• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • crushelix
    Plopps80 skrev 2013-05-04 09:33:11 följande:
    Hon är 5 år. Fyller i april. Så 6 årstrotsen lär väl infalla när bebisen kommer. :€
     då har vi samma åldersskillnad mellan våra :)
    utan att han vet att han ska bli storebror än fyller jag honom med antydningar och förvarningar :S
    det kan ju går lite hur som helst dethär :)
  • Inelg

Mammatilltvå : Gynläkaren verkade inte orolig utan sa:"jag är inte förvånad om hjärtat börjat slå för 5 minuter sedan!"
    Allt ser toppen ut för att vara v6+. Bönan va 5mm stor.
    Skönt att hon säger så men ångesten sitter så djupt inne över allt det här. Jag kommer aldrig någonsin i hela mitt liv göra tidiga VUL. Det är helt enkelt Inge värt ångesten.

• Äntligengravid

Postafen tog jag när jag väntade mitt andra barn. Hjälpte ju jättebra men sov ju typ hela tiden av dom. Sov hela dagarna medan sonen var på dagis och sen gick jag och sov igen samtidigt som sonen somnade på kvällen. Nu kör jag med seaband. Funkade jättebra i början men nu hjälper dom bara lite.

• MissKaos

Dålig dag idåg. Mår konstigt på ngt vis. INte riktig halsbränna, inte riktigt illamåeende. Blä! Ätit massor ett skumt sug som inte riktigt är hunger. Är eg bara sugen på tunnbröd med smör och ost. Maken har köpt hem lax till middag, det brukar jag gilla. Idag känns det bar IEUUU ge mig tunnbröd med smör och ost och kanske yoggi med hallon och blåbär i.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Testar sommarkläder, hittade en blus jag köpte i Thailand i vintras. Fungerar nog nu med. Byxorna hittade jag på en begbutik för 40kr. Nå, det var nu magen jag skulle visa er!
    9+3.
    Och magen är nu sådär "gravidhård" längst ner ovanför blygbenet precis när jag böjjer mig fram. Detta är ju min 4:e grav även om 2 har slutat i mf så misstänker jag att kroppen på ngt vis ahr "lärt sig" att bygga mage snabbt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Den andra klänningen som verkar som om den kommer fungera. Uppochner och med samma gröna strumpor som en liten tjusig accessoar sådär.
  • mammatilltvå85

Miss Kaos: wow vilken fin mage du har!!

Jag fick hem en beställning från h&m med sommartoppar och linnen, lite längre modeller och en storlek större än jag har normalt, inte från gravidavdelningen utan vanliga, de kommer funka bra i sommar. Finns ju så litet utbud av just gravidkläder så det är nästan enklare att leta vanliga kläder i "rätt" modell för en mage.

Även en fin blå/vit mönstrad kjol med smock (bred resår) i midjan från vanliga avdelningen. Nu längtar jag efter att få visa upp magen i sommar!     

• MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-04 17:53:45 följande:
    Miss Kaos: wow vilken fin mage du har!!

Jag fick hem en beställning från h&m med sommartoppar och linnen, lite längre modeller och en storlek större än jag har normalt, inte från gravidavdelningen utan vanliga, de kommer funka bra i sommar. Finns ju så litet utbud av just gravidkläder så det är nästan enklare att leta vanliga kläder i "rätt" modell för en mage.

Även en fin blå/vit mönstrad kjol med smock (bred resår) i midjan från vanliga avdelningen. Nu längtar jag efter att få visa upp magen i sommar!     
    Jag beställde några tröjjor på ellos, och en vit skjorta. Helt ok! Mammamodeller. Tänkte med kolla in på HM och köpa ngt längre linne evt. Eller Ullared.
  • MissKaos

Oc h tack

Svar på tråden December bebis 2013