• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet

Tog magbild idag (v6+5) och det syns ingen skillnad mot tidigare. Skönt! ...är bara lite nojig över att jag kanske bara är skengravid (trots plus), då jag inte har några gravidkrämpor över huvud taget (om jag verkligen inte anstränger mig för att känna efter). 

• Monki

Hej, 30 år och väntar mitt femte barn. Bf för närvarande 16/12 enl ul på gyn i tisdags, dock tyckte inte jag karln var tillräckligt duktig så det lär nog ändras. Hittills väldigt trött, illamående och halsbränna. Magen har redan 'vuxit' så det är svårt att dölja för alla, dock vet nästan alla i min närhet men ingen i stort sett på sambons. Femman var inte planerad utan blev tydligen till i samma veva jag började med minipillrena.

Mamma till tre pojkar -02, -04 & -07 och en liten tös 7/10-10.
  • MissKaos
    Trasslet skrev 2013-05-04 17:59:46 följande:
    Tog magbild idag (v6+5) och det syns ingen skillnad mot tidigare. Skönt! ...är bara lite nojig över att jag kanske bara är skengravid (trots plus), då jag inte har några gravidkrämpor över huvud taget (om jag verkligen inte anstränger mig för att känna efter). 

Förstår dig! Tror man nojjar hur det än är.
    Jag är med nojjig, kolla min mage? Nojjar på mf o allt möjligt och omöjligt ändå.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Jävla hormoner! Känner mig helt under isen, känner inte för något och allt känns nattsvart. Illamåendet och den allra värsta tröttheten har lagt sig även om jag är trött mer eller mindre jämt ändå... Men det här deppiga, orkar bara inte känna så här. Var likadant med dottern och gick över runt vecka 14. Ser inte fram emot något, har ingen lust med något och känner bara för att gråta hela tiden. Läste på appen att detta är vanligt runt v 10. 

Känner mig så jävla orolig över frossan som kommer på eftermiddagen. Den kommer när jag är trött. Igår låg jag i soffan med fleecejacka inne och frös och hade gåshud. Rör jag mig eller tar på mig ett täcke blir det bättre men jag tycker det känns helt jävla onormalt att frysa inne med mkt kläder på sig. Börjar bäva för eftermiddagarna skitjobbigt att frysa. I fredags satt vi ute med några vänner. Alla satt i t-shirt och jag satt i dunjacka och småfrös hela kvällen, det här är inte normalt för mig. Blir ju orolig att man är sjuk på något sätt Barnmorskan hade aldrig hört talas om folk som fryser när dom är gravida och skall kolla min sköldkörtel. Bryter ihop om det är fel på den, vill fan inte äta Levaxin resten av livet. Skit skit skit är det....

• siolina

Plopps80, jag fryser alltid mer när jag är gravid. Tror det är rätt vanligt faktiskt.

• Inelg

Plopps. Jag är också orolig över frossan. Inatt var fördjävlig. Svettades frös frossade om vart annat. Vid ett tillfälle när jag skulle upp och kissa så skakade mina ben så mkt att jag nästan inte kunde gå. Helt sjukt!
    Känner mig sååå sjuk. Vet inte vad jag ska ta mig till blir så orolig. Efter Alvedon mår jag bättre. Som att ha influensa fast utan halsont.
    Slår vad om att jag har feber. Det känns som det iaf. Efter Alvedon svettas jag precis som när man är sjuk. Är helt slut orkar inte sitta el stå är så trött.
    Kan det vara Sköldkörteln????

• Plopps80

sionlina har aldrig frusit innan men har ju läst om det och det verkar vara extremt vanligt. Blev bara så orolig när min barnmorska sa så där.

Inelg ta tempen efter nästa frossa. Jag har tagit tempen hela tiden och har aldrig någon feber, bara frossa. Framförallt när jag är trött då blir det förjävligt. Det kan ju vara fel på sköldkörteln om man fryser, underproduktion... Men då har man inte feber. Jag tycker hela mitt liv påverkas av denna frossan. Är så jobbigt mentalt. Har du feber kanske det är en virusinfektion. 37,5 c på morgonen räknas som feber sa min bm. Jag ligger på 37,2 så man har ju på gränsen till feber då ju...Det finns inget jag hatar så mycket som feber och frossa och därför gör detta mig så jäkla orolig. Vill inte ha fel på sköldkörteln  

• babylängtan20

de här med att man fryser .. de gör nog de flesta man växlar mellan hetta och frossa iaf jag.. men frossan .. din temp har ju höjts något och då brukar de ju kännas som omgivningen är kallare ..en tanke bara

• Plopps80

Ja jag vet inte babylängtan. Jag tycker det går mig på nerverna att frysa på eftermiddagarna. Känner mig låst. Kan inte förklara men jag är sjukt nojig att något är fel på min kropp... Vill inte ha hyperthyreos som bm nämnde

• mammatilltvå85

Jag har frusit helt extremt mycket! Hade symposium i skolan och jag frös så jag skakade när jag redovisade. Folk måste trott att jag var supernervös....måste ta minst ett varmt bad varje dag. Har långkalsonger på mig tom. Herregud lägtar till sommarvärmen! Minns att jag frusit tidigt i graviditeterna förr också...

Svar på tråden December bebis 2013