December bebis 2013
Nov13: håller tummarna! Är han piggare nu och verkar må bra även utöver att han går upp enligt kurvan?
Nov13: håller tummarna! Är han piggare nu och verkar må bra även utöver att han går upp enligt kurvan?
Det handlar ju inte om att potträna bebisar utan om att ge dem möjligheten att kissa och bajsa någon annanstans än i blöjan. Jag kan absolut fatta arr man tycker det är krångligt och att man därför tycker att blöjor är praktiska, men att man inte ser NÅGRA fördelar fattar jag inte. Att producera mindre sopor är ju en fördel t ex, och för bebisen är det självklart skönt att slippa ha bajs i rumpan.
Förstår oron, jag kommer hålla tummarna för er och hoppas att allt är som det ska!
Min unge var också körig i magen igår kväll. Satte honom på toa, den positionen hjälper dem att lättare få ut bajset. Han bajsade mängder och var mycket lugnare sedan.
Alltså han sitter inte själv på toa, han sitter hos mig.
Min unge äter ofta (varannan timme minst) och länge men däremellan sover han. Jag blir trött men är nöjd för att de andra får sova och för att han inte har ont eller vill vara vaken så dags. Han sover som längst två timmar i taget.