FiaFunderar skrev 2014-01-23 06:52:27 följande:
Varför måste det vara närmare 20- idag för??? Jag som måste klä på båda småttingarna och ut på olika möten/ärenden idag *missnöjd*
Oh, fy! Här är det -8 det tycker jag är illa nog. Tänker hålla mig hemma!
Har sovit dåligt. Jamil är typ lite snorig (märks bara på nätterna?) och stökar när han äter vilket han vill göra konstant, som jag vore en napp. Har pågått sedan tre. Vid sju var dessutom han så pigg så jag bestämde mig för att gå upp och göra nytta. Nu sover han äntligen ordentligt och jag vill ogärna väcka honom fast jag behöver fixa frukost till familjen nu. Varför gjorde han inte så i sängen?
Angående sömn har jag ingen aning om hur mycket han sover. Vi sover ca 9-7 och J sover mycket på förmiddagen och är vaken mycket sen resten av dagen. Han kan vara vaken i flera timmar i sträck, beroende av vad vi gör.
Men vikt vet jag! 4,4 kg. Börjar bli knubbig. 55 cm. Har växt ut massa kläder, måste gallra.
Apropå kläder och kyla. Har ni windfleece och sånt på era barn? Är det inte opraktiskt? Vi har kanske ett extra lager på vår unge och sedan bäddar vi ned honom varmt i fårull, duntäcke och filtar och när man kommer hem eller in viker man bara bort det så slipper han bli varm eller vakna.