• siolina

December bebis 2013

Felinne skrev 2013-11-19 12:08:34 följande:
    Samma här.
    Bortsett från hemorrojderna mår jag nästan precis som vanligt. Såklart är jag otymplig och osmidig men jag har inget som gör direkt ont. Dessutom en lugn bebis som har fixerat sig med huvudet långt ner, jag har nästintill perfekta värden, ingen foglossning, bara lätta sammandragningar och jag sover jättebra nästa hela nätterna.
    Har börjat bajsa oftare i och för sig hehe. Flera gånger om dagen. Tre gånger hittills idag för att vara exakt.
  • siolina
    moruri skrev 2013-11-19 14:01:37 följande:
    Hemorrojder har jag sluppit men börjar ju bli
    Löjligt hur mycket jag skiter per dag. Min sambo kallar mig för "poopy" :( haha!
    Hehe skönt att jag inte är ensam om det på något sätt. Jag kissar och bajsar som det inte fanns någon morgondag.
  • siolina

Plopp jag har också haft ihållande mensvärk och min barnmorska har sagt att det är förvärk. Det är nog inga konstigheter, livmodern håller ju ändå på att förbereda sig för något stort, så det verkar normalt med lite värk hit och dit. Men ring förlossningen om du är orolig, det är ju alltid säkrare än att lyssna på amatörråd här :)

• siolina

Mina bröstvårtor liksom sticker så man känner att man måste trycka lite på dem. Då kommer det ju mjölk. Känns ju onödigt kladdigt men samtidigt är det skönare att trycka när det sticker än att inte göra det. Hoppas detta betyder att amningen kommer att komma igång geschwint men jag antar att läckage innan inte har något att göra med hur det blir sedan.

Har sovit uselt i natt. Som att jag inte ens är trött liksom. Funderade på att gå upp och få lite nytta gjord men jag låg kvar. Nu när jag måste göra nyttan är jag dock sugen på på att sova lite. Typiskt.

• siolina
    moruri skrev 2013-11-20 11:23:55 följande:
    Senaste graviditeten gick jag upp 12 kg varav 10 kg de sista 5 veckorna. Nu har jag gått upp 12kg varav 6 kg de senaste 2 veckorna. Så jäkla sjukt. 3 veckor kvar, hur ska detta sluta :( tror iofs att mycket är vätska men iaf!! Ganska ledsen.
    Detta vet du redan, men ändå: strunta i vågen, det fixar sig efteråt. Precis som du säger kan det vara mycket mer vätska denna gång och det är ju verkligen inte säkert att du fortsätter hålla samma tempo de sista tre veckorna som du gjort de senaste två. 12 kg är inte på något sätt onormalt och tänk på att med två småttingar att ta hand om kommer du säkert ha nytta av lite energireserver om du har lagrat i kroppen efter graviditeten.

Det är så hemskt att vi kvinnor lärt sig att vara så fixerade vid vår vikt att vi mår dåligt av helt normal viktuppgång när vi är gravida!

• siolina
    IdaJ skrev 2013-11-20 13:46:55 följande:
    Tack för svaren :) Förstår också att alla upplever det olika, tråkigt att du har dåliga upplevelser av det plopps80! Min bror och hans tjej födde på Mölndal och tyckte att det va helt suveränt. Svårt när man har 3 st att välja mellan, men som sagt så hoppas jag på Borås för våran del :)

Senaste tre dagarna har jag börjat må illa, känna mig svag och konstig i kroppen och det har flimrat lite framför ögonen vissa gånger och känts som att jag nästan ska svimma. Dumt nog så fick jag avboka besöket hos bm idag pga av att jag mådde så illa och inte vågade köra själv. Men fick en ny tid imorgon för dom ville kolla mig, och då följer sambon med så att han kan köra. Men nu börjar jag bli orolig att det är något som är fel :/
    Är det någon annan som känt sådär??
    Jag får sådana känningar ibland, både som gravid och icke-gravid och tolkar det som blodtrycksfall.
  • siolina
    Plopps80 skrev 2013-11-20 14:11:16 följande:
    Titta i mitt bildgalleri så ser ni en färsk bild på mig och en bild på min fot. Kan inte längre ladda upp bilder via fotobucket tyvärr.
    Usch, det ser jobbigt ut. Men du behöver ju inte undra var alla extra kilon sitter iallafall. Jobbigt att släpa på nu, men väldigt mycket lär ju vara vätska och försvinna efter förlossningen. Och det är ju inte lång tid kvar nu!

• siolina
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:
    När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.
    Jag är beräknad till den nionde!
  • siolina
    Repan skrev 2013-11-21 11:36:33 följande:
    20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
    Inte min heller. Skulle i och för sig kännas skitskumt om hon gjorde det, hon har liksom inte utrustningen på sitt rum. Men jag kan ju inte låta bli att tycka att det låter spännande med en liten undersökning.
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-11-21 12:37:01 följande:
    Har inte Heller kollat gynstatus men frågan är väl fri.
    Vet dom sjuksyrra att det inte är konstigt att kolla. Har tom undersökt min kollegas bröst när hon hittade en knöl. Och snoppar ser jag ibland 15på en dag. Rätt neutralt mao.
    Jo, det i sig är ju inget konstigt, men jag vill nog ändå ha en gynstol att sitta i om jag ska gynundersökas. Det har inte min bm hos sig.
Svar på tråden December bebis 2013