Skulle tycka det kändes helkonstigt att ligga på sal.
    Hos oss får man eget rum och partnern får sova kvar så det är ju en helt annan grej. Två nätter kändes lagom och väldigt skönt sist, nu är det möjligt att vi ändå kommer vilja åka hem tidigare om det går med tanke på storasyster.

• siolina

Jag har inte drömt några konstiga drömmar, men jag hade gärna gjort det :)
    Sover däremot dåligt, vilket bidrar till att jag får så lite gjort om dagarna. Orkar med hushållsbestyren. dammsuger dagligen och håller snyggt omkring oss men sedan tar kraften slut. Har rätt ont i svanskotan också så jag orkar inte gå så bra. Men cykla funkar.
    Väntar på att få in pengar så jag kan köpa lite grejer som jag skulle vilja få ordning innan bebisen kommer. Vi skulle ha hit en hantverkare förra veckan men han sjukanmälde sig och nu är det fortfarande inte fixat, vilket stör mig. Inbillar mig att jag skulle kunna få gjort mer på andra pln om hantverkandet och inköpen var fixade. Kommer behöva jobba in i det sista, speciellt om jag jobbar så långsamt som jag gör nu. Fy vilket tråkigt inlägg. Sorry.

Ni som har barn sedan innan, påverkas relationen till era barn av graviditeten? Jag upplever att vår dotter tyr sig lite mer till sin andra mamma än hon gör normalt, men det kan ju gå i faser oavsett om man är gravid eller inte.

• siolina

Jag är inte heller någon lekmamma, men är ännu tråkigare nu än annars. Vissa dagar, som idag har jag ingen energi alls. Borde hållit henne hemma från förskolan på grund av sjukdom (alltså inte för att hon är sjuk utan för att hon inte ska bli smittad!) men jag orkar helt enkelt inte. Får bli som det blir. Orkar inte ens städa upp efter morgonstöket.
    Min målsättning ligger på en annan nivå nuförtiden, vill bara undvika att bli arg typ, försöker ta mig genom dagarna utan att den trevliga stämningen ska förstöras. Hon får t ex kolla på tv oftare än hon brukar. Känner mig frånvarande. Har jätteproblem att få något gjort över huvudtaget.

• siolina

Alltså jag undrar om min bebis aldrig sover? Rumpan far fram och tillbaka över magen på mig dagarna och nätterna i ända.
    Idag har det tryckt på rätt ordentligt nedåt. riktigt huggit till av sveda/smärta, men jag har inte direkt förvärkar. Lite mensvärk emellanåt, men mer ihållande än värkaktigt. Sammandragningar har jag en del förstås. Tror varken sammandragningar eller förvärkar säger någonting om när förlossningen kommer komma igång. Kanske är det tänkt att de ska, inte bara träna upp livmodern utan även ge oss lite hopp så här på upploppet? Glad

Tror ni på att tidig/sen förlossning är ärftligt? Jag är född en månad tidigt, men min storasyster nästan tre veckor sent, så jag tvivlar. Skulle annars gärna se att hen kom typ två veckor före bf, börjar bli väldigt sugen på att träffa vår bebis live nu, fast samtidigt är det en del kvar att fixa med innan.

• siolina
    MissKaos skrev 2013-11-06 22:04:40 följande:
    Inget nät än efter åska mobilsurf.. tusen felslag.
    En...kan. .
    Ja, vad läskigt det lät med åskan! Tur i oturen ändå att inget värre hände.
  • siolina
    Repan skrev 2013-11-06 22:15:54 följande:
    Vår bebis sover aldrig heller. Det är faktiskt rent löjligt, läste någonstans att de skulle sova typ 90 % av dagen? HA säger jag bara. I så fall springer den i sömnen. Den rör sig konstant, alltså av dagens vakna timmar är den stilla max 2-3. Övrigt tid konstant rörelse. Några timmar är den extra aktiv, och har märkt att den reagerar på när t.ex. katten jamar o spinner vid magen, när frugan säger saker med gäll röst och vid höga ljud i övrigt. Ibland brötar den runt mer liksom.
    På natten när jag vaknar och kissar känner jag även då ofta rörelser, ibland så jag inte kan sova, ibland somnar jag ifrån dom.

Om detta är dygnsrytmen bebisen ska ha kommer den aldrig växa något och vi kommer typ dö av sömnbrist. 
    Precis så tänker jag. När sover hen? När är det tänkt att vi ska få sova? Är det en vampyr? (Fast de kanske sover på dagarna åtminstone, det gör inte denna typ.) Antingen sprattlar bebisen i sömnen eller så sover den helt enkelt typ aldrig mer än max 20 min i sträck.
  • siolina

Bara för att jag klagade på livligheten idag är bebisen slö idag. Den rört sig en del, visst, men verkligen inte så mycket som jag är van vid. Men visst kan de ha slöare dagar? Vet att jag har tagit upp detta förut, men är man nojig så är man... :)
    Man behöver väl inte bli orolig så fort den är lugnare? När ska man börja oroa sig egentligen?

• siolina

Tack för tips! Hen vaknade till liv lite på kvällskvisten plus att jag faktiskt pratade med min barnmorska, som sa att jag inte behövde oroa mig så det känns bättre nu. En månad kvar, dagar som denna vill jag ha ut bebisen nu.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-07 21:41:39 följande:
    Uhh jag gjorde misstaget att ta mig en spontantripp till Ullared idag. INTE så genomtänkt när man snart är i v36. Suttit bil sammanlagt ca 7 timmar å sedan gått runt därinne. Nu jäklar trycker det på stenhårt neråt. Kan fixering vara på g?! Har aldrig upplevt sådant tryck förut!
    skulle inte heller orka åka bil i sju timmar. Hoppas du fyndade så det blev värt det!
Svar på tråden December bebis 2013