• siolina

December bebis 2013

Min får amma i princip när han vill, och det är nästan hela tiden dygnet runt. Tycker att man de tre första månaderna gott kan följa deras nycker utan oro. Med första barnet fattade jag inte att alla faser går över, men nu vet jag och det brukar stabilisera sig efter typ tre månader. Och det går snabbare än man tror! Han är redan sex veckor.

Visst är jag lite extra trött och hemmet skulle behöva städas, men men. Koncentrerar mig på det viktigaste. Att njuta av knattarna. Bara inte stora blir sjuk så hon måste stanna hemma från förskolan, det skulle bli tungt.

Idag var det några som trodde min bebis var en flicka för att han hade röd overall. Överdrivet? Och förra veckan en som trodde han var flicka för att hans vagn är röd. Ännu mer överdrivet.

• siolina

Plopp! Mellan 19.30-7.30 sitter han så gott som klistrad. Lyckligtvis somnar han om man går ut så jag och stora kan t ex leka ute på väg hem från förskolan. Jag går runt och ammar också. Sedan lämnar jag iväg honom så fort jg kan för att få saker gjorda. Och även dagtid kan jag ibland lägga ned honom kortare stunder. Och sambon får kämpa hårdare, samtidigt som

vi fått sänka krav p städning osv. Det är jobbigt emellanåt. Idag blev jag irriterad på grund av att det är ostädat. Nu har vi tack vare ett gott samarbete lyckats röja det värsta. Och just vetskapen om att det är tillfälligt räddar mig!

• siolina

Plopps, har ni ingen ni kan ta hjälp av? Någon mormor eller nåt, din man kanske kan ta ut några timmar föräldraledigt? Så han kan sluta tidigare eller så ett par veckor. Det är så kort tid som det är så här men man måste ju se till att man får njuta lite och att tillvaron för alla blir dräglig. Att gå ut med barnen tycker jag är en bra grej. Sitter man bara hemma blir det snart kaos

• siolina

Bjud med någon kompis hem från förskolan ibland? Då kan de underhålla varandra och du får lite avlastning.

• siolina

Gud vad jobbigt med bajsblöjor på natten!

Min unge bajsar inte på nätterna och bortsett från enstaka blöt fis bajsar han 1-2 ggr om dagen nu. Gäller bara att fatta när det är på gång så slipper vi snart bajsblöjor helt! Än så länge är det lite för många falsklarm och det tar väldig tid så det är opraktiskt, men snart, snart! :)

MissKaos skrev 2014-01-14 09:32:51 följande:
    En gråt/skrik natt tillm men två blöjor fylda över bredden ut i pyjamasen. Och en vanlig bajs.

Måste kliva upp nu. Snart ska sonen gånmindre på fsk. Hur ska det gå? Jaja lillstump växer..

• siolina

Hur länge har du gjort det? Vi upplevde att det lättade något av det, och att gå runt och vägga dottern i bärselen. Håll ut, snart vänder det!

Jis skrev 2014-01-13 21:59:19 följande:
    Om gårdagen var bra utan ont i magen för Stella så har dagen varit ett skrik-maraton. Jag tycker så synd om henne, kör med massage, Lemolac och Minifom men inget verkar hjälpa. Stackars liten. Jag känner att jag börjar tappa det oxå. Jag vill bara njuta, men det går inte nu känner jag.

• siolina

Stackare! Finns det någon som kan komma och bo hos er ett par dagar och avlasta lite? Din syster, någon kompis? Eller om ni kan bo hos någon ett tag?

moruri skrev 2014-01-14 10:36:58 följande:
    Allt hade nog gått bra om jag inte hade varit tvungen att bråka med min hyresvärd också som är så jävla inkompetent att man vill köra in deras huvuden i en köttkvarn! Lägenheten vi flytta in i var ostädad, så jäkla ostädad. Har dessutom inte fått tvättstugenyckel, så berget med tvätt är insane. Vägrar betala full hyra när de inte skött sin del. Så jävla påfrestande på psyket mitt i allt! Måste ringa hyresgästföreningen och höra med dom vad som är rimligt.

Killarna väcker varandra nu på morgonen, ingen går att söva. Jag luktar så otroligt illa, de grät hysteriskt i kör, tills jag började storböla, Ferdinand blev då tyst och bara stirra på mig. Bryter ihop här lite nu. Ferdinand får hoppa sin morgon sömn. Jag orkar inte!!!! Huvudet sprängs! ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­

• siolina

Detta var till Plopps.

siolina skrev 2014-01-14 10:37:48 följande:
    Bjud med någon kompis hem från förskolan ibland? Då kan de underhålla varandra och du får lite avlastning.

Nu spammar jag tråden igen. Jamil sover, man får ju passa på :)
  • siolina

Plopps, Öppna förskolan kan ju vara en plats där du lär känna andra i samma situation ändå. Du kanske ska försöka våga dig dit? Försök få med kompisen första gången. Har ni föräldragrupp med BVC? Kan du passa på att äta lunch med nån kompis ibland på dagarna?

• siolina

Min unge sover bra och är jättenöjd och har väldigt lite problem med magen, men idag har det gått upp för mig att det förmodligen beror på att vi nästan alltid kånkar runt på honom. Har försökt lägga ned honom hela förmiddagen utan framgång. Allt är frid och fröjd så länge jag inte försöker lägga honom ifrån mig. Får väl acceptera att jag just nu inte får något gjort utan honom i famnen. Hade velat städa lite idag, men men...

Svar på tråden December bebis 2013